بیت آشور

یکی از بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی در لیستی که کی روش آن را اعلام کرد استیون (مهرداد) بیت آشور است که از جام جهانی قبل تا امروز هرگز به تیم ملی دعوت نشده بود!

سرویس ورزش مشرق – قرار گرفتن اسامی یکی دو بازیکن در آخرین لیست تیم ملی برای اعلام به فیفا نشان داد کی روش همچنان می تواند اهالی فوتبال و مخاطبان تیم ملی را غافلگیر کند و البته به همه فهماند که او همچنان نگاه تیزبینی در رصد فوتبالیست های ایرانی در سراسر دنیا دارد و حتی لیگ ام ال اس (MLS) آمریکا را هم از نظر دور نداشته است.

مروری بر آنچه در این مدت بر استیون (مهرداد)  بیت آشور گذشته تا دوباره نظر کی روش را جلب کرده نشان می دهد دعوتش چندان هم بی مورد نبوده است.

*رقابت با وریا و رامین!

مهرداد بیت آشور 31 ساله و دارای 72 کیلو وزن و 178 سانتی متر قد است که پست تخصصی اش دفاع راست است. او اگر در لیست نهایی کی روش بماند باید برای بازی در ترکیب اصلی با وریا غفوری و رامین رضاییان رقابت کند. البته در ترانسفر مارکت درباره پست او بازی در دفاع میانی و چپ هم قید شده است.

*آخرین بازی بیت آشور برای تیم ملی!

بیت آشور آخرین بازی اش برای تیم ملی ایران را در تاریخ نهم خرداد ماه سال 1393 انجام داد. دیدار دوستانه با آنگولا که آخرین بازی دوستانه ایران در راه جام جهانی 2016 برزیل هم محسوب می شد. مصافی که نتیجه اش یک – یک شد. حدود 3 سال و 11 ماه و 15 روز قبل!

*6 بازی ملی و 8 نیمکت نشینی!

او در همه مدت زمانی که با تیم ملی بود 6 بار برای کی روش به میدان رفت. بیت آشور در 8 دیدار دیگر هم روی نیمکت تیم ملی نشست که 3 مسابقه آن در مرحله نهایی جام جهانی مقابل نیجریه، آرژانتین و بوسنی بود.

*حضور در تیم های مطرح آمریکا

بیت آشور پس از بازگشت از جام جهانی به تیم های خوبی در لیگ آمریکا(MLS) رفت و نتایج خوبی هم با آنها گرفت. او در فصل 2014 و 2015 دو سال در تیم "ونکوور وایت کپس" توپ زد، در سالهای 2016 و 2017 با تیم "تورنتو" بازی می کرد و در سال 2018 هم به "لس آنجلس گالکسی" پیوست که همگی از تیم های مطرح لیگ آمریکا هستند.

*مدافع گلزن و گلساز ایرانی در آمریکا!

مهرداد در تیم ونکوور و در سال 2014 و 2015 به ترتیب 2 و 3 پاس گل داد تا ارزش هایش برای تیم باشگاهی اش را نشان دهد. او در تورنتو در سالهای 2016 و 2017 به ترتیب 1 و 4 پاس گل داد و در سال 2018 هم با تیم لس آنجلس از مهره های مؤثر این تیم محسوب می شد که مانند سالهای قبل از نفرات ثابت در ترکیب اصلی تیمش بود. او در لس آنجلس در 10 بازی یک گل زد و 3 پاس گل داد. تک گل او چند روز قبل به تیم دالاس زده شد تا نتیجه یک – یک رقم بخورد و تیمش از شکست نجات پیدا کند.

*یک قهرمانی و دو نایب قهرمانی ظرف 3 سال!

مهرداد بیت آشور در این مدت و با تیم های باشگاهی اش همواره در بالای جدول لیگ حضور داشت. او در سال 2015 با تیم ونکوور به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. سپس در سال 2016 با تورنتو نایب قهرمان لیگ شد و فصل را با رده دومی به پایان رساند. بیت آشور در سال 2017 موفق شد با همین تیم قهرمانی ام ال اس (MLS) را برای تیمش به ارمغان بیاورد.

*بازی در تیم بکهام!

بیت آشور حالا در تیمی توپ می زند که با 5 قهرمانی بهترین تیم تاریخ لیگ (MLS) آمریکاست. تیمی که پیش از این و در همین سالهای اخیر ستاره ها و اسطوره هایی همچون دیوید بکهام را در خدمت داشت. بکهام 6 سال قبل(فصل 2012) برای همین تیم توپ می زد. از دیگر ستاره های این تیم استیون جرارد، اشلی کول، جیووانی دوس سانتوس، رابی کین و داناوان (کاپیتان تیم ملی آمریکا) را هم می توان نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • احمدخان IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    13 13
    وای خدای من پاس گل ؟ ازاین بازیکن ها در دنیا اصلا پیدا نمیشه، اونهم 1 تا4 پاس گل داده باشه .
  • احمد IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    33 51
    مافیای جنایتکار بیرانوند- کیروش- ساکت در جام جهانی خفت بارترین و تحقیر امیز ترین نتیجه ها را رقم خواهند زد. گنده تر از کیروش هم نمیتوانند به ما زور بگویند ولی کیروش به ایران و ایرانی تحقیر امیز نگاه میکند و مدام مربیان و بازیکنان ایرانی را خفت میدهد الان هم حتما دنبال بازی با بنگلادش و هند و جزایر سلیمان است تا بتونه شکستشان بدهد در جام جهانی هم هر سه بازی را با کمک استاد بیرانوند و بازیکنان بی غیرت دورگه اش واگذار میکند بعد با چمدانی پر از دلارهای بیت المال میرود و دیگر برنمیگردد.
    • SE ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      0 0
      بازیکنان بی غیرت دورگه را خوب اومدی ولی در مورد بیرانوند که برترین دروازبان ایرانه توهمزدی
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    11 14
    کی روش این بازیکن را برای دفاع وسط اورده، جایی که دخیره مناسبی برا حسینی و منتظری و پور علی گنجی نداریم، در دیدارهای دوستانه قبلی مشخص شد چشمی و خانزاده جواب ندادن، مشرق با کارشناسان این موضوع رو مطرح کن
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      10 12
      حسینی که تو جام جهانی قبلی به بازیکن بوسنی پاس گل داد.تو همین بازی الجزیره هم طرف از لای پاش توپو زد تو گل
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    2 27
    کیروش فقط سر لج با برانکو برای عدم دعوت محرمی بهترین بازیکن پرسپولیس این حرکت رو کرد..کیروش مدتیه کنترل خودش رو از دست داده
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      22 0
      ربطشو نمیفهمم.چون با برانکو لجه محرمی رو دعوت نمیکنه؟؟؟!!!!!!!
  • حسین IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    0 0
    یادم است لجبازی را برانک شروع کرد یه دنندکی ب انکو
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    0 0
    خنده داره که این بازیکن دعوت میشه ولی سیدجلال نه !! مافیا بی داد میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس