امضای ترامپ برای خروج آمریکا از برجام

روزنامه گاردین در یادداشتی تاکید کرد خروج رئیس جمهور آمریکا از برجام نباید از سوی اروپا بدون پاسخ بماند و انگلیس باید در واکنش به این تصمیم ترامپ پیش‌قدم باشد.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی گاردین در واکنش به اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خروج از برجام نوشت، انگلیس باید سفر ترامپ را به بریتانیا لغو کند و به همراه هم پیمانان خود تحریم‌های اقتصادی و دیپلماتیک علیه آمریکا اعمال نماید.

بیشتر بخوانید:

ترامپ فرمان اجرایی اعمال تحریم‌ها علیه ایران را امضا کرد +عکس

گاردین نوشت، اقدام بسیار عجیب و غریب ترامپ در خروج از توافق هسته‌ای ایران، یک اقدام دیپلماتیک خرابکارانه سرشار از خطر است و عده زیادی در ایران بازگشت تحریم‌های آمریکا را اعلام جنگ علیه خود خواهند پنداشت.

گاردین افزود، حماقت کوته‌نظرانه ترامپ نه تنها بی‌سابقه بود بلکه مانند تاریخ طولانی قدم‌های اشتباه و فاجعه‌بار رؤسای جمهور پیشین آمریکا، در خاورمیانه (غرب آسیا) است. در میان فجایع آمریکا در این منطقه، تصمیم جورج دبلیو بوش در سال ۲۰۰۳ برای حمله به عراق بود که موجب بی‌ثباتی ارضی و اقتصادی در عراق شد و لفاظی‌های بوش درباره محور شرارت و جنگ جهانی علیه تروریسم، در واقع خشونت‌های فرقه‌ای و تروریسم را شعله‌ور کرد.

گاردین در ادامه تاکید کرد،‌ در همه تجربیات آمریکا در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا، حضور این کشور مشکلات منطقه را افزایش داده و شرایط بدتر شده است. همچنین تعجب‌آور نیست که با حضور آمریکا در منطقه، تروریسم در اشکال مختلفش گسترش پیدا کرده و در کنار آن، بی‌خانمانی، فقر و بیکاری جوانان افزایش یافته است.

یادداشت گاردین افزود، ترامپ بی‌اطلاع، وارث تمام این اشتباهات فاجعه‌بار رؤسای جمهور آمریکا است اما این بدین معنا نیست که انگلیس و اروپا باید همچنان یک فاجعه دیگر در غرب آسیا را که ساخته دست آمریکا است، تحمل کنند.

گاردین تاکید کرد، هم‌پیمانان اروپایی باید با تمام ابزارهایی که در دست است، راهی در راستای تضعیف کردن، دور زدن و  برهم زدن تلاش‌های ترامپ برای تخریب توافق ایران انجام دهند. گاردین پیشنهاد داد اروپا سعی کند روابط نزدیک‌تری با ایران داشته باشد و در عین حال تحریم‌های تنبیهی اقتصادی و دیپلماتیک علیه واشنگتن را افزایش دهد.

در ادامه آمده است، ترزا می نخست وزیر انگلیس می‌تواند آغازگر چنین اقدامی باشد و دعوت از ترامپ برای سفر به بریتانیا را پس بگیرد. گاردین تاکید کرد، ترامپ با گرایش جنگ‌طلبانه و تغییرات در سیاستش و سیاست‌های تفرقه‌افکنانه‌ و خطرناکش، تهدید علیه ارزش‌های بریتانیا و صلح و امنیت جهانی است و اکنون زمان محکوم کردن و شکایت نیست بلکه زمان آن رسیده که مقاوت پویایی انجام بگیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
    4 0
    گاردین: اروپا باید آمریکا را به خاطر خروج از برجام تحریم کند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ساقی نویسنده مقالش کی بوده.هرکی بوده دمش گرم خوب طرفو فرستاده فضا.
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    2 0
    منم با گاردین موافقم وقتشه اروپا قدرت خودشو به رخ امریکا بکشه و همراه با چین و روسیه امریکا رو تحریم کنند تمام مشکلات خاورمیانه از زمانی اغاز شد که امریکا در منطقه دخالت کرد
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    4 0
    خدا رو شکر که دشمنان ما احمق هستند
  • AU ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    0 0
    اینطوری که گاردین مزخرف میگه باید پشت سرش بری روی میز از این اشعار رو حوضی با حرکت موزون تحویلش بدی:)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس