چاپگرهای سه بعدی

وبگاه آمریکایی در تحلیلی نوشت: ایران با کمک فناوری چاپگرهای سه بعدی می‌تواند تحریم‌های آمریکا را به ویژه در «صنایع هوایی» دور بزند.

به گزارش مشرق، وبگاه  آمریکایی «سی فور ایزنت» در گزارشی پیرامون ایران و تحریم‌های تحمیلی نوشت : «ایران به کمک فناوری چاپگرهای سه بعدی قادر به دور زدن نظام تحریم‌های تحمیلی آمریکا است.»

این نشریه در گزارش خود با استناد به گزارش های اندیشکده «رند» اشاره کرده که ایران با کمک فناوری چاپگرهای سه بعدی می‌تواند تحریم‌های آمریکا را به ویژه در «صنایع هوایی» دور بزند.

این رسانه با اشاره به تصمیم جدید دولت آمریکا در کنار کشیدن از برجام و عدم ارسال هواپیماهای بوئینگ نوشت: «چاپگر سه بعدی می‌تواند به کمک کشورهایی چون ایران آمده و در زمینه هواپیماهای خارجی آن‌ها را به حد خودکفایی برساند.»

وبگاه سی فور ایزنت در این گزارش نوشت: «ایران در آینده با کمک چاپگرهای سه بعدی بر چالش‌های موجود در صنعت هوایی چون فرسوده بودن و یا بکار بردن قطعات نامرغوب و قاچاق فائق می‌آید. این فناوری منجر به کاهش تعداد سوانح هوایی ناشی از تحریم‌ها می‌شود.»

این وبگاه نوشت: «برای کشورهای تحت تحریم، به ویژه در زمینه هواپیماهای مسافر بری فناوری چاپگر سه بعدی می‌تواند "یک ابزار نجات" باشد و با این فناوری قدرت تحریم‌ها تضعیف می‌شود.»

در انتهای این مطلب به اشاره به انتقال فایل‌های قطعات صنعتی و غیره  با کمک ارتباط متقابل شبکه‌ای آمده است : «هر کشوری با دسترسی به این نوع چاپگرهای سه بعدی، مواد خام و طراحی می‌تواند به سهولت محدودیت‌ها و سختی‌های تحریم را پشت سرگذارد.»

گفتنی است که امروزه مدل سازی سه بعدی در رشته‌های چون قطعه سازی، معماری، طراحی صنعتی، تجهیزات پزشکی، روباتیک، صنایع هوا فضا ، نظامی و.... رایج است و چاپگرهای سه بعدی قادرند هر نوع قطعه‌ با هر شکل و زاویه‌ای را تولید کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حی US ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    68 3
    درتمام زمینه ها اگر دولت به داخل نگاه کند مشکلات حل است . اگر درصنایع هسته ای ونظامی وگاها اقتصادی پیشرفت کردیم دلیلش نگاه درون زا بود .وگرنه در حوزه خودرو که نگاهمام به اروپاست هنوز درحد مونتاژکاری هستیم.
    • حميد IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      1 0
      صنايع نظامي كهفقط موشك نيست
    • DK ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      3 0
      وقتی بی عرضه ها روی کار هستند بی فایدست.
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    61 1
    ایران اگه عرضه داشت تا حالا صنعت قطعه سازیشو از همین طریق میبست. وقتی بی عرضه ها روی کار هستند بی فایدست.
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    33 0
    خیالت راحت در ایران مسئولین تمام تلاششان را می کنند تا یک وقت یک نفر در جایی نتواند کار مفیدی در صنعت هوایی انجام بدهد. چاپگر سه بعدی هم نمی تواند بسیاری از قطعات را بسازد زیرا بلور بندی مواد به این راحتی نیست. این وبگاه خبرش برای افراد مطلع در صنعت خنده دار هست.
    • امین FR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      0 2
      خطاب به 19:43، خودت گفتی بلوربندی مواد به این راحتی نیست( یعنی کار غیرممکنی هم نیست وکار هم نشد ندارد)، در ضمن انتظار نداریم که همه کارها راحت و اسان باشد، در ضمن نباید همه مسئولین را هم به یک چوب بزنیم و صرفاً از روی ناامیدی و یاس حرف بزنیم، درسته که باید واقع بین بود، ولی واقع بینی همواره مساوی منفی بافی نیست و شامل خبرهای امیدبخش هم هست.
    • فرهمند IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      4 0
      واقعا با شما موافق هستم به عنوان یک همکار صنعت اویونیک . خدا را شاهد می گیرم قطعات حساسی را که شب عید به تهران رسانده ام با هزار بدبختی و صنعتی دارد برایش له له می زند آقایان مربوطه الان نزدیک به دو ماه است که تو گمرک معطل گذاشتن . نمی دانم این درد را به که بگویم اینها دارن گل به خودی میزنن
  • سید IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    11 6
    می خواهد پوست خربزه زیر پای ایرانی ها بگذارد و نظرها را از بازار صنایع هواپیمایی شرقی دور کند!
  • GB ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    31 1
    با علم می شود تحریم شکست نه لبخند
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    15 1
    پس از فردا می خوان چاپگر سه بعدی رو هم جزو لیست موارد با کاربرد دوگانه بذارن و تحریممون کنند. عجب!
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    28 6
    در حال حاضر این چاپگرها فقط واسه ساخت اسباب بازی مفیده. هر کی هم که میگه میشه باهاش قطعات جنگنده درست بکنی، چرا صنایع نظامی بزرگ و پیشرفته محدود شده به چند تا شرکت؟ اگه اینجوری بود هر کی توی خونه اش تا الان یه تانک ساخته بود.
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      1 0
      با چاپگر سه بعدی میشه قالب هر قطعه ای رو بسازی و با ریختگری اون رو ساخت . قالب خیلی مهمه اما همه ی کار نیست . باید جنس ماده ی به کار رفته هم مناسب باشه . بعضی قطعات رو هم کلا با ریختگری نمیشه ساخت . اما چاپگرهای سه بعدی می تونن تحول بسیار بسیار عظیمی ایجاد کنن
    • رامین FR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      0 1
      خطاب به 20:22، جنابعالی در زمینه چاپگرهای سه بعدی صاحبنظر هستید که می گویید نمی شود؟!!!!، یا اینکه مثل خیلی ها ،کل آشناییتون با آنها در حد سرچ مطلب در اینترنته؟!!!!!! در ضمن قرار نیست هر کسی با این چاپگرهای سه بعدی کار کند که می فرمایید اگر چنین بود، هر کسی در خانه اش تانک می ساخت!!!! بلکه متخصصان قرار است چنین کارهایی انجام دهند نه امثال من و شما ، در ضمن درسته که شرکت های محدودی در زمینه ساخت هواپیما وجود دارد، ولی در زمینه ساخت قطعات هواپیما شرکت های متعددی در دنیا وجود دارد که با همین شرکته ای بزرگ همکاری می کنند، درست نیست وقتی تخصصی در حوزه ای نداریم، با اعتماد به نفس مثال زدنی بگوییم که خیر نمی شود و چاپگرهای سه بعدی فقط واسه ساخت اسباب بازی مفیده؟!!!!( کدام کارشناسی چنین ادعایی کرده ؟!!!)
  • عباس IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    28 1
    تحریم ها برای ما یک فرصته به شرطی که انگل ها و مفتخورا و دلال هارو بریزیم بیرونو دستشون رو کوتاه کنیم از سیستم و نیروهای جوان و کارامد و تحصیل کرده رو بزاریم در راس کارا.. جالب اینجا است همه جور منابع معدنی و کانی هم داریم
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    4 0
    هر کسی این حرفها را زده یا تا حالا چاپگر سه بعدی از نزدیک ندیده و یا اینکه یک دلال هست چه دفاترشون تو دبی هست و با حقه بازی مشغول پول در اوردن از مسئولین بیسواد اما پولدار کشورهای نفت خیز هستند. نمو نه اش فروش اسباب بازی به عنوان بمب یاب به عراقی ها بود چه افتضاح به بار اورد .
  • AE ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    4 0
    هرکسی این مقاله رو نوشته از نظر علمی کودن بوده ! چون قطعات فقط نیاز به مدلسازی ندارن که پرینتر ۳ بعدی مشکل رو حل کنه ! مشکل اصلی الیاژ فلزات هست که ایران تو متالوژی ضعیفه و برای همینه تا امروز نتونستیم با داشتن این همه جنگنده امریکایی یه موتور جت خوب بسازیم !
  • من انقلابی ام CA ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    3 0
    در مدل جنگ روانی مدرن حریف کوچک نمیشود، بلکه سعی میکنی تا حریف را دارای اعتماد به نفس کاذب کنی تا راحت تر بتوانی حمله کنی صدام هم در زمان حمله آمریکا در اثر همین جنگ روانی و القائات رسانه های غربی فکر میکرد قبایل پشت سرش ایستاده اند، ولی قبایل به او پشت کردند و آمریکا چند روزه به بغداد رسید ما نیز باید هشیار باشیم
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    2 0
    زور نزن مشرق . کار تمامه
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    4 0
    اولا که چاپگر 3 بعدی با کیفیت و دقت بالا باشه و توانایی چاپ قطعات هوا فضا داشته باشه به ایران نمیدن. با این چاپگرهای 3 بعدی معمولی هم نمیشه چنین قطعاتی رو چاپ کرد. دوما بحث مواد اولیه و آلیاژ مورد نیاز برای این چاپگرها هست که در ایران نیست و باز هم باید وارد بشه که نمیشه وارد کرد.
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    1 0
    ایران تا کنون توانسته اف 14 ه راا قبل از ابداع چاپگر سه بعدی تعمیرات اساسی انجام دهد!
  • SG ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    1 0
    اره با ذوب پلاستیک ساخت ماکت قطعات تحریم ها حل میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس