کد خبر 85587
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۰

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم از نصب یادمان شهید مفتح در مکان شهادت وی در دانشکده الهیات دانشگاه تهران و اقدام برای طراحی جایزه ملی به نام این شهید خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، در آستانه بیست و هفتم آذر سالروز شهادت آیت‌الله مفتح، غلامرضا خواجه‌سروی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با خانواده این شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.

خواجه‌سروی در این دیدار با اشاره به تلاش‌های شهید مفتح در جهت پیوند حوزه و دانشگاه، گفت: انقلاب اسلامی به علم در دانشگاه‌ها جهت‌دهی داد؛ به گونه‌ای که جامعه‌ علمی ما در خدمت سعادت بشر و در چارچوب تهذیب و تعالیم دینی قرار گیرد و این تفکری است که شهید مفتح آن را دنبال می‌کرد و ما نیز همواره تلاش داریم تا در متن برنامه‌های آموزشی و پیوست‌های فرهنگی که مقام معظم رهبری نیز تأکید داشته‌اند، تعالیم دینی را بگنجانیم.

وی با بیان اینکه همواره یکی از دغدغه‌های وزیر علوم، ایجاد فضای معنوی و دین‌محوری در دانشگاه‌ها بوده است، تصریح کرد: در دولت‌های نهم و دهم همواره تلاش بر این بوده که بخش تعهدی دانشگاه تقویت شود و زمینه و بستر برای آن فراهم شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه که مزین به نام شهید مفتح است، گفت: شهید مفتح بنیانگذار تفکر وحدت حوزه و دانشگاه بود و این کار مهم از مواهبی است که انقلاب و شهدای آن از جمله شهید مفتح، ‌شهید بهشتی و شهید باهنر به کشور ما هدیه کردند.

وی از تدوین زندگی‌نامه شهید مفتح خبر داد و گفت: تدوین زندگینامه این شهید در مرکز اسناد انقلاب اسلامی در حال اجراست که به زودی به اتمام می‌رسد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در خصوص برنامه‌های فرهنگی در سالروز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: در بسیاری از دانشگاه‌ها برنامه‌های فرهنگی برای گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود که از جمله آن برگزاری یادواره شهید مفتح در دانشگاه‌هاست.

وی از نصب یادمان شهید مفتح در مکان شهادت وی یعنی دانشکده الهیات دانشگاه تهران و اقدام برای طراحی جایزه ملی به نام این شهید خبر داد.

در این دیدار محمد مهدی مفتح نماینده مجلس شورای اسلامی خاطراتی از برنامه‌ها و مبارزات شهید مفتح در دوران پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد.

در این دیدار که در منزل شهید مفتح انجام شد، امام رئیس دانشکده الهیات دانشگاه تهران دارا، آدمی و علمشاهی مدیران کل امور فرهنگی، دفتر مطالعات فرهنگی و اجتماعی و دفتر نظارت و ارزیابی فرهنگی وزارت علوم و جمع دیگری از مسئولان کشوری حضور داشتند.

شهید محمد مفتح در 27 آذر 1358 هنگام ورود به دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران توسط گروهک فرقان هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس