کد خبر 854484
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
کربلا

عملیات اجرایی دیوار آب بند صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) به عنوان فاز اول طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) به پایان رسید.

به گزارش مشرق، عملیات اجرای دیوار آب بند صحن حضرت زینب (س) در کربلا به پایان رسید.

فرهاد اولاد عسگری سرپرست کارگاه فاز اول طرح توسعه حرم مطهر امام حسین در خصوص آخرین وضعیت ساخت صحن عقیله بنی هاشم در کربلا گفت: در حال حاضر ۳۰۰نفر در این صحن مشغول فعالیت هستند که اکثر آنها ایرانی هستند. 

وی افزود:‌ قرار است در آینده نزدیک تعداد کارگران طرح توسعه حرم امام حسین علیه السلام به ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر برسد.

سرپرست کارگاه فاز اول طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) با اشاره به گذشت ۳ سال از آغاز عملیات عمرانی این فاز از طرح توسعه گفت: انتهای سال ۹۸ قرار است عملیات احداث بخش سازه پایان یافته و به بهره برداری برسد.

اتمام عملیات اجرای دیوار آب بند

اولاد عسگری با بیان اینکه برای مهار آبهای زیر سطحی ۵۸۹ پانل بتنی در اطراف فاز اول طرح توسعه صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) نصب شده است گفت: عملیات اجرای آخرین دیوار آب بند در روز گذشته پایان یافت.

به گفته وی، این در حالی است که همزمان عملیات خاکبرداری این صحن در حال انجام است که تا کنون ۲۴۰ هزار متر مکعب از این عملیات خاکبرداری انجام شده ولی باید عملیات خاکبرداری به میزان ۵۷۰ هزار مترمکعب برسد. 

گفتنی است، صحن عقیله بنی هاشم (حضرت زینب(س)) به عنوان بخشی از طرح جامع توسعه  حرم حسینی با زیربنای ۱۶۰.۰۰۰ متر مربع  از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات اجرا می شود. ضمن اینکه پروژه صحن عقیله بنی‌هاشم(س) بخشی از طرح ۳۸ هکتاری توسعه حرم امام حسین(ع) محسوب می‌شود که در این بخش تنها ۵ هکتار(۵۰۰۰ هزار مترمربع) در حال ساخت و ساز است. 

این صحن که در ۴ طبقه احداث خواهد شد در ضلع جنوب غربی حرم و در سمت باب الراس، باب القبله، خیمه گاه و تل زینبیه واقع شده است.

این صحن مجموعه ای از شبستان های زیارتی، فضای رو باز، کتابخانه، موزه و دارالضیافه خواهد بود. همچنین با اجرای این صحن تل زینبیه به شکل تپه احیا خواهد شد.

عملیات ساخت صحن ۵ هکتاری عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) در سال ۱۴۰۰ پایان می‌یابد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس