کد خبر 853027
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
بانک مرکزی نمایه

سید محمود احمدی اذعان داشت متوقف شدن پیش فروش سکه، ناشی از دغدغه خاطر بانک مرکزی در تحویل به موقع و با کیفیت سکه‌ها بوده چرا که بانک مرکزی اصرار دارد تعهد به مردم، به موقع اجرایی شود.

به گزارش مشرق، دبیرکل بانک مرکزی، هر گونه احتمال همکاری بانک مرکزی با طرف خارجی برای ضرب سکه مورد نیاز کشور در شرایط فعلی را رد کرده و گفته است که هزینه ضرب سکه در کشورهای خارجی به شدت بالا بوده و ضرورتی برای انجام این اقدام در خارج از کشور وجود ندارد.

سید محمود احمدی اذعان داشت که از نظر موجودی طلای خام در خزانه بانک مرکزی هیچ محدودیتی وجود ندارد و افزوده که متوقف شدن پیش فروش سکه، ناشی از دغدغه خاطر بانک مرکزی در تحویل به موقع و با کیفیت سکه‌ها بوده چرا که بانک مرکزی اصرار دارد تعهد به مردم، به موقع اجرایی شود.

بیشتر بخوانید:

پیش فروش سکه متوقف شد

بانک مرکزی، شب گذشته اعلام داشته است که پیش فروش سکه در سر رسیدهای مختلف از امروز،(دوشنبه) تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

از زمان آغاز پیش فروش سکه از سوی بانک مرکزی در شعب بانک ملی ایران، تاکنون هفت میلیون سکه پیش فروش شده  است.

ازقرار معلوم، نخستین موعد سررسید سکه های پیش فروش شده یک ماهه 26 اردیبهشت ماه بوده که با توجه به  نزدیک شدن به این موعد، بانک مرکزی خبرداده که همه سکه های پیش فروش شده تحویل بانک ملی ایران شده است.

احمدی اظهار داشت که بانک مرکزی از گذشته تا اکنون سکه های پیش  فروش شده را سرموعد عرضه کرده و حتی یک روز هم تاخیر نداشته است.

احمدی محدودیت ضرب سکه توسط بانک مرکزی را  تنها دلیل توقف پیش فروش سکه برشمرد و توضیح داد که تمرکز مردم روی موعد خاص مانند یک ماهه و سه ماهه، سبب شد تا به ناچار بانک مرکزی یک میلیون قطعه سکه برای هر ماه ضرب کند.

دبیرکل بانک مرکزی گفت که تا پیش از نوسانات اخیر، بانک مرکزی  هیچ تزریق سکه‌ای به غیر از بازار کارگشایی نداشته که بازار کارگشایی هم به دلیل قیمت سازی برخی افراد سودجو تعطیل شد.

احمدی افزود که در بازار کارگشایی به طور متوسط روزانه بین 8 تا 10 هزار سکه عرضه می شد که به دلیل محدودیت شعبه کارگشایی در تهران، برخی قیمت سازی کرده و حتی در مواردی، بسته‌های 100 تایی سکه را 10 هزار تومان بالاتر از قیمت بازار خریداری کردند تا نگذارند قیمت‌ها در بازار بشکند.

طبق قانون، بانک مرکزی مسئولیت ضرب سکه طلا و تنظیم بازار آن را عهده دار است.

پس از اجرای برنامه یکسان سازی ارز از سوی دولت از شامگاه بیستم فروردین، بانک مرکزی پیش فروش سکه در سررسیدهای یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه، 9 ماهه، یکساله، 18 ماهه و 2 ساله را کلید زد که طی سه هفته گذشته پیش فروش در سررسیدهای یک ماهه، سه ماهه و 6 ماهه متوقف شده بود.

پیش فروش سکه تمام در سررسید یک ماه یک میلیون و 590 هزار تومان، سه ماه یک میلیون و 540 هزار تومان، 6 ماه یک میلیون و 475 هزار تومان، 9 ماه یک میلیون و 410 هزار تومان و یک ساله یک میلیون و 350 هزار تومان در شعب بانک ملی ایران انجام می شود؛ قیمت سکه برای سررسید 18 ماه یک میلیون و 245 هزار تومان و سررسید 2 ساله یک میلیون و 160 هزار تومان تعیین شده بود.

منبع: نود اقتصادی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس