رحمانی‌فضلی نمایه

وزیر کشورگفت: در حوادث دی‌ماه شاهد بودیم که چگونه تلگرام به عنوان ابزار رسانه‌ای، فرماندهی میدان برای اغتشاشگران را انجام می‌داد.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز در همایش بزرگ مبلغان که در سالن همایش غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار کرد:  آسیب‌هایی مانند طلاق و جنایت‌ها از اعتیاد نشأت می‌گیرد و مرتبط با این موضوع است، بنابراین به عنوان اولویت نخست باید به اعتیاد پرداخته شود.

وی با اشاره به بحث تغییر نسل به عنوان یکی از مشکلات پیش‌رو اضافه کرد: آمال و آرزوهای این نسل مهم است که به طور کلی مغفول مانده، چراکه فهم درست از این نسل نداریم. نمی‌توانیم ارتباط درست با این نسل برقرار کنیم، بنابراین نمی‌توانیم تعامل، همکاری و تاثیرگذاری داشته باشیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: اکنون 70 تا 75 درصد با کسانی مواجه می‌شویم که زیر 30 سال هستند و انقلاب را درک نکرده‌اند و شرایط انقلاب را برای آنها ترسیم نکردیم.

رحمانی فضلی عنوان کرد: جریان تاریخ‌ساز در خارج از کشور وجود دارد که به داخل نفوذ کرده و روی نسل جوان کار می‌کنند تا ظلم، زور، وابستگی و دیکتاتوری به ارزش تبدیل شود.

وی، سبک زندگی را از دیگر موارد مهم عنوان کرد و افزود: باید بررسی شود که چه اندازه سبک زندگی در حوزه مدیریتی قرار گرفته و در زمینه نوع لباس، رفتار، انتخاب و نوع نگرش مؤثر واقع شدیم.

وزیر کشور با بیان اینکه مسائل اجتماعی با ساده‌سازی قابل حل نیست، گفت: باید نظر داشت انسان از درون غیر قابل شناخت است و در زمینه ظرفیت‌ها، استعدادها و توان انسانی حدی قائل نیستم و با دنیای لایتناهی مواجه هستیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح کرد: بهترین راه مقابله و مبارزه با اعتیاد، معتاد نشدن است. زمانی که فرد وارد اعتیاد می‌شود، شرایط روحی، جسمی و مکانیسم فیزیولوژیکی روی می‌دهد که جدا شدن از این امر سخت است.

وی یادآور کرد: موضوع آسیب‌های اجتماعی باید ساماندهی و همه مردم و اجتماع درگیر این موضوع شود و اگر تصور شود با راه‌اندازی ستاد و ترسیم دستگاه‌های مختلف می‌توانیم مقابله کنیم، در اشتباهیم.

وزیر کشور با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های اجتماعی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی استفاده شود، تبیین کرد: باید این امر به باور تبدیل شود و بهترین ظرفیت در جامعه برای تبدیل به باور استفاده از ظرفیت دینی و اعتقادی است.

رحمانی فضلی عنوان کرد: وظیفه روحانیت، تبلیغ دین است. کمتر در منبرها، مجالس  و سخنان به مسائل اجتماعی اشاره می‌شود، در حالی که اخلاق و اعتقادات با تکیه بر مسائل اجتماعی از مواردی است که انسان‌ها به آن نیاز دارند.

وی با اشاره به مسئله هسته‌ای و حوادث اخیر تبیین کرد: همین که دنیا فهمید دشمنان بدعهدی کردند پیام خوبی دارد. ما باید بدانیم برای هر اقدامی به پشتیبانی افکار عمومی جهانی نیاز است، در حالی که دشمنان می‌خواهند ایران‌هراسی را ترویج دهند، باید با هوشیاری با آنها مقابله کنیم.

وزیر کشور با اشاره به اهمیت وحدت درد دوران کنونی توضیح داد: باید ولایت فقیه را به عنوان عنصر وحدت‌بخش در نظر، فکر و عمل قبول کنیم. اگر هر کس در هر جایگاه و گروه سیاسی و اجتماعی تصور کند بدون این محور می‌تواند وحدت ایجاد کند مسیر را خطا رفته است.

رحمانی فضلی با اشاره به مسئله آسیب‌های اجتماعی متذکر شد: این امر مسئله جهانی است که با بررسی روندها از نظر متوسط‌گیری می‌توان بیان کرد ایران در رده‌های پایین متوسط است و وضعیت نسبت به رشد و شیوع خوبی دارد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد: آمار معتادان 25 درصد افزایش پیدا کرده و تنوع مواد مخدر به بیش از  600 تا 700 مورد مواد صنعتی رسیده است.

وزیر کشور عنوان کرد: از نظر شیوع، سن اعتیاد به سمت جوانی در حرکت است و رشد اعتیاد در بین بانوان در حال افزایش است. دشمن در مباحث امنیتی و سیاسی به طور جدی وارد شده و برای نخستین بار در مجامع بین‌المللی مطرح شد که شبکه‌های اقتصادی مواد مخدر پشتیبان تروریست در منطقه هستند؛ به عنوان مثال پشت مواد مخدر در افغانستان تروریست‌هایی مانند داعش قرار دارند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه امسال 820 تن مواد مخدر کشف شد، گفت: 780 هزار نفر را سال گذشته ترک دادیم که از این تعداد 10 تا 15 درصد سالم می‌مانند.

وی تشریح کرد: افغانستان امسال 10 هزار تن تولید مواد مخدر داشت و اکنون با روش‌های جدید در زمینه اصلاح بذر محصول را افزایش می‌دهند و با کار بیولوژیکی به افزایش تولید مواد پرداختند.

وزیر کشور با بیان اینکه ادعای ما استقلال، فرهنگ و باج ندادن به دیگران است، گفت: با توجه به نوع نگرش و ادعایی که دنیا دارد، باید این نگرش و ادعا خود به خود برخی را تحریک و برخی را وادار به مقاومت و تهاجم ‌کند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: عقل سالم این ادعاها را می‌پذیرد، اما کسانی که منافع آنها در جامعه و محیط ایران تأمین شده نمی‌گذارند به دلیل ضربه خوردن این منافع مسیر خود را برویم. سال‌ها با فشارهای اقتصادی و منزوی‌سازی مواجه بودیم ولی شرایط کنونی شرایطی است که در اوج تقابل است زیرا ما نیز در اوج قدرت قرار گرفتیم.

وزیر کشور عنوان کرد: 40 سال با فراز و فرودها مواجه هستیم و اکنون اسم ایران در دنیا برده می‌شود و با ترامپ برخورد می‌کنند که می‌گوید ایرانی‌ها قابل اعتماد نیستند، به این دلیل که به تکنولوژی پیشرفته هسته‌ای موشکی دسترسی پیدا کردند.

رحمانی فضلی عنوان کرد: در زمینه توازن بین‌المللی، ایران در هر قطبی قرار می‌گیرد نقش بیشتری دارد و مسلمانان منطقه با ایران هستند.

وی یادآور شد: عربستان از زمان جنگ به عراق کمک می‌کرد و برخلاف ظواهر به ما نزدیک شد، اما همیشه به طور پنهانی کارشکنی می‌کرد.

وزیر کشور با اشاره به موقعیت کنونی کشور گفت: سال 90 که قطع‌نامه صادر می‌کردند همه دنیا پشت آمریکا بودند و ما تنها بودیم؛ اکنون همه می‌گویند حق با ایران بوده و ایران عهد را اجرا کرده و آمریکا بدعهدی کرده که قدرت‌نمایی دیگری برای کشور است.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: هرکسی فکر کند رابطه بین‌المللی مبتنی بر اعتماد 100 درصدی است به ویژه با کسانی که آلوده به سیاست‌های تزویر و توطئه هستند اشتباه فکر کرده است.

وی عنوان کرد: دشمنان، لبنان، سوریه، عراق و یمن را تجربه و مشاهده کردند، ایران قدرتی نیست که امکان تجربه کردن باشد.

وزیر کشور با تأکید بر وحدت بر محور ولایت فقیه گفت: ایشان از نظر تجربه شخصی، سیاست، تدبیر و تجربه‌های اجرایی، شجاعت، جسارت، قدرت تحلیل، جمع‌بندی، راهبری و رهبری قابل مقایسه نیست. هیچ شعاری و صحبتی برخلاف سخنان ایشان نباید باشد.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: مردم عنصر قدرت‌ساز ایران هستند و عنصر اصلی در پایه کار، مردم محسوب می‌شوند، بنابراین با این اتکا باید در حوزه اقتصادی ظرفیت‌ها و توان را افزایش دهیم.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و تولید ایرانی گفت: مسائل اقتصادی را باید به کمک مردم اداره کرد؛ ضعف‌های ساختاری و مدیریتی باید در مسیر شناخته و حل شود، بنابراین لازم است بر دو موضوع در سیاست داخلی مانند انسجام، وحدت داخلی و رضایتمندی مردم در حوزه اقتصادی کار شود.

وزیر کشور با اشاره به طرح سؤالی مبنی بر علت مخالفت و همراهی نکردن دولت با بسته شدن تلگرام گفت: در حوادث دی‌ماه شاهد بودیم که چگونه تلگرام به عنوان ابزار رسانه‌ای، فرماندهی میدان برای اغتشاشگران را انجام می‌داد.

رحمانی فضلی مطرح کرد: شبکه تلگرام تهدیدی جدی است و در هدف و انگیزه این شبکه‌ها شکی وجود ندارد و سیاست همه بر این قرار دارد که پیام‌رسان‌های داخلی به سرعت ظرفیت‌سازی کنند و امکانات و تجهیزات بیاورند تا ظرفیت‌ها منتقل شود. اکنون پیام‌رسان‌های داخلی در مجموع 15 میلیون نفر مخاطب دارد.

وی یادآور شد: همه در کشور مکلف و موظف به اجرای دستورات مقام معظم رهبری هستیم و قدرت و تسلط ایشان به فضای کشور عنصر اصلی قدرت است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • قریشی IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    9 3
    پس چرا در فیلتر کردن تلگرام اینقدر تعلل کردید ؟! مسدود کردن تلگرام در اوایل کار بسیار کم حاشیه تر بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس