کتاب الف لام خمینی - کراپ‌شده

نثر این کتاب، روان است و تردیدی در این نیست که اگر کتاب را شروع کنید، نمی‌توانید آن را زمین بگذارید. حتی آنقدر جذابیت دارد که می‌توانید آن را از هرجایی باز کنید و کتاب را بخوانید.

گروه فرهنگ و هنر مشرق - «امام بزرگوار ما شخصیتی درجه یک است که دوست و دشمن به عظمت او اعتراف دارند، اما تاکنون چند کتاب درباره این شخصیت عظیم نوشته شده است؟»

این مطالبه و پرسشی است که سال گذشته از سوی رهبر انقلاب در دیدار با شاعران در نیمه ماه مبارک رمضان مطرح شده بود و اکنون در اردیبهشت ۹۷ به سالگرد این جمله نرسیده‌ایم که اثر گرانسنگ «الف لام خمینی» به قلم هدایت‌الله بهبودی را در دست داریم.

هدایت‌الله بهبودی، پژوهشگری است که بی‌درنگ ذهن شنونده را به سوی کتاب ارزشمند «شرح اسم» از همین نویسنده می‌اندازد و وقتی باخبر می‌شود که کتاب «الف لام خمینی» را نیز که زندگینامه امام خمینی (ره) است همین نویسنده به نگارش درآورده در واقع مطمئن می‌شود که این کتاب را باید تهیه کند و شب و روز با امام پا برهنه‌ها از کودکی تا اسفند ۱۳۵۷ همراه شود و فراز و فرودهای این روحانی تاریخ‌ساز را مرور کند.

امام خمینی (ره) از آن شخصیت‌هایی است قرائت‌های بسیاری پیرامون شخصیت او وجود دارد و از غرب تا شرق بر بزرگی این شخصیت عظیم‌الشان صحه گذارده‌اند. حال در «الف لام خمینی» نیز خواننده با رموزی از شخصیت امام خمینی (ره) آشنا می‌شود که خود رمزی بر وجه دیگری از شخصیت این رهبر انقلابی است. از این منظر نام گذاری این کتاب خود دارای وجوهی است که هرکس می‌تواند بر بخشی از آن معرفت پیدا کند و این مانند شخصیت امام خمینی (ره) است که هرکس از زاویه‌ای که مطلوبش است به وی نزدیک می‌شود. در واقع این کتاب رمزگشایی از شخصیتی است که دوست و دشمن به عظمت او معترف هستند.

نثر این کتاب، روان است و تردیدی در این نیست که اگر کتاب را شروع کنید، نمی‌توانید آن را زمین بگذارید. حتی آنقدر جذابیت دارد که می‌توانید آن را از هرجایی باز کنید و کتاب را بخوانید و این یک نکته چشم‌پوشی‌ناپذیر است که خواننده در روبه‌رو شدن با «الف لام خمینی» گرفتار قلاب نثر هدایت‌الله بهبودی خواهد شد.

اگر از علاقه‌مندان به مطالعه تاریخ معاصر با رویکرد مطالعه رهبران انقلاب باشید، بی‌شک این کتاب می‌تواند سهم بزرگی در مطالعات شما داشته باشد. زیرا روند زندگی امام خمینی (ره) به عنوان رهبر مبارزات مردم در برابر رژیم پهلوی بی‌شک در بازنمایی ذهنی مخاطب از سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بی‌تاثیر نیست.

حتی خواننده در این کتاب می‌تواند به اوضاع اجتماعی روزگار حیات امام در سال‌های کودکی و جوانی پی ببرد و تصویری از اوضاع جامعه در آن روزگار به دست بیاورد.

در اولین مواجهه با «الف لام خمینی» با حجم بیش از یک هزار و صد صفحه متن روبه‌رو می‌شوید که در نگاه اول خواننده را پس می‌زند؛ ولی وقتی کتاب را آغاز می‌کنید دیگر با این تصور که مشغول مطالعه کتابی با بیش از هزار صفحه هستید، روبه‌رو نخواهید بود.

از بخش‌های جذاب این کتاب، روایت‌هایی است که از امام خمینی (ره) نقل شده و با رنگی متفاوت در متن خودنمایی می‌کند و این می‌تواند برای خواننده جذابیت داشته باشد.

کتاب «الف لام خمینی» اثر هدایت‌الله بهبودی که توسط موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی در یک هزار و ۱۵۶ صفحه با قیمت ۶۰ هزار تومان در نمایشگاه کتاب تهران برای اولین مرتبه عرضه شده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس