علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش در لیگی موفق به کسب عنوان آقای گلی شد که پیش از او ستاره های سرشناسی همچون کرایف و فان باستن و رونالدو و روماریو و ... در آن رقابتها به این عنوان دست پیدا کرده بودند.

سرویس ورزش مشرقعلیرضا جهانبخش ستاره موفق فوتبال ایران مزد زحمات و درخشش را گرفت و با هت تریک در دیدار پایانی آلکمار مقابل زووله با ۲۱ گل عنوان آقای گلی لیگ هلند را به دست آورد. (فیلم هت تریک جهانبخش)

حالا به عنوان اولین آقای گل آسیایی فوتبال اروپا پرچمی را در دست گرفته که روزگاری سلطان گلزنی لیگ هلند "یوهان کرایوف" بزرگ آن را در دست داشت. جا پای فان باستنی گذاشته که پس از ۴ دوره پیاپی آقای گلی در لیگ هلند در جام ملت‌های اروپا در سال ۱۹۸۸ همه چشم ها را خیره کرد و به آ.ث.میلان ایتالیا رفت. جهانبخشی که گفته می شود احتمالا فصل بعد در سری A ایتالیا توپ خواهد زد می تواند راهی که فان باستن و برگکمپ رفتند را دنبال کند و حالا علیرضا جهانبخش با اسطوره‌های فوتبال جهان در باشگاه برترین گلزنان تاریخ لیگ هلند قرار گرفته است!

مرور جدول آقای گل های لیگ هلند در طول تاریخ این مسابقات اسامی بزرگانی را به یاد می آورد که هر یک پرونده ای مستقل در فوتبال اروپا و جهان به خود اختصاص داده اند.

*یوهان کرایف

یوهان کرایف گرچه در جدول گلزنان تاریخ لیگ هلند بعد از "ویلی وندر کویلن" با ۳۱۱ گل و "رود جیلز" با ۲۶۶ گل رده سوم را در اختیار دارد ولی با احتساب تعداد بازی هایی که در این لیگ انجام داده از نظر میانگین گلزنی روی سکوی اول می ایستد. چون او موفق شد ۲۱۶ گل را با تعداد بازی های کمتری نسبت به دو نفر دیگر به ثمر رسانده و میانگین ۰.۷ گل در هر بازی را از خود برجای بگذارد!


*مارکو فان باستن

مهاجم نوک اسبق تیم ملی هلند "مارکو فان باستن" که معرف حضور همه فوتبالدوستان هست، یکی دیگر از آقای گل های تاریخ لیگ هلند است که در تیم آژاکس ۴ دوره متوالی این عنوان را به خود اختصاص داد و رستگاری اش را در تیم آ.ث.میلان پیدا کرد.


*رومارویو

گلزن اسطوره ای تاریخ برزیل هم در لیگ هلند سابقه مهمی از این حیث دارد. روماریو بزرگ با سه دوره عنوان آقای گلی و عضویت در تیم آیندهوون یکی دیگر از نام های بزرگ در این عرصه است و پس از درخشش در این لیگ به بارسلونا رفت!


*دنیس برگ کمپ

فوتبالیستی که از سوار شدن به هواپیما می ترسید و در تیم ملی هلند نیز سابقه گلزنی زیادی دارد نیز سه دوره عنوان آقای گلی در لیگ هلند را در اختیار دارد. دنیس برگ کمپ در باشگاه آژاکس توپ می زد و پس از درخشش در این لیگ به اینترمیلان و آرسنال رفت!


*رونالدو

به گزارش مشرق، جهانبخش عنوانی را بدست آورده که پیش از او رونالدو برزیلی هم آن را تجربه کرده بود. رونالدو پیش از حضور در بارسلونا در تیم آیندهوون توپ می زد و آقای گل شد!


*یاری لیت مانن

این فنلاندی سرشناس هم در لیگ هلند آقای گلی را تجربه کرده است. او که در تیم آژاکس توپ می زد یک دوره این عنوان را از آن خود کرده است و با درخشش در آژاکس به بارسلونا راه یافت!


*رود فان نیستلروی

با شنیدن نام رود فان نیستلروی به یاد گلهایش در تیم منچستریونایتد و رئال مادرید در دوران اوج دیوید بکهام و قهرمانی های این تیم با آلکس فرگوسن می افتیم. او نیز پیش از حضور در منچستر در لیگ هلند برای آیندهوون توپ زده و دو دوره آقای گلی را از آن خود کرده بود.


*کژمان و کویت

"ماتیا کژمان" و "دِرِک کُویت" که به ترتیب در تیم های آیندهوون و آژاکس توپ می زدند نیز در لیگ هلند عنوان آقای گلی را تجربه کردند. اولی ۳ دوره در تیم آیندهوون و دومی یک دوره با تیم فاینورد.


*کلاوس یان هونتلار

مهاجم تیم ملی هلند که در تیم های رئال مادرید و آث میلان هم توپ زده وقتی در تیم آژاکس توپ می زد ۲ دوره عنوان آقای گلی را از آن خود کرد و همین باعث شد تا به رئال بپیوندد.


*لوییز سوارز

فوروارد حال حاضر بارسلونا هم از دیگر ستاره های گلزن لیگ هلند بود که یک دوره (فصل ۱۰-۲۰۰۹) عنوان آقای گلی هلند را در تیم آژاکس بدست آورد و در نهایت به لیورپول و بعد به بارسلونا پیوست.


*آقای گلی در سال سوم

به گزارش مشرق، علیرضا جهانبخش در چهارمین سال حضور خود در سطح اول لیگ هلند موفق به کسب چنین عنوانی شد. او سال اول در لباس نایمخن ۵ گل زد اما به دسته اول سقوط کردند. البته در دسته اول هم آنقدر خوب درخشید که ۱۲ گل زد و بهترین بازیکن لیگ یک هلند شد. در بازگشت به لیگ برتر هلند به آلکمار پیوست و در اولین فصل حضورش ۳ گل زد ولی در فصل دوم ۱۱ گل به ثمر رساند و در نهایت امسال با ۲۱ گل مقام آقای گلی لیگ برتر هلند را بدست آورد.


*جهانبخش تنها آقای گلی که مهاجم نیست

در همه سالهای گذشته آقای گل های لیگ هلند همگی مهاجمان نوک تیم های خود بوده اند در حالی که علیرضا وینگر راست است و این موضوع تفاوت و ارزش کار او را بیش از پیش مشخص می کند.


*دومین هت تریک سرنوشت ساز

علیرضا جهانبخش که به نظر می رسد در اوج آمادگی بسر می برد در هفته آخر(سی و چهارم) و سی و دوم دو بار هت تریک کرد. دیدار پایانی با نتیجه ۰-۶ و بازی قبلی ۳-۴ به پایان رسید تا آلکمار با این دو برد ارزشمند بالاتر از فاینورد رده سوم لیگ را از آن خود کند.


*آقای گلی با ۴ پنالتی

از مجموع ۲۱ گلی که باعث آقای گلی جهانبخش شد او تنها ۴ بار پشت ضربه پنالتی ایستاد و سایر گلها را در جریان بازی به حریفان تحمیل کرد.


*بازیکن فصل هلند!

در پایان مسابقات لیگ برتر هلند یکی از نشریات معتبر ورزشی در هلند او را به عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ برتر هلند انتخاب و معرفی کرد.


*خداحافظی با ۵۵ گل زده

علیرضا جهانبخش که در بدو ورود به لیگ هلند در تیم نایمخن عضویت پیدا کرد و سپس با آ.زد.آلکمار پیوست در مجموع ۵۲ گل در لیگ و ۳ گل در جام حذفی به ثمر رساند.


*سومین آلکماری آقای گل

عیرضا جهانبخش سومین آقای گل باشگاه آلکمار در تاریخ لیگ برتر هلند بود. پیش از او "مونیر الحمداوی" مهاجم هلندی – مراکشی با ۲۳ گل و پیشتر "وینسنت یانسن" هلندی با ۲۷ گل این عنوان را به این باشگاه اختصاص داده بودند.


*یادگاری خاص جهانبخش

مهاجم ایرانی آلکمار که هنوز ۲ فصل دیگر با این باشگاه قرارداد دارد ظاهرا با پیشنهاد جدی باشگاه ناپولی ایتالیا که هنوز شانس قهرمانی در سری A ایتالیا را دارد به این تیم می پیوندد ولی او با دو هت تریک و پیروزی های اخیر تیمش شرایط کسب عنوان سومی در لیگ برتر هلند را برای آلکمار و طرفداران این باشگاه ایجاد کرد تا این تیم به سهمیه پلی آف لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۱۹-۲۰۱۸ دست پیدا کند.

تشویق علیرضا جهانبخش توسط هواداران پس از کسب اقای گلی را در فیلم زیر ببینید:

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    3 36
    نکنه خبرتون تکذیب بشه مشرق. مطمئن هستی این بابا جای مارکو فون باستن را گرفته است
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    2 32
    علیرضا جهانبخش در چهارمین سال حضور خود در سطح اول لیگ هلند موفق به کسب چنین عنوانی شد//// این یعنی ایرانی نیست
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
      0 0
      بیداری ؟!
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    1 8
    خخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    23 7
    ثواب داره مشرق از دوغ پخش کنهای ایرانی هم که درباره مسائل منطقه ای و نظامی و سیاسی و ... هم نظر میدهد خبر بفرست
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    5 33
    خاک بر سرتون مشرق نفهم لنگی
    • پری مجرد۴۳ ساله IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
      13 2
      خاک بر سر خودت
    • علی IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
      0 0
      دوست عزیز شما برو خاک بازی کن
  • احمد IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    42 0
    خداکنه برای تیم ملی ماهم با این کیفیت بازی کنه!
    • اا IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
      0 0
      اره
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    0 0
    تو یع مصاحبه تلویزیونی گفته بود که اگه قرار باشه تو ایران بازی کنه، تراکتور رو انتخاب میکنه
  • اا IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
    0 0
    به شما چه ربطی داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس