کد خبر 854320
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
نفت نمایه

در معاملات امروز بازار جهانی انرژی در حالی که قیمت نفت در بالاترین میزان خود از سال 2014 تاکنون قرار دارد به شدت در برابر کاهش مقاومت می‌کند و در معاملات امروز تنها نفت برنت 8 سنت کاهش قیمت داشته است.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، در معاملات امروز بازار جهانی نفت هر بشکه نفت برنت دریای شمال 77.39 دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به دیروز تنها 8 سنت کاهش داشته است. 

این در حالی است که قیمت نفت هم اکنون در بالاترین میزان خود از اواسط سال 2014 تاکنون قرار داشته و انتظار می‌رفت تا حدودی کاهش یابد. 

قیمت نفت امریکا اما 9 سنت گران شد و به 71.45 دلار در هر انس رسید. 

به گزارش پایگاه‌ رسمی کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، هر بشکه نفت تولیدی این سازمان در آخرین مبادلات روز گذشته بازار جهانی انرژی 74.46 دلار قیمت‌گذاری شده است. 

انتظار می‌رفت با عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی نسبت به تهدید نظامی ایران و تاکید رئیس‌جمهور ایران نسبت به عدم تمایل ایران به شعله‌ور کردن جنگ در خاورمیانه قیمت نفت نسبت به دیروز کاهش یابد. اما نگرانی‌ها نسبت به بازگشت تحریم‌های نفتی علیه ایران و کاهش روزافزون صادرات نفت ونزوئلا از کاهش قیمت نفت جلوگیری کرده است. نفت در حالی در برابر کاهش قیمت مقاومت می‌کند که عربستان تاکید کرده است کاهش صادرات نفت ایران در نتیجه اعمال تحریم‌های نفتی را با افزایش صادرات نفت خود جبران می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس