سید حسن نصرالله

نصرالله جبهه‌های مبارزه در منطقه را جدا از هم نمی‌داند و معتقد است پیامی که رژیم صهیونیستی چند روز پیش با پرتاب ۵۵ موشک به جولان دریافت کرد، همان پیامی است که در موضوع فلسطین نیز باید به آن توجه کند.

سرویس جهان مشرق - سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی دیروز خود نشان داد که از معدود رهبران عربی است که همچنان به موضوع فلسطین و آرمان آن اهمیت می‌دهد و تلاش‌ها و مجاهدات خود را حول محور فلسطین ترسیم می‌کند. او ائتلاف‌ها و مذاکرات و نشست‌های خود را برای پیشبرد این هدف انجام می‌دهد و همواره از فلسطین به عنوان مهم‌ترین اولویت امت اسلام یاد می‌کند. 

دبیرکل حزب‌الله در شرایطی رویکرد مبارزه با  اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین را دنبال می‌کند که رژیم‌های عربی از توافق اوسلو تا کمپ دیوید و معامله قرن باعث ذلت و خفت مسلمانان شده‌اند و  فلسطین و مقدسات و آرمان‌ها و پرونده‌های آن را به ثمن بخس فروخته اند. 

نوجوانان فلسطینی

حزب‌الله اعلام کرد که دیگر خود را پایبند به این اصل نمی‌داند که نسبت به تجاوزهای رژیم صهیونیستی از همان جبهه‌ای که تجاوز صورت گرفته، پاسخ دهد.رهبران منطقه ای از انور سادات گرفته تا حسنی مبارک و عبدالله دوم و محمد بن سلمان گرچه ادعاهای خود را در  حمایت از موضوع فلسطین داشته و دارند، اما نه تنها دیگر در کنار آرمان اساسی مسلمانان جهان نیستند، بلکه در مقابل آن قرار گرفته‌اند. 

نصرالله در سخنرانی دیروز خود تفاوت بین شعارهای بیهوده و اقدام عملی را نشان داد و ثابت کرد که هر جا که لازم باشد، حضور خواهد داشت. این شعاری است که حزب الله از مدت‌ها پیش مطرح کرده و تمامی جبهه‌های مقاومت در منطقه را به هم پیوند داده تا جبهه‌ای واحد برای مبارزه با  مثلث شوم استعمار غربی، اشغالگری صهیونیستی و ارتجاع تروریستی تکفیری ایجاد کند.

نصرالله جبهه‌های مبارزاتی در منطقه را جدا از هم نمی داند و معتقد است پیامی که رژیم صهیونیستی چند روز پیش با پرتاب ۵۵ موشک به اهداف اسرائیلی در جولان دریافت کرد، همان پیامی است که در موضوع فلسطین نیز باید به آن توجه کند. 

حزب‌الله اعلام کرد که دیگر خود را پایبند به این اصل نمی‌داند که نسبت به تجاوزهای رژیم صهیونیستی از همان جبهه‌ای که تجاوز صورت گرفته، پاسخ دهد. این به معنای جبهه واحد مقاومت ضد اشغالگری صهیونیستی است که تل آویو همواره از آن هراس دارد و شاید به عنوان تنها عامل بازدارنده در تجاوز جدید اسرائیل ضد مقاومت فلسطین و نوار غزه مطرح است.

سید حسن نصرالله

«رژیم صهیونیستی جرأت آغاز جنگ در منطقه را ندارد» این تحلیل عصاره مطالبی بود که سید حسن نصرالله در تشریح تحولات مربوط به شب موشک‌باران جولان به آن پرداخته و گفت که از طریق یک طرف بین‌المللی به دشمن ابلاغ شد که اگر واکنش اسرائیلی‌ها، خطوط قرمز سوریه را نادیده بگیرد، موشک باران آینده محور مقاومت در قلب سرزمین‌های اشغالی خواهد بود. نصرالله به صراحت گفت که اسرائیل بیشترین ترس را از جنگ دارد و به همین علت است که فریاد می‌زند و تهدید می‌کند. بعد از پاسخ موشکی مقاومت به اسرائیل در جولان، فرماندهی این رژیم بلافاصله با فرماندهی جولان تماس گرفت تا به سوری‌ها پیام دهند که اگر به حملات ادامه ندهید ما هم ادامه نخواهیم داد.

وی ابراز داشت این تجربه نشان‌دهنده شکست تلاش‌های نظامی اسرائیل بود، چرا که آنها نتوانستند جلوی اصابت موشک‌های مقاومت به مراکز حساس خود را بگیرند و  به دروغ اینگونه وانمود می‌کردند که جبهه داخلی اسرائیل برای جنگ آماده است. 

 دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به فلسطینی‌ها شامل ملت و مقاومت و تشکیلات خودگردان تاکید کرد آنها باید در برابر توطئه موسوم به معامله قرن بایستند و آن را امضا نکنند. محور مقاومت و ملت‌های منطقه باید ایستادگی نشان داده و پایدار باشند و حتی با وجود محاصره و تحریم،  در برابر دشمن تسلیم نشوند. 

نصرالله ابعادی مهم از معامله مبهم قرن را فاش و تاکید کرد که معامله قرن قدس را به عنوان یک سرزمین اسرائیلی به رسمیت می‌شناسند و حق بازگشت آوارگان فلسطینی را نادیده گرفته و دولت فلسطین را تنها منحصر به غزه می داند و صلح فراگیر را به بهای از بین رفتن آرمان فلسطین می‌داند. 

مراسم انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس

گرچه تشکیلات خودگردان فلسطین این روزها از فشارهای رژیم های عربی و جامعه بین الملل برای تسلیم شدن در برابر امضای معامله قرن خبر می دهد، اما نصرالله نشان داد که این فشارها را درک می‌کند. وی تاکید کرد که برای رسیدن به این هدف، ایران نیز تحت فشار است و اوج این فشار خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و تشدید تحریم‌ها ضد این کشور است. حتی لبنان و غزه نیز برای این هدف تحت فشار هستند. 

وی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان را سه ضلع اصلی این فشارها اعلام کرد و در عین حال تاکید کرد که افزایش فشارها بر لبنان و عراق و یمن نمی‌تواند موازنه‌های منطقه‌ای را تغییر داده و امنیت را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کند. 

دیدگاه  دبیرکل حزب الله لبنان نسبت به تحولات منطقه ای از عراق گرفته تا یمن و فلسطین و سوریه و بحرین و حتی عربستان و اردن و مصر نگاهی فراگیر است که نمایانگر تقابل واضح اردوگاه مقاومت با اردوگاه آمریکایی صهیونیستی و مزدوران منطقه ای آن است.  وی معتقد است که آمریکا و متحدانش تمام پتانسیل خود را برای تقویت موقعیت رژیم صهیونیستی در منطقه و جلوگیری از تزلزل امنیتی این رژیم به کار گرفته‌اند. 

نصرالله در ترسیم معادلات منطقه ای معتقد است که موازنه بازدارندگی در لبنان مرتبط با موازنه بازدارندگی در سوریه و ثبات قدم ایران در پرونده‌های منطقه‌ای و اطمینان موجود به جریان های مردمی مبارز در عراق و پاداری قهرمانانه ملت و نیروهای انصار الله در جبهه یمن است.

سید حسن نصرالله فلسطین و قدس را قلب این پیکره واحد می‌داند و معتقد است که گرچه اوضاع تا حد زیادی پیچیده شده، اما نبرد کنونی نبرد سرنوشت ساز است. او  معتقد است که خاموش شدن شعله‌های مقاومت و انتفاضه در فلسطین به معنی تغییر معادله در تمامی منطقه است و اگر فلسطینی‌ها به مقاومت خودادامه دهند،‌ به این معنا است که موفق شده‌اند موازنه‌های قدرت را در تمامی منطقه تثبیت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    33 8
    افرین
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    14 28
    بیخیال واقعیت دیدیم
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
      27 10
      واقعیت اینه که ما امروز تا قلب تل آویو 120 کیلومتر بیشتر فاصله نداریم
  • سید IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    24 10
    صهیونیست ها روز به روز محدودتر می شوند و در نتیجه از ترس عربده های بلندتر می کشند! کم کم دارند به گوشه رینگ رانده می شوند.
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    8 7
    اصلاح طلب ها هر چی باشند طرفدار اسرائیل نیستند . آن ها طرفدار آمریکا هستند. میگن با آمریکا دوست جون جونی بشیم اون ها هم از پولاشون به ما بدهند وضعمون خوب بشه. هممون حال کنیم
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    27 7
    درود بر سیدنا
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    3 8
    سلام شما چرا پیام رسان داخلی نپارید؟
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    11 5
    از برادر پوتین چه خبر؟ همکاری میکنند؟
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    26 6
    درود بر حزب الله زنده باد سید حسن نصرالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس