دیرالزور.jpg

با پاکسازی های صورت رفته در جنوب غرب استان دیرالزور، خطر حمله عناصر تروریستی محاصره شده از صحرای دیرالزور به مناطق غربی به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت از عصر روز گذشته عملیات جدید و گسترده ای را علیه مواضع عناصر تروریستی محاصره شده داعش در صحرای دیرالزور در جنوب غرب استان دیرالزور آغاز کردند.

عملیات نیروهای سوری و مقاومت در غرب رود فرات علیه عناصر تروریستی محاصره شده داعش در صحرای دیرالزور از حومه مناطق « فیضه الجب، معیزیله، وادی الصواب و سد معیزیله» در حال انجام است.

در 24 ساعت گذشته، بخش های وسیعی از بیابان های صحرای دیرالزور، خاکریزهای دفاعی و مناطق « فیضه ابن موینع، فجاره الشویل، سبخه الجب و...» از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج شد و به کنترل نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت درآمد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از خط شکنی نیروهای تیپ فدائیان قدس فلسطین در عملیات خبر داد و گفت: تاکنون 68 تن از عناصر تروریستی داعش در جریان درگیری ها به هلاکت رسیده اند.

**برای دیدن نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید**

این منبع میدانی با بیان این که تعداد زیادی از تروریست ها از بیم کشته شدن به شرق استان حمص متواری شدند، افزود: روستای « فیضه ام موینع» مهم ترین پایگاه داعش در صحرای دیرالزور بود که به کنترل نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه درآمد.

به گزارش مشرق، تاکنون در عملیات آزادسازی صحرای دیرالزور، مساحتی در حدود هزار و 500 کیلومتر مربع از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج شده و امنیت به مسیر ارتباطی « ایستگاه پمپاژ دوم - شهر المیادین» بازگشت.

با پاکسازی های صورت رفته در جنوب غرب استان دیرالزور، خطر حمله عناصر تروریستی محاصره شده از صحرای دیرالزور به مناطق غربی از جمله شهرک های « صالحیه، المیادین و البوکمال» به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

در حال حاضر، مساحتی در حدود 5 هزار و 500 کیلومتر مربع از صحرای دیرالزور همچنان در اشغال عناصر تروریستی داعش است که تهدیدی برای امنیت مسیر ارتباطی « تدمر - آراک، السخنه- کباجب، شولا - دیرالزور» و جاده « اراک - حمیمه» است.

به گزارش مشرق، از ساعتی قبل هم نیروهای گارد ریاست جمهوری سوریه و تیپ محمد باقر (ع) به همراه دهها خودروی نظامی و تانک وارد شهر المیادین شدند تا در عملیات پاکسازی صحرای دیرالزور شرکت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
    0 0
    الحمد للّٰه؛ بسیار خوب؛ إن شاء الله کار داعش رو هر چه زودتر فیصله بدهند.
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
    0 0
    این منطقه سرطانی باید هرچه زودتر ازاد شود
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
    0 0
    چند بار پایگاه داعش تو دیرالزور سقوط میکنه !؟ مگه قبلا اعلام نکرده بودین سقوط کرد !!؟
  • US ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
    0 0
    این لکه های سرطانی رو هر چه سریعتر باید از دامن خاک اسلام پاک کرد.مرگ بر صهیونیزم
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
    0 0
    جائ الحق وزهق الباطل
  • غنی معصومی IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    0 0
    درود بر رزمندگان اسلام وسلام برشهیدان ،مرگ برآمریکا وداعش ومتحدین آنها .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس