درگیری اسراییل و سوریه

براساس اطلاعات به دست آمده، فقط ۸ تا ۱۰ موشک صهیونیست ها توانستند از پدافند هوایی ارتش سوریه عبور کنند و به یک انبار سلاح و یک سایت پدافند هوایی برخورد کردند.

سرویس جهان مشرق - چرا به حملات رژیم صهیونیستی به سوریه واکنش داده نمی شود؛ این جمله ای بود که در روزها و هفته های گذشته به صورت مکرر با تفسیرها و تحلیل های مختلف در رسانه ها و شبکه های مجازی مطرح می شد.

سه شنبه شب زمانی که مناطق جنوبی دمشق دوباره هدف حملات صهیونیست ها قرار گرفتند حجم انتقادها شدیدتر شد و برخی افراد نسبت به وقیح تر شدن صهیونیست ها در میدان نبرد ابراز نگرانی کردند.

اگر چه نگرانی درخصوص ادامه دار شدن حملات صهیونیست ها قابل تامل بود اما شناخت محدود از واقعیت های میدانی سوریه باعث شد برخی به شکلی هیجان زده و عجولانه در افکار عمومی رفتار کنند تا این گونه القا شود که در جبهه مقاومت برنامه ای برای پاسخگویی به تجاوزات صهیونیست‌ها تهیه نشده است.

نباید فراموش کرد که ارتش سوریه در یک ماه گذشته عملیات بزرگ تخلیه مناطق اشغالی استان دمشق و انتقال ۳۰ هزار تن از عناصر تروریستی و اعضای خانواده آنان را به مناطق شمالی در پیش رو داشت، عملیاتی که انجام آن باعث شد امنیت به ۹۹ درصد پایتخت سوریه بازگردد.

 براساس اعلام منابع میدانی، ارتش سوریه به همراه متحدانش برنامه جامع و کاملی برای برخورد با صهیونیست ها تهیه کرده بود اما زمان پاسخگویی به پس از انتقال تروریست ها در نظر گرفته شد تا هیچ خطری پایتخت را در معرض تهدید قرار ندهد.

زمانی که آرامش کامل پس از ۷ سال جنگ با گروه های تروریستی به استان دمشق بازگشت و نیروهای سوری وضعیت را در پایتخت به طور کامل تحت کنترل گرفتند، شمارش معکوس برای اجرای برنامه ویژه که در اتاق عملیات مشترک ارتش سوریه و جبهه مقاومت تهیه شده بود، فرا رسید؛ چرا که تروریست ها در دمشق حضور نداشتند و هزاران نیروی ارتش آزادی عمل را برای واکنش به هر تهاجم خارجی پیدا کردند.

لحظات اولیه روز پنج شنبه، زمانی که صهیونیست ها دوباره مواضع نیروهای سوری را در استان قنیطره (شهرهای البعث و خان ارنبه) هدف قرار دادند، شاید پیش بینی نمی کردند که با واکنش قاطع روبه رو خواهند شد؛ اما روند ۱۸۰ درجه تغییر کرد و برنامه ویژه ارتش سوریه برای پاسخگویی اجرا شد، زیرا دیگر دمشق را خطر داخلی تهدید نمی کرد و زمان پاسخ به تهدیدات خارجی فرا رسیده بود.

یگان های ارتش سوریه در گام نخست، ۵۳ موشک به سمت پایگاه های نظامی، سری و اطلاعاتی در جولان اشغالی شلیک کردند و همین قاطعیت باعث شد تا صهیونیست ها به شوک فرو روند.

نقشه درگیری اخیر رژیم صهیونیستی و سوریه

رژیم صهیونیستی برای جبران ضربات متحمل شده با ۷ جنگنده به سوریه حمله کرد و با چند موشک استان‌های دمشق و قنیطره را هدف قرار داد؛ صهیونیست ها در مرحله دوم هم تعداد جنگنده‌های خود را افزایش دادند و علاوه بر دمشق و قنیطره به استان حمص حمله کردند.

یگان‌های ارتش سوریه در مرحله دوم با ۱۲ موشک تاکتیکی دوباره مواضع صهیونیست‌ها را در جولان اشغالی (جبل الشیخ) هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی را به نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی وارد کردند.

گزارش اختصاصی مشرق از پاسخ ارتش سوریه به تجاوز اسراییل را اینجا بخوانید:

پاسخ کوبنده سوریه به تجاوز رژیم صهیونیستی؛ پایگاههای اسراییل در جولان اشغالی هدف قرار گرفت

همزمان با مرحله دوم حملات موشکی به سرزمین های اشغالی، تعداد جنگنده های رژیم صهیونیستی به ۲۸ فروند افزایش یافت و دوباره استان های دمشق، حمص، قنیطره هدف قرار گرفته شدند.

در مجموع جنگنده ها و یگان موشکی رژیم صهیونیستی به ترتیب حدود ۶۰ موشک از جمله ( spike nlos) و ۱۰ موشک زمین به زمین به شهرهای سوریه شلیک کردند اما پدافند هوایی ارتش موفق به رهگیری و انهدام حدود ۶۲ موشک شد.

موشک اسپایک که در حمله اخیر اسراییل به سوریه مورد استفاده قرار گرفت
لاشه به جا مانده از موشک منهدم شده اسپایک در خاک سوریه

براساس اطلاعات به دست آمده، فقط ۸ تا ۱۰ موشک صهیونیست ها توانستند از پدافند هوایی ارتش سوریه عبور کنند و به یک انبار سلاح و یک سایت پدافند هوایی برخورد کردند که خسارت‌های محدودی را بر جای گذاشت.

**اما سرنوشت حدود ۶۵ موشک شلیک شده به مواضع صهیونیست ها در جولان اشغالی چه شد؟

صهیونیست ها مدعی هستند که سامانه دفاعی آنان موسوم به گنبد آهنین، موشک های سوری را رهگیری و منهدم کرد؛ اما واقعیت های میدانی و اطلاعات به دست آمده حکایت دیگری است.

در همان ساعات ابتدایی درگیری ها، فقط اسامی ۱۰ پایگاه حساس نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که در جولان اشغالی هدف قرار گرفته شدند اعلام شد اما بعد از گذشت دو روز اطلاعات جدیدی در خصوص ضربات مهلک وارد شده به صهیونیست ها به دست آمده که نشان می دهد چرا آنان در شوک و سکوت محض خبری - اطلاعاتی فرو رفتند.

محل پایگاه سری اسراییل در جولان اشغالی
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

به گزارش مشرق، منطقه «شمال» در جولان اشغالی یکی از مراکز راهبردی رژیم صهیونیستی به شمار می آید که مجموعه ای از پایگاه های حساس نظامی و اطلاعاتی سری است که نقش ویژه ای در تجزیه و تحلیل فوری اطلاعات دارد.

جزئیات بیشتر درباره این پایگاه را اینجا بخوانید:

حمله سوریه به محرمانه‌ترین یگان جاسوسی اسرائیل

براساس اعلام منابع میدانی، پاسخ کوبنده ارتش سوریه و شلیک دهها موشک به سری ترین پایگاه اطلاعاتی موسوم به «شمال» در جولان اشغالی، آسیب و خسارت قابل توجهی را به رژیم صهیونیستی در ابعاد اطلاعاتی وارد کرده است.

بیشتر موشک های شلیک شده یگان موشکی ارتش سوریه به اهداف بسیار حساسی در پایگاه راهبردی اطلاعاتی «شمال» اصابت کرده اند که نقش موثری در ایجاد برتری اطلاعاتی فوری و مستمر رژیم صهیونیستی داشتند و در تصمیم گیری های نظامی و امنیتی هم بسیار تاثیر گذار بودند.

پایگاه های هدف قرار گرفته شده، سری ترین بخش های واحد اطلاعات نظامی، تجسسی و راداری رژیم صهیونیستی در پایگاه راهبردی «شمال» محسوب می شوند که در جمع آوری، پژوهش و تحلیل اطلاعات میدانی برای به حداقل رساندن تهدیدها پیش بینی شده بودند.

به گفته یک منبع میدانی، برخی از این پایگاه های اطلاعاتی بسیار مهم رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی می توانستند وضعیت میدانی، جابجایی نیروها و مواضع ارتش (و تروریست‌ها) را تا عمق ۸۵ کیلومتری خاک سوریه رصد و بررسی کنند و در زمان مناسب در اختیار یگان‌های عمل کننده یا تروریست‌های مورد حمایت خود قرار دهند.

به گزارش مشرق، پایگاه های حساس و سری اطلاعاتی صهیونیست ها از این قابلیت برخوردار بودند تا نحوه انتقال نیرو، تجهیزات و اطلاعات مربوط به پایگاه ها را در غرب سوریه و مناطق مرزی با لبنان تحلیل و ارزیایی کنند.

براساس اعلام منابع میدانی، شمار زیادی از متخصصان ورزیده رژیم صهیونیستی در زمان پاسخ موشکی ارتش سوریه در این پایگاه ها مشغول به کار بوده اند و خبرها از تلفات سنگین و هلاکت دهها افسر و کارشناس اسراییلی در این مراکز حکایت دارد.

تحولات میدانی پنج شنبه شب نشان می دهد که صهیونیست ها تصور نمی‌کردند مراکز حساس آنان در جولان اشغالی هدف قرار گرفته شود و پیش بینی می کردند که مانند واکنش ۳ سال و نیم قبل نیروهای حزب الله، مواضع مرزبانی آنان هدف قرار گرفته شود که در نهایت غافلگیر شدند.

پاسخ قاطع ارتش سوریه، ضربه سنگینی را به صهیونیست ها در منطقه «شمال» وارد کرد چرا که به ابزارهای آنان برای جاسوسی از مناطق غربی سوریه و جنوب لبنان به شدت خسارت وارد آمد و البته این پیام روشنی بود تا رژیم صهیونیستی به ماجراجویی های خود در سوریه پایان دهد.

 خروج ۳۰ هزار تروریست از استان دمشق و پیروزی های چشمگیر یک سال گذشته جبهه مقاومت در مناطق مختلف سوریه، خشم صهیونیست ها را پس از ۷ سال حمایت گسترده از گروه های تروریستی به دنبال داشت و آنان سعی کردند با حملات مستقیم هوایی تا حدودی از شدت ضربه مهلک وارد شده بکاهند اما توهم آنان برای تغییر معادله قدرت و خارج کردن نیروهای جبهه مقاومت از سوریه به بن بست خورد.

به گزارش مشرق، واکنش قاطع ارتش سوریه نشان داد که روند انتقال نیرو، تجهیزات و ساخت پایگاه های مشترک جبهه مقاومت و نیروهای سوری برای دفع خطرات احتمالی، قدرتمندتر و سریع‌تر از گذشته ادامه می یابد و این تهدیدات و تحرکات هیچ تاثیری نخواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 107
  • در انتظار بررسی: 17
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    آخیییش دلم خنک شد...به امید روزی که جولان رو هم مثل جنوب لبنان آزاد کنیم بعدش میریم سراغ مناطق اشغالی فلسطین :))))
    • حسین PL ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      صهیونیستها وقتی سکوت میکنند یعنی بلای مهلکی سرشون اومده و نمیخوان صداشو در بیارن این دفعه که سکوت مطلق بوده معلومه ابعاد خساراتشون بسیار وسیع هست
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      40 29
      مشرق عزیز دشمن اصلی ما داخل کشور هست بیکاری فساد اقتصادی تورم و ... شما دنبال دشمن تو 1000 کیلومتر آنطرف تر می گردی؟! با تحریم ها و ... خرج این جنگ ها چطور تامین میشه؟اگه به مردم برسید و عادل باشید پایگاه مردمی خواهید داشت که مهمترینه اما اگه بی اعتمادی مردم باشه و ناکارامدی و ... شوروی هم باشید فایده نداره
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    خبرها از تلفات سنگین و هلاکت دهها افسر و کارشناس اسراییلی در این مراکز حکایت دارد/ reuters news
    • احمد NL ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      12 41
      مشرق رویترز همچین چرت پرتی نگفته
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    ان شاالله نابودی اسرائیل را به همین زودی ها خواهیم دید.
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    مر گبر مشرق بی شرف پست فطرت نابودت میکنیم. ما سربازان اسراییل
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      برو جوجو
    • رضا IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      188 9
      هش , هشششش هشششششششش.
    • سید امیر AE ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      تا وقتی فرزندان خمینی هستند این آرزو رو به گور میبرید. منافقای کثیف . مراقبه پشت سرت باش . ما همه جا هستیم . حتی در شمایل شما لیبرال های وطن فروش اسراییل پرست
    • گریگوری IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      71 6
      ای دون دوغ بزن روشن شی:))))
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      84 10
      این که میگن نفوذی های رژیم صهیون در فضای مجازی دقیقا یعنی همین! مشرق برات متاسفم کامنت این جور نادان ها رو نشر میدی
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      109 9
      بهایی هستی حتما . چون مرکز بهایی ها در حیفا و عکا است. قبر بهاءالله لعنت الله علیه در عکا و قبر علی‌محمد باب لعنت الله هم در حیفا واقع شده‌است.
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      88 11
      بهایی لعنتی
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      79 8
      اصلاح طلبی؟
    • علی IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      55 7
      جون کاکول پسر بیا جمالتو عشقه. هر جا تو بگی میام. اخه قرتی های شمارو چه به جنگ؟
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      72 10
      مرگ بر تو بی شرف بابات نتانیاهوست
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      59 7
      عجب حیوان وحشی هستی
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      63 7
      همه تاریخ وپیشگوها نابودی شما کثافتارو درروزهای اینده نشون میده. مرگ برشیاطین انس یعنی صهیونستای کودک کش
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      49 9
      کجا نابود میکنی جوجه تیغی اسراییل که زایید و مثل لاکپشن سرشو برد توی لاکش
    • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      40 5
      اگه شلوار جین هم بپوشی باز در امان نخواهی بود جییگر
    • اسراییل 25 سال آینده را نخواهد دید. NL ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      62 12
      بدبخت،اگر یه کم شرف و غیرت داشتین که صد در صد ندارین،باید خود را بعد از این جمله زن سوریه ایی که بعد از 7سال جنگ و خونریزی در کشورش در واکنش به اتفاقات5شنبه اعلام کرد:ما در بالکن خانه هایمان مشغول رصد تحولات بودیم و صهیونیست های از موش بترس،در پناهگاه های زیرزمینی شان
    • DE ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      36 8
      به گور خواهي برد اين آرزوي كثيفت را
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      20 5
      موش کثیف ...
    • مسعود IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      39 9
      نابودی اسراییل صلوات بگو ماشالله لب دهنت عادت کنه ای جواسیس
    • مانی IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      24 8
      چخه بابا پاچه نگیر مثل اربابت !!!
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      21 20
      گوم شو کثافت کودک کش اونی که نابود میشه تویی و اون اشغالگرای کثیف پست.
    • سید IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      8 10
      افسارت را کنده ای!!!!
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      11 3
      سگ کیست روباه نازورمند؟؟؟؟ که شیر ژیان را رساند گزند
    • عباس IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      4 1
      واقعععععن؟!!!!
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      4 2
      اگر بودید ....
    • مشرقی IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      10 6
      شما جاتون اینجا نیس جاتون آفتاب یزده و پارسینه و فرارو
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      7 6
      اسرائیلی ها رم کردن
    • IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
      0 0
      تو اقیانوس بهش فک کن خوش بگذره تو دریا منگل
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    5 26
    Britain's Prince Harry weds American actress Meghan Markle next Saturday in a union of youthful royalty and Hollywood glamour expected to reinvigorate the venerable House of Windsor.
    • گریگوری IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      25 5
      چه ربطی داشت؟
    • حجت IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      16 2
      OK. You can go to church.
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    7 81
    خاک بر سرت مشرق . همه رزمندگان را به کشتن میدهید . چرا این اطلاعات را منتشر کرده ای نفهم
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      7 21
      موافقم
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      19 2
      خاک بر سر خودت
    • حجت IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      13 9
      داداش اینا اطلاعات سوختس. مگه مرق تو سوریه خبرنگار داره که اطلاعات رو خودش بدست بیاره. اینا از صد کانال و فیلتر ردشده که اینجا چاپ شده
    • حجت IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      9 1
      شهیدان ماست!!! ماست!!؟ مطئنی پنیرنبوده و ماست بوده؟
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    17 14
    Russia is not in talks with the Syrian government about supplying advanced S-300 ground-to-air missiles and does not think they are needed, the Izvestia daily cited a top Kremlin aide as saying on Friday, in an apparent U-turn by Moscow.
    • حجت IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      12 4
      I am a blackboard. Can you speak Farsi?
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      32 9
      ایران سامانه های خوبی داره که میتونه جایگزین اس 300 بشه.گذشت اون زمان که نیازمند دیگران بودیم حالا ما سازنده ایم.
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    4 50
    تو که همه چیز را لو دادی. این بود حفاظت اطلاعات ؟ باید همه سکوت کنید و هیچ کسی چیزی درباره حمله منتشر نکند. این یک دستور است
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      16 7
      چشم سردار سلیمانی
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      14 6
      خفه شو .. این هم یک دستور است
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      8 5
      چشم
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    26 7
    یگان‌های ارتش سوریه در مرحله دوم با ۱۲ موشک تاکتیکی دوباره مواضع صهیونیست‌ها را در جولان اشغالی (جبل الشیخ) هدف قرار دادند.// یعنی دو دفعه حمله کرده اند
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    11 14
    خخخخخخخخخخ
    • گریگوری IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      7 2
      چندبار گفتم زشته
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    12 27
    ارتش سوریه در گام نخست، ۵۳ موشک به سمت پایگاه های نظامی، سری و اطلاعاتی در جولان اشغالی شلیک کردند مگر گام غیر نخست هم داریم . مگر چند بار حمله کرده ایم ما
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    11 31
    ایران اصلا حمله ای نکرده اینها همه داستان است
    • گریگوری IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      10 6
      ای دون
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      17 7
      آره چون کار ارتش سوریه بود
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      26 8
      اگه ایران واکنش نشون میداد که الان اسمی از این کودک کش ها نبود.کار ارتش سوریه بود که دیگه از این غلط ها نکنن
    • مسعود IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      7 11
      راس میگه ایران حمله نکرده اگه حمله کرده بود که تو جاسوس وقت کامنت گذاشتن نداشتی خخخخخخخخخخخخ اب بریز اونجا که فوران کرده عچقم
    • غفوری ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      5 3
      سلام! عزیز! ایران حمله نکرده؛ سوریّه به پایگاه‌های صهیونیست‌های آدم‌کش حمله‌ی موشکی کرده. خدا قوّت شجاعت و مردانگی در برابر غرور شیطانی!
  • رضا IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    به بهانه درگیری اولیه اسرائیل و جبهه مقاومت نتایج درگیری: 1-مراکز جاسوسی اعم از امان، موساد با استفاده از تمام تجهیزات پیشرفته اعم از ماهواره، تجهیزات جنگ الکترونیک...به نتانیابو اطمینان داده بودن ایران فعلا بر اساس اطلاعات میدانی حمله نخواهد کرد و نتانیابو با اطمینان خاطر کامل در روسیه چایی!میخورد که برق از چشماش پرید و خبر حمله در روسیه به گوشش رسید و این یک شکست مفتضحانه اطلاعاتی برای اسرائیل بود 2-مراکز حساس اسرائیل که همه از درجه بالایی از اختفاء و محرمانگی قرار داشتن شناسایی شدن یک دومین شکست برای نهادهای اطلاعاتی اون ها بود 3- این حمله به روس ها گوشزد کرد که در نبرد با اسرائیل شما دخالت نکنید و در این سطح از مسائل حتی روس ها هم اطلاعی نداشتن 4-شکست سامانه های موشکی اسرائیل و عدم نمایش هدف قرار دادن موشک های جبهه مقاومت 5-سست بودن پایه های اجتماعی در فلسطین اشغالی و فرار صهیونیست ها به لانه های زیرزمینیشون و خیلی از موضوعات دیگه که حتما در مقالات دیگه خوندید...
  • محمد IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    71 11
    ماشالله حزب الله و مقاومت اللهم عجل لولیک الفرج صلوات
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    30 38
    و خبرها از تلفات سنگین و هلاکت دهها افسر و کارشناس اسراییلی در این مراکز حکایت دارد دریغ از یه عکس
    • گریگوری IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      37 6
      :))))) می خوای عکس کشته هارو بذارن؟ اینها خبر هست و با شیوه های اطلاعاتی جمع می شه البته از منافق انتظار بیش از این نمی ره
    • حمید IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      31 3
      میخوای فیلم مراسم ترحیم افسرانشان را توی کنیسه هاشون رو برات بذارند ؟
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      32 9
      مرتیکه بوقلمون صفت مگه جشن عروسیه که عکس بگیرن اونا ابروشان رفته چطور عکس بگیرن
    • مسعود IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      6 7
      اتفاقا یه فیلم از عروسی هست موقع موشک بارون خاخام از عروس سوال میکنه برا بار سوم میپرسم ایا وکیلم عروس میگه با اجازه بابا نتان یابو داماد رفته پوشک عوض کنه خخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    49 8
    بزنید نابودشان کنید که باید از صحنه روزگار محو شوند. نابودی صهیونیسم امری حتمی است.
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    49 8
    اسرائیل باید بدونه بار بعدی که حمله کرد موشکهای بالستیک ایران رو در اسمانش خواهد دید
    • علی IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      28 6
      داداش توهم نزن اسرائل نهایتش بتونه با سوریه سرشاخ شه،حریف ما باباشونه.
  • شاکر SE ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    6 20
    مشرق . احساساتی برخورد نکن شاید خدای نکرده درز اطلاعاتی بشود
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    2 7
    پیشنهاد میشه در باره موشکهای رژیم صهیونستی و درباره تجهیزات نظامیش اطلاعاتی برای مردم حداقل جوونها داده بشه مثلا در کارخانه ها و شرکتها آموزش داده بشه .مثلا روش کارکردش روش مقابله باهاش بههر حال ضرورت پیدا میکنه
    • حجت IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      9 5
      بی خود جو نگیردت. مگه تو جنگیم؟ می خوای جورو متشنج کنی؟
    • حجت IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      8 2
      می گم دولت تو خیابونا آتروپین و امیل نیتریت تزریق کنه. بد نیستا!!
  • نادر IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    19 4
    اصلاح طلب اسراییل مرگ به نیرنگتان خون شهیدان ماست میچکد از چنگمان
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    5 27
    عواقبش را امیدوارم دردناک نباشه
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      14 7
      مطمئنا برای صهیونیستهای وحشی و برای شما اصلاحطلبا دردناک خواهد بود اما به یاری خدای متعال برای مومنین مایه آرامش و نزذیک شدن به پیروزی نهایی
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      8 3
      فعلا شما از درد به خودت به پیچ چون عواقبش و عواقبش شما نیز مهلک تر به حیات رژیم غاصب خواهد بود
  • متن را تصحیح کنید IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    4 17
    در مجموع جنگنده ها و یگان موشکی رژیم صهیونیستی به ترتیب حدود ۶۰ موشک از جمله ( spike nlos) و ۱۰ موشک زمین به زمین به شهرهای سوریه شلیک کردند اما پدافند هوایی ارتش موفق به رهگیری و انهدام حدود ۶۲ موشک شد. 60 موشک شلیک شد و62 موشک منهدم؟ لطفا تصحیح کنید متن را
    • US ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      14 3
      70 تا شلیک شده مجموعاً باهوش! که 62 تاش رهگیری شده
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      14 1
      ۶۰+۱۰=۷۰
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      5 6
      ۶۰+۱۰=۷۰
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      10 2
      چرا دقت نکردید؟! ۶۰ موشک مال جنگنده ها و ۱۰ موشک هم موشک زمین به زمین مال سیستم موشکیشون بوده ، جمعا می شود ۷۰ موشک؛ حالا ۶۲ تا رو کم کن میمونه ۸ تا .
    • حجت IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      6 6
      60+10=70 70>62 نتیجه: برو دوباره کلاس اول ثبت نام کن
  • علیرضا IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    1 13
    بالاخره کنترل البعث الان افتاده به دست تروریستا؟؟؟عکس اینو نشون میده ولی کمی قبل دست مقاومت بود
  • ناشناس IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    25 6
    نصر من الله و فتح قریب
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    8 12
    در این بمبارانها هوای حیوانات رو داشته باشید
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      5 8
      اسرائیلی ها منفی زدن
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    17 7
    خوب باید یک فکری هم برای مرزهای کوفیان خاین عراق کرد که تا بنا گوش باز استو تازه عربستان می خواهد از مرزهای عراق به شمال سوریه نیرو بفرستد باید این عبادی خاین و مزور که مثل امریکا شب از داعش حمایت و روز به داعش حمله می کرد را ادب حسابی کرد
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    20 6
    اگرارتش‌سوریه‌گنبداهنین‌داشت‌چراتاحالاانقداز اسراییل‌توسری‌می‌خورد
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    7 9
    چرا ما می تونیم مشکلات دیگران را حل کنیم ولی عرضه حل کردن مشکلات خودمون رو نداریم؟
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      4 27
      چون مشکلات داخلی دست دولت دیپلمات و مردم غالبا منفعت طلبه.
  • محمود IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    6 7
    1- طراحی و ساخت خمپاره انداز 60 میلیمتری از نوع الحدید (یامدل تامپابا وزن 14/5 کیلوگرم) با طراحی مجددا و ساخت با مواد جدید بصورت کماندوئی با حداکثر وزن 5 کیلو تمام 2- ساخت گلوله خمپاره انداز 60میلیمتری از مدل الحدید به وزن حداکثر400گرم و افزایش برد بیشتر با کاهش وزن 0990....
  • مهدی IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    25 4
    مشکل اینجاست چرا همه موشکهای اونارو ما میتونیم بزنیم ولی اونا نمیتونن موشکهای مارو بزنن یکی اینو جواب بده
  • حق IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    6 6
    سردار فكر كنم 65 موشك كم بود دفعه بعد با 650تا شروع كن
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    11 7
    فیلم هدف قراردادن سامانه پنتسیر از جدیدترین سامانه های پدافند هوایی ارتش سوریه توسط موشک اسپایک در اینترنت هست.
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      8 9
      عزیز جان هیچ سیستمی (وسیله ای ،موشکی،سامانه ای،....) آسیب ناپذیر نیست مهم میزان اثر گذاری تجهیز بر میدان نبرد است .مگر مرکاوا و آبرامز و ... منهدم نشدند .
  • احدی IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    7 4
    دوران بزن و درو که حضرت آقا فرمودند تموم شده یعنی همین منتها تلافی کردن بوقتش نباید احساسی عمل کرد چرا صهیونیستها لالمونی گرفتن علتش اینه که بد جور خوردن بالاخره صداش درمیاد
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    15 9
    دروغ های مشرق تمامی ندارد
    • IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
      0 0
      نه بابا واقعا با چ عشقیم همه دروغاش و میخونی لابد چون تمومی نداره برات جذابه
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
      0 0
      تهمت های شما هم.
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      0 0
      اخه الهی خیلی تلخه نه حقیقت
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    1 12
    کی بلده، گنبد آهنین را فریب بده؟ پرتاب هر موشکش، 500 میلیون تومن میشه.
    • دکترحبیب دوست IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      3 3
      بگوکی بلدنیست بنرپلاستیکی روفریب بده؟ راستی شنیدی جوونای فلسطین سه پهبادتون روزدن ! باتیرکمون که نبوده آش ؟!
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    7 6
    الحمدلله از شجاعت و هوش مردان بی ادعای که همیشه درخشیند، کاش چندتا هواپیمای انها را می زدند تا می فهمدند مقاومت شوخی ندارد سلام صلوات بر همه جبهه مقاومت قابل توجه برای داعشی های وطنی ترسو که امریکا را کدخدا می دانستند
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    5 5
    ای اسراییل اومدیم بخوریمت
  • علی IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    0 0
    اسراییلی های پست
  • علی IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    0 0
    کثافتای اسراییلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس