جلسه شورای شهر تهران

جلایی‌پور: جلوگیری از تکرار انحلال شورای شهر، وظیفه همه اصلاح‌طلبان است.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

ظریف مأمور بود و معذور؛ مسئول «برجام» رهبری است!

«غلامرضا حیدری»، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در بخشی از مصاحبه خود با شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه آرمان امروز درباره «برجام روحانی» اظهار کرده است:

تمام مذاکرات برجام با نظر مستقیم رهبر انقلاب صورت گرفته و وزیر امور خارجه تنها مجری اوامر رهبری در برجام بوده و جایگاه تصمیم‌گیرنده و یا سیاستگذار نداشته است![1]

*پیش از او، «رسول منتجب‌نیا» دیگر فعال اصلاح‌طلب نیز در اظهاراتی تأکید کرده بود که تصمیم برجام، نه تصمیم روحانی که کار رهبری نظام بوده است.[2]

«محمدرضا تابش»، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس هم به تازگی حتی ادعا کرده است که ادامه مذاکره با اروپا پس از خروج آمریکا از برجام نیز تصمیم رهبری نظام است![3]

نکته جالب صحبت‌های حیدری اینست که او پا را از انکار نقش و مسئولیت مستقیم روحانی در برجام فراتر گذاشته و سراغ «محمدجواد ظریف» رفته است.

قابل تأمل آنکه انکار نقش ظریف در برجام و ربط دادن پرونده اصرار دولت به مقام معظم رهبری در حالیست که ظریف به اذعان مقام معظم رهبری در مواقعی برای پیشبرد برجام روحانی حتی از خطوط قرمز نظام اسلامی نیز عبور کرد. و یقینا این رخداد نمی‌تواند مأموریتی از جانب رهبری نظام تلقی شود!

از طرفی این چه مأمور و معذوری بود که نامه 9 بندی مقام معظم رهبری درباره لوازم اجرای برجام را هم رعایت نکرد و آنها را زیر پا گذاشت؟

این مقصّرتراشی‌ها اما در حالیست که رهبر معظم انقلاب اسلامی هیچ تمنّا یا حتی خوشبینی‌ای نسبت به برجام نداشتند و از ابتدا نیز نه تنها اعلام کردند که طبق خواست و اصرار مقامات دولت به این کار تن می‌دهند بلکه در منظر مردم از این گفتند که بعید است برجام روحانی دستاوردی داشته باشد.

در عین حال، تحلیلگران از چند سال قبل پیش‌بینی کرده بودند که ستاد برجام به محض مشخص شدن شکست این پرونده، تلاش می‌کند تا همه‌چیز را به گردن رهبری نظام بیاندازد و پروژه از پیش آماده «مقصرتراشی» را کلید بزند.

گفتنیست، در جنگ صفین نیز پس از مشخص شدن اشتباه پذیرش حکمیت از سوی کسانی در سپاه امیرالمؤمنین(ع)؛ این عده بلافاصله انگشت اتهام را به سمت امیرالمؤمنین(ع) دراز کردند و از این گفتند که علی هم بایستی همراه با ما توبه کند...

***

جلایی‌پور: جلوگیری از تکرار انحلال شورای شهر، وظیفه همه اصلاح‌طلبان است

«حمیدرضا جلایی‌پور»، از فعالان اصلاح‌طلب در اشاره به انتخاب محمدعلی افشانی بعنوان دومین شهردار تهران توسط چپ‌های شورای شهر، طی یادداشتی در آرمان امروز نوشته است:

«سایه سیاه شورای شهر اول تهران همواره بر سر اصلاح‌طلبان در حرکت است. کناره‌گیری نجفی این کابوس را دوباره به یاد آورد. جلوگیری از تکرار آن کابوس تلخ، وظیفه همه اصلاح‌طلبان است.»

او در این یادداشت همچنین به برشمردن نقاط قوت و البته ضعف‌های افشانی پرداخته است.[4]

*آقای جلایی‌پور حکما باید اضافه می‌کرد که جلوگیری از استعفای دومین شهردار تهران نیز وظیفه همه اصلاح‌طلبان است.[5]

پیش از جلایی‌پور، عباس عبدی هم در یک توییت با اشاره به فرایند انتخاب شهردار جدید تهران نوشته بود: اخبار خوبی از انتخاب شهردار به گوش نمی‌رسد. امیدوارم دوستان اصلاح طلب اشتباه دور اول را مرتکب نشوند...

این اظهارات و تأکیدات اما از آنروست که به هیچ وجه اخبار خوبی از شورای شهر اصلاح‌طلبان تهران به‌گوش نمی‌رسد.

زد و خورد شدید میان دو حزب کارگزاران و اتحاد ملت بر سر منافع شهرداری تهران، قحط‌الرجال اصلاح‌طلبان برای تصدی شهرداری و رجل نبودن افشانی بخشی از این خبرها هستند که هر نوع احتمالی را در فرجام سرنوشت شورای شهر پنجم تهران قرار داده‌اند.

تحلیلگران معتقدند دومین شهردار و چهارمین مسئول شهرداری در دوران اصلاح‌طلبان نیز توانایی ماندن در سمت خود را نخواهد داشت و بر سر دوراهی «استعفا یا برکناری» قرار خواهد گرفت.

مسئله‌ای که احتمال آن مورد اشاره کسانی از اصلاح‌طلبان نیز قرار گرفته است...

***

آذری‌جهرمی؛ قربانی روحانی برای محدودیت فیلترشکن‌ها

از روز سه‌شنبه گذشته و همزمان با اعلام خبر مسدودسازی فیلترشکن‌ها توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات[6]، انتقاداتی از سوی برخی فعالان مجازی علیه محمدجواد آذری‌جهرمی، مسئول این وزارتخانه شکل گرفته است.

در همین حال، بر اساس آنچه صفحه اینستاگرام خبرگزاری فارس گزارش داده، آذری‌جهرمی درباره انسداد فیلترشکن‌ها تأکید کرده است که این کار بر اساس مصوبات شورایعالی فضالی مجازی و دستور شخص رئیس‌جمهور روحانی صورت می‌گیرد.

پیش از این، «رضا تقی‌پور»، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی نیز به فارس خبر داده بود که رئیس‌جمهور روحانی در یک نامه، به آذری جهرمی درباره برخورد جدی با سایت‌ها و کانال‌های خلاف عفت عمومی، ساماندهی vpnها، برخورد مؤثر با فیلتر شکن‌ها، رفع انحصار از پیام رسان‌های خارجی و حمایت و تقویت پیام رسان‌های داخلی تاکید کرده است.[7]

*علی‌الاصول بخشی از فشارهایی که بواسطه اقدام قانونی انسداد فیلترشکن‌ها بر محمدجواد آذری جهرمی وارد می‌آید، اقتضای کار وزارت است.

چه اینکه در فلسفه حکومت نیز اطلاق وزیر از آنروست که شخص بایستی «وزر» مسئولیت و سنگینی را به دوش بکشد.

اما بخشی از این فشار نیز اقتضای کار نیست و ناشی از بی‌مهری سران کابینه به این وزیر جوان است.

به هر روی همه می‌دانند که جهرمی وزیر روحانی است و علی‌الرأس کاری نمی‌کند مگر اینکه دستور رئیس‌جمهور را داشته باشد.

اما نکته اینجاست که آقای روحانی این روزها حتی حاضر به پذیرش مسئولیت برجام خودش هم نیست چه برسد به مسئولیت دستوری که بعنوان رئیس شورایعالی فضالی مجازی مبنی بر محدود کردن فیلترشکن‌ها صادر و پای آن را هم امضا کرده است.

فلذاست که جهرمی در یک نارفیقی آشکار در این میان تنها مانده و نقش سپر آقای روحانی را در ماجرای فیلتر تلگرام و فیلترشکن‌ها ایفا می‌کند.

به نظر می‌رسد پایبندی جهرمی به قانون و عمل منطقی او می‌تواند سبب‌ساز گذارش از مقاطع حساس باشد...

***

1_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/221060

2_ mshrgh.ir/855410

3_ https://www.isna.ir/news/97022513706/

4_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/221063

5_ mshrgh.ir/855005

6_ mshrgh.ir/855682

7_ http://fna.ir/bm1ytr

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 63
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 15
  • آرش US ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    درست می بدون اجازه رهبر آب هم نمی تونن بخورن
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      49 8
      با این روشی که آقایان در پیش گرفتند ما قطعا به انرژی هسته ای نحواهیم رسید. چرا که فرض بگیریم با اروپا به توافق رسیدند و برجام را نگاه داشتند و برخی تحریم ها را هم بر نگرداندند. پس از اتمام زمان و موقعی که خواستیم از مواهب هسته ای برخوردار شویم اولا آمریکا اجازه نخواهد داد چرا که می گوید از نظر من برجامی وجود نداشت که حق هسته ای شما را به رسمیت بشناسد. دوما همین اروپا قطعا در آن موقع پشت سر آمریکا قرار خواهد گرفت ودر خوسبینانه ترین حالت از حق هسته ای ما دفاع نخواهد کرد و ما باز هم در مقابل آمریکا تنها خواهیم ماند و هم پیاز را خورده ایم هم کتک را خورده ایم. ولی قطعا در آن زمان همین اروپا ار آمریکا طرفداری خواهد کرد. ودر هر حالت با این روش فقط کمی تحریمها کمتر خواهد شد و به حق هسته ای نخواهیم رسید و با این اقتصاد ضعیف شده ی عمدی بعضی آز آقایان همیشه ترسان و لرزان باقی خواهیم ماند و آماده بلعیده شده خواهیم شد.
    • M.sh IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      41 42
      لعنت خدا بر تو. الهی چوب این حرف نادرستت رو از خدا دریافت کنی
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      49 41
      کاربر آرش!!! شما مطلبی را نوشته ای بدون این که برای این نوشته ات دلیل بیاوری. اگر این گونه که شما نوشته ای باشد پس نعوذ بالله ما تحت حاکمیت استبداد زندگی می کنیم. چون فقط مستبدین هستند که کسی نمی تواند بدون اجازه آنها آب بخورد مثل استالین، مثل هیتلر، مثل تروخیو، آیا در جامعه ایران این گونه است؟ همگان خواهند گفت که خیر! لذا بهتر است به دوستانت بفرمایید اگر بلد نیستند کار بکنند می توانند از ابزار استعفاء استفاده کنند چرا که ملت ایران نسبت به مقام عظمای ولایت حساس هستند و حاضرند که جان بدهند ولی آسیبی به ایشان وارد نشود.
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      33 11
      اگه شما جماعت نانجیب راست می گید چرا زمانی که فکر می کردید زیر آفتاب تابانید از رهبری تشکر نمی کردید؟؟؟؟؟؟؟؟ باید تاریخ رو خوند و خوارج رو شناخت
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      30 15
      زر نزن رهبر که میگفت مذاکره با اینا فایده نداره اما این ابوجهل ها پا فشاری کردن که مذا کره کنیم
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      30 12
      اگر تصمیم رهبری بود پس برجام را آتش بزدنید بسمه تعالی اگر برجام، تصمیم رهبری بود و اصلاح طلبان در این سخن، یک جو صداقت دارند امروز، به خواست رهبری که فرمودند "اگر ترامپ برجام را پاره کند ما آنرا آتش می زنیم"، هم عمل کنند و همین امروز برجام را آتش بزنند نه اینکه دولت و حامیان برجامی اش، اصرار به ادامه برجام منهای آمریکا داشته باشند. ما دم خروس(ادامه برجام) را باور کنیم یا قسم حضرت عباس(برجام تصمیم رهبری بود) را باور کنیم؟
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      21 12
      شکر زیادی خوردی بی همه چیز نامرد.هر غلطی که خواستین کردین حالا میگید با اجازه رهبری بوده.دل رهبر از دست شما بی خردان خونه به خدا....
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      15 11
      مرده شور ببرد این مامور معذور را چرا از خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری تعیین کرده بودند عبور کرد تا آمریکا این کلاه گشاد را سر ش بگذارد
    • کارشناس IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      2 17
      همیشه افراد ضعیف انتقام بیرون را از افراد خانواده خود میگیرند چون قدرت و اقتداری در بیرون ندارند
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      7 2
      عجب!!!!! کمی بصیرت لطفا.
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
      4 16
      مگه اینکه آدم یه احمقی مثل خودت باشه اینو باور کنه .
    • سینا IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
      3 0
      آقای غلامرضا حیدری.الحق که نسل یهود دوران خشایار هستی.
  • حمید IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    63 43
    مشرق نظرات این آشغالها را منتشر نکن حالم ازشون بهم میخوره ،
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    90 44
    اونایی که برای تحمیق مردم برجام رو به رهبری نسبت میدن هم دیوث سیاسی اند و هم حرومزاده سیاسی!!
    • وطنم ایران IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
      3 2
      دقیقا
  • ناشناس IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    86 37
    لعنت بر غلامرضا حیدری این همه اصرار رو رهبری کی کردند خودتون اصرار داشتید درود بر رهبر با بصیرتم
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      34 6
      خب حق دارن خیلی به رهبری گفتن ما به آمریکا خوش بین نیستیم آمریکابد عهده عهد شکنه خرش از پل رد شه برمیگرده به ریشتون میخنده حل مشکل درداخله ولی رهبری گوش نکرد بعد برجام هم این جماعت با شرط و شروط برجام رو قبول کردن ولی این رهبری بودن که به عنوان مسئول اجرای برجام به شروط عمل نکرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • مهدی IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    79 24
    مادرت به عزات بشینه ! تقصیره رهبره ؟! ولله هدف من کندن ریشه شما دروغ گوهای مفت خوره و تن گنده است .
    • IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
      5 5
      با جوابت، فقط یه چهره خشن از رهبری نشون دادی. لعنت به شما که با افراط و یا تفریط کاریهاتون گند زدین به این اسلام و شیعه.
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    60 14
    از قول من به حیدی بگویید فهمیدن این مطلب که رهبری راضی نبود به برجام تحمیل کردید که فقط مذاکره کنید و چقدر تاکید کرد کلاه سرتان نره سخت است واقعا ,.... است این ادمهای این طوری .
  • GB ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    54 14
    این افساد. طلب ها دیگه شورش رو در اوردن اب صابون بیاریم روتون رو بشورین ؟
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      13 6
      وقاحت و دروغگويي از مشخصات بارز اصلاح طلبان است!!
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    45 2
    دولت با اهتمام وپژه به دنبال وصل به شبكه هاب غيرديني است و برجام نوشته آقاي روحاني و چكش كاري آقاي ظريف است و رهبري با تذكرات مكرر اين آقايان خارج برو را نهي كرد ولي آنان گوش به فرمان آقاي روحاني براي امضاي برجام همه سرمايه كشور ار مصرف كردند و امروز بهدنبال اين هستند كه رهبري را در عمل ناقص خود دخيل كنند. كساني كه آنقدر شجاعت ندارند كه از عمل خود دفاع كنند ارزش انسانيت خود را لجن مالي ميكند.
  • NL ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    1 8
    کامل تر هم نمیشد مهم نبود نمی شد .
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    9 1
    متاسفانم
  • اصلاح طلب واقعی IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    19 92
    درود بر روحانی درود بر اصلاحات چشم ساندیسی ها کور هستیم بر آن عهد که بستیم
    • امید IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      50 7
      خدا لعنتت کنه؛ ان شا الله شر شما و امثال شما و حزب کثیفتان بزودی از سر این مردم کم بشه! کثافتها حالا رهبری مقصره؟! همه مقصرند جز شما؟ اگه رهبری سکوت کرده بخاطر اینه که شما و امثال شما دستشان برای ملت رو شود وگرنه رهبری سالها پیش شما را شناختند!
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      22 9
      جناب اصلاح طلب واقعی باشه ما همه بد و ساندیس خور . شما فقط اینو تشریح کن چرا اساسنامه و مرامنامه شما اصلاح طلبان بر مبنای رقص نیمه عریان مختلط و عریانگردی خواهر ، زن و مادر برای تحریک شدید لاتها استواره ؟
    • محمد AE ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      40 3
      برو کودتو بخور حیون
    • سجاد IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      15 3
      لعنت بهت!
    • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      15 13
      عهدتان را آمریکا پاره کرد و رویش تف انداخت شما عاجرانه بر عهدتان بمانید مبادا کدخدا عصبانی شود
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      38 14
      درود بر اصلاحات لعنت به عقب افتاده ها و داعشیان وطنی
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    45 2
    سلام فتح الفتح و آفتاب تابان و... تبدیل شده به داستان کن نبودم فلانی بود.. خوبه که تلویحا به خسارت بر جرم اعتراف می کنید و هم روحانی را می زنید. شما هم بازی سیاسی را باختید هم اخلاق سیاسی را. خدا شر شما را از سر مردم کم کند.
  • سید IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    48 4
    اصلاح طلبان تهوع آور مریدان راه خوارج
  • مهدی ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    25 1
    خوارج لااقل نماز وروزه ای داشتند و به ظاهر مخالف معاویه بودند. این حیوانات از خوارج هم پست ترند که در عصر انتشار اطلاعات و با این همه مخالفت ها و ایرادات رهبری و بی توجهی دولت باز هم رهبری را متهم می کنند در حالی که در زمان انعقاد این ننگنامه تاریخی در فریب مردم نقش اساسی را داشتند. اگر به خاطر وحدت در جامعه نبود امت حزب الله با این آشغالها مثل داعش برخورد می کردند
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    26 22
    حیا هم خوب چیزی است واقعا اگر اینها منویات رهبری را عملی کرده بودند که الان این وضعیت برجام را نداشتیم!
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    21 4
    حیا هم خوب چیزی است واقعا اگر اینها منویات رهبری را عملی کرده بودند که الان این وضعیت برجام را نداشتیم!
  • حمید رضا IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    17 8
    با سلام و عرض ادب و تبریک ماه در پیش رمضان نفاق نفوذ شده قصد انتشار و تحریف حقیقت ۵+۱ را دارد . پاسخ آن صریح و روشن اما در بطن موضوع است . فرض غلط مسئولیت متوجه اصل پاک و ناب انقلاب باشد بخدا قسم ۵+۱ را همین الان با این کیفیت به فردی انقلابی اصیل کار بلد بسپارید تا نتیجه مدیریت و خروجی آن مشخص گردد . آن معاهده آخرین توان قدرتهای خارجی با افراد نقاب دار داخلی انقلاب است . از قهرمان دیپلماسی ظریف گفتی حباب تو خالی و پوشالی که توان سوختگیری هواپیما ی امور خارجه را ندارد . سخنگوی ... از ظریف بپرس چرا آن اتفاق در آلمان افتاد .تا دلیل آنرا منهم بگویم ضمنا چرا تا جیبر عربستانی را میبینه رنگش میپره .التماس دعا «مدیر محترم خیلی آقایی» ..
  • امی IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    38 7
    دولت روحانی روزی که اومد گفت ما میخوایم با دنیا مذاکره کنیم و مردم رو به رفاه برسونیم و حالا که به بن بست رسیده میگه ما نگفتیم رهبری گفته واقعا که رو میخواد
  • محمد AE ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    30 11
    الان سگ جیره خور افساد طلبا دست به کار میشه با فیلتر شکن منفی میده سگ وفاداریه برا اربابش خخخخ
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    6 6
    مسوولش هر کی بوده خدا پدر مادرش رو بیامرزه خدا رو شکر یک دو سال نفس کشیدیم و الحمداا... کار و بارمون بهتر شد خدا کنه منتفی نشه
    • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
      3 1
      کاملا مشخصه تریاکی چیزی زدی .
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
      1 1
      بر پدر و مادر دروغگو لعنت
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    10 13
    جهرمي كسي است كه موافق تعطيل كردن كل اينترنت و بازگشت به به دوران دقيانوس است
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    18 8
    9 شرط رهبری درباره برجام و امید جنون آمیز روحانی به امریکایی که خود کدخدا نامید رو هر "کسی" بخونه متوجه میشه اصلاح طلبان مثل ... دروغ گفتن
  • علی IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    8 2
    دروغگو
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    5 0
    من نبودم دستم بود تقصیر استینم بود
  • ali IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    2 6
    خود روحانی گفت مسول مذاکرات من هستم خواهشا این گند برجام رو به رهبری نسبت ندید
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    1 2
    شما ها و رییس تان غلط کردید که برجام نافرجام خواست رهبری بود نه خیر خواست منافقین داخلی بود که خدا رسوا و خار شان کرد
  • DE ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    1 6
    رهبر برای دولت تزویر و ریا بیشتر حکم یک مشاور دارد . خودشان هر جنایت و خیانتی که خواستند علیه اقتدار ایران کردند . درروی کره خاکی خاین تر از این دولت اگر پیدا کردید لطفا اعلام کنید
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    3 2
    سه سال دیگر هیچ خبری از روحانی نخواهد بود چه در صدا و سیما چه در رسانها و چه در محافل خصوصی نشانه اش امروز خاتمی است
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    2 1
    همیشه اسلام از این قشر یعتی منافقین وطنی که متاسفانه هم در دولت وهم درمجلس نفوذ کرده اند ضربه خورده وبه جای متکی به قدرت لا یزال الهی چشم به شیطان بزرگ و کوچک یعنی غرب دوخته اند
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    2 5
    مسئول برجام رهبری ست ؟؟ گور پدر هر کی که اینو بگه .
  • وطنم ایران IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    2 5
    اگر روحانی و ظریف بخوان بیشتر ازین به رهبر تهمت بزنن و اذیتش کنن و دروغ بگن نفرینشون کنید در شبهای قدر تا خدا مرگ اونا رو هم برسونه همونطور که مرگ مرحوم هاشمی رفسنجانی رو رسوند.
  • US ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    4 0
    متدین جاهل خطرناک ترین موجود جهانه مثل داعش و مانند آن
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    1 3
    خوارج هم بعد از اینکه توی حکمیت گند زدن بجای پذیرش اشتباه امام رو مقصر دونستن. تاریخ خیلی قشنگ تکرار میشه.
  • FR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    1 1
    وزیر فیلتر
  • ایرانی IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    2 1
    اصلاحات دروغگو هر جا گند میزند مسولیت انرا به رهبری اعلام میکند؟ کی بود میگفت شما زبان دیپلماسی بین المللی را نمی دانید؟ رهبری از اول گفت امریکا قابل اعتماد نیست
  • امیر IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    2 5
    رهبرم,,,,,برای این مظلومیتت جان میدهم
  • US ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    2 1
    الآن با این گندی که روحانی و حامیانش (معروف به اصلاح طلبان) زدن. یه راه دارن اگه مردید خودتونو بکشید.
  • محسن رجبی IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    6 1
    با سلام مشرق چرا علامت تعجب گذاشتی ؟ واقعا خودت در مورد تصمیم گیرنده اصلی کشور چی فکر میکنی؟
  • فریبرز IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    5 4
    منافق = خوارج= اصلاح طلب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس