کد خبر 855837
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸
ولایتی نمایه

عضو هیئت نظارت بر برجام با اشاره نتیجه انتخابات عراق اظهار داشت: این انتخابات بسیار خوب بود و به دولت و مردم عراق تبریک می گوییم. هرچه که مردم عراق بپسندند همان خوب است.

به گزارش مشرق، علی اکبر ولایتی عضو هیئت عالی نظارت بر برجام، عصر امروز در حاشیه دیدار با اساتید دانشگاه های سوریه در جمع خبرنگاران درباره اصلاح پذیری برجام و اظهارات آمریکایی ها درباره مذاکرات مجدد گفت: این توهم آمریکا است و ایران حاضر نیست هیچ چیزی را به برجام اضافه و کم کند.

وی افزود:  همان چیزی را که از دو ساله گذشته اجرا شده باید به آن عمل شود و اگر بخواهند اروپایی ها و آمریکایی ها پایبندی ایران را به شروط جدید از جمله مسائل موشکی که مهم ترین سلاح دفاعی ماست منوط و حضور ایران را در منطقه محدود کنند، هرگز زیر بار آن نخواهیم رفت.

ولایتی با بیان اینکه فرصت کوتاهی در اختیار کشورهای اروپایی است که پایبندی خود را به مقررات بین المللی اثبات کنند و برجام را حفظ کنند، گفت: امت اگر بخواهند پیش شرطی بگذارند مسلما آن را قبول نخواهیم کرد.

عضو هیئت عالی نظارت بر برجام درباره تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد: یکی از عادت های بد رژیم صهیونیستی دروغ گویی است. آن چه که بر سر خود این ها به واسطه مقاومت سوریه آمده بر عکس جلوه داده اند و این گونه اظهار کرده اند که اسرائیل توانسته به مناطقی از سوریه حمله کند،  در حالی که این موضوع غلط است آن چه که در جولان اتفاق افتاد خسارات بسیار سنگینی به مواضع اسرائیل وارد کرد.

وی افزود: همان طور که سید حسن نصرالله اشاره کرد اگر اسرائیل بار دیگر جرات کند و به سوریه حمله کند پاسخ قاطع تر از گذشته دریافت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

ولایتی: ۳ هفته آینده آزمونی برای اروپاست

عضو هیئت نظارت بر برجام با اشاره نتیجه انتخابات عراق اظهار داشت: این انتخابات بسیار خوب بود و به دولت و مردم عراق تبریک می گوییم. هرچه که مردم عراق بپسندند همان خوب است.

ولایتی تاکید کرد: با وجود این که مردم عراق اخیرا از شر تروریست ها خارج شده اند نیروهای عراقی توانستند چنان امنیتی ایجاد کنند که همه جا انتخابات به خوبی برگزار شود. مسلما عراق با توجه به ظرفیت هایی که دارد به یکی از مهم ترین کشورهای عربی تبدیل می شود با این انتخابات دموکراتیکی که برگزار شد سایر کشورهای عربی نیز اگر می خواهند در صحنه بمانند باید به آرا مردم توجه کنند.

وی در واکنش به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی نیز گفت: جنایاتی که اسرائیل انجام داده روی جنایت کاران تاریخ را سفید کرد و مردم فلسطین با شور و توانمندی بسیار بالا در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده اند.

مشاور مقام معظم‌ رهبری در امور بین الملل با اشاره به انتقال سفارت آمریکا به قدس افزود: این موضوع خلاف ارزش های بین المللی و منشورهای سازمان ملل و مصوبات شورای امنیت است. یک بار هم آمریکایی ها در دهه 50 این اقدام را انجام دادند و بعد از آن فشار امت اسلام و فلسطینی ها و بین الملل موجب شد که آن ها عقب نشینی کنند.

وی تاکید کرد: تمام نقاط فلسطین باید از اشغال صهیونیست ها خارج شود؛ در شورای امنیت سازمان ملل بعد از جنگ ژوئن سال 1967 دو قطعنامه تصویب شد که هر دو آن ها قرار گیری بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را منع می کند.

ولایتی در پایان تصریح کرد: آمریکایی ها از این اقدام خود پشیمان خواهند شد در واقع مقاومت باعث عقب نشینی آن ها از مواضع خود خواهند شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    0 0
    ای کاش ولایتی جای حسن رئیس جمهور میشد
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    1 0
    مگه میشه مگه داریم باید امتیاز بدهیم تا بمانند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس