کد خبر 853931
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
آیت الله جوادی آملی

یکی از مراجع تقلید گفت: رعایت قوانین بین‌المللی انسانی است و به دین کاری ندارد اما مشکل این است که آمریکا به هیچ قانونی از قوانین انسانی پایبند نیست.

به گزارش مشرق، آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی پیش از ظهر امروز در درس تفسیر قرآن کریم که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: برخی از امور، مهلک هستند به عنوان مثال اگر درصدی از نماز ریا باشد کل نماز را باطل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: انفاق از همه امور برتر است که تنها شامل مال نیست و برخی اوقات حیثیت و آبرو برای حل مشکل دیگری را در برمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

آیت‌الله نوری‌همدانی: از اول فریاد زدیم نمی‌توان با آمریکا عهدی بست

آیت‌الله جوادی‌آملی با بیان اینکه خداوند خواسته دین خدا را یاری کنید، گفت: دست و پا و اعضای بدن هر کس به عنوان سربازان، او را کنترل می‌کنند و کسی که در راه خدا گام برمی‌دارد نمی‌لرزد. برخی به فکر همه هستند ولی به فکر خود نیستند.

وی با اشاره به جریانی که در برجام اتفاق افتاد، گفت: دیگران باید خود را ارزیابی کنند و بدانند در جهان کنونی موقعیت آنها چیست. بخشی از دستورات قرآن منطقه‌ای و برای مسلمانان و موحدان است و بر اساس آن طرز رفتار با اهل کتاب، مسیحیان و یهودیان بیان شده است.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن از ارتباط با کفاری که کاری با مسلمانان ندارند و به دشمنان کمک نکردند نهی نمی‌کند، گفت: بر این اساس می‌گوید اگر تعهدی با کفاری که ارتباط توحیدی ندارند امضا کردید تا زمانی که نقض عهد نکردند شما نقض عهد نکنید و مادامی که آنها به پیمان‌نامه، قطع‌نامه و روابط بین‌المللی احترام کردند و پای آن ایستادند شما هم بمانید.

آیت‌الله جوادی‌آملی ادامه داد: زمانی که خیانت کردند امضای آنها را به طرفشان پرت کنید که به معنای استقلال نظام اسلامی است. بر همین اساس دستور داده شده مسلمانان در کل جهان زنده زندگی کنند و زیر بار ذلت کسی نروند.

وی با اشاره به جریان برجام و امثال آن گفت: آمریکایی‌ها از روز نخست عدو بودند و از ابتدا این افراد خواستند رابطه برقرار کنند ولی اکنون خود را مفتضح کردند.

این مفسر قرآن کریم خاطرنشان کرد: اگر ترامپ به قوانین انسانی پایبند است باید پای امضا بایستد. بر اساس این قوانین با هر کسی روی زمین قرارداد داشتید نباید رد امضا کنید. رعایت و پایبندی به عهد از قوانین بین‌المللی انسانی است و به دین کاری ندارد ولی مشکل این است که آنها به هیچ قانونی از قوانین انسانی پایبند نیستند.

وی عنوان کرد: آنها پیمان، عهدنامه و قطع‌نامه، کنوانسیون و میثاق بین‌المللی را رعایت نمی‌کنند در حالی که اگر کسی بخواهد در جامعه زندگی کند باید پای امضای خود بایستد.

آیت‌الله جوادی‌آملی با بیان اینکه شناسنامه، هویت، ماهیت و حقیقت مؤمن این است که پای امضای خود ایستاده است گفت: اکنون برای آمریکا آشناها نیز حساب باز نمی‌کنند ولی انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و رهبری پیشرفت کرده و برای رد امضای آنها هیچ حرمتی قائل نیست و هیچ نگرانی نداریم. ظلم ظالم به خودشان برمی‌گردد و ایران به استقلال و عظمت خود بیش از گذشته می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • RU ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
    7 0
    احسنت. در پناه حق باشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس