کتاب در راه پر دردسر - نارگل - کراپ‌شده

این کتاب سومین کتاب از سری ماجراهای امنیتی است که توسط نشر نارگل عرضه شده و «روزی روزگاری القاعده»،«من در رقه بودم» از دیگر کتاب های این مجموعه است که منتشر شده است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، کتاب «در راه پر دردسر» خاطرات « خالد شیخ محمد» رئیس کمیته نظامی القاعده که یسری فوده خاطره‌نگار آن و  وحید خضاب مترجم آن بوده است توسط انتشارات نارگل طی امروز در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد.

در قسمتی از مقدمه این کتاب آمده است: «ماجرای این کتاب به جریان تهیۀ یک قسمت از همین برنامه بازمی‌گردد، به چند ماه پس از 11 سپتامبر، به روزهایی که بن لادن سیلی محکمی در خود آمریکا به صورت «بزرگ ابرقدرت جهان تک‌قطبی» وارد کرده بود، به روزهایی که جورج بوش با مستمسک قرار دادن آن سیلی، جهان اسلام را زیر باران مشت و لگد گرفته و چون «زنگی مست» به هر آن‌چه دستش می‌رسید می‌زد و می‌شکست و برای زدن و شکستن «بعدی‌ها» عربده‌کشی می‌کرد!

در آن روزها، گرچه به بهانۀ این‌که القاعده در پس حملات مرگ‌بار سپتامبر 2001 بوده، کشورهای اسلامی، با یاری برخی از «مسلمین»، لگدمال ارتش کافر آمریکا شده بودند، اما هنوز نه بن لادن و نه کسی از یاران درجه اولش مسئولیت این «سیلی» را به عهده نگرفته بود. جهان مبهوتِ رسانه‌ها (و حتی آن‌هایی که سعی داشتند خود را از چنبرۀ امپراطوری رسانه‌ای برهانند) بی‌صبرانه منتظر بودند «دستی از غیب برون آید» و «کسی» در «جایی» زبان باز کرده و دلیلی قاطع ارائه کند که دقیقاً چه اتفاقی رخ داد!

در این های و هوی، دست تقدیر، چنان‌که در سطور این کتاب خواهید خواند، فوده را از لندن به کراچی کشاند، برای ساخت قسمتی دیگر از برنامه «کاملاً سرّی» دربارۀ حوادث 11 سپتامبر. ولی در آن‌جا، چیزی در انتظارش بود که در مخیلۀ او (و در مخیلۀ هیچ‌کس در جهان احتمالات!) نمی‌گنجید. در آن شهر شلوغ پاکستانی، رئیس کمیتۀ نظامی سازمان القاعده، خالد شیخ محمد، تروریست تحت تعقیب اف‌بی‌آی که برای سرش جایزه تعیین شده بود، خودش، با گوشت و پوست و استخوانش، در انتظار بود تا با او بنشیند، بگوید و بشنود. طرفه آن‌که خالد شیخ محمد تنها نبود. تقدیر، «غافلگیری» بزرگ دیگری نیز برای فوده داشت. رمزی بن الشیبة، تروریست خوش‌صدا و خوش‌سیمای یمنی، از بازوان رسانه‌ای القاعده و مسئول هماهنگ‌کنندۀ عملیات 11 سپتامبر نیز به آن‌جا آمده بود تا در این گفت و شنود، حضور مستقیم داشته باشد.

و به این ترتیب، داستان این کتاب زاده شد. داستان مطرح شدن پیشنهاد ساخت فیلمی با این موضوع تا رفتن پر دردسر به کراچی و دیدار پر نشیب و فراز با آن دو «مغز متفکر» القاعده و بازگشت پر پیچ و خم به لندن و هزار بالا و پایین دیگر تا پخش فیلم از تلویزیون و داستان‌های هیجان‌انگیز (ولی واقعی) دیگری که بعد از آن رخ داد و خود، در کتاب خواهید خواند.»

این کتاب سومین کتاب از سری ماجراهای امنیتی است که توسط نشر نارگل عرضه شده و «روزی روزگاری القاعده»،«من در رقه بودم» از دیگر کتاب های این مجموعه است که منتشر شده است.

غرفه انتشارات نارگل در شبستان مصلی، راهرو28غرفه10 واقع شده است. سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب تهران از 12 اردیبهشت‌ماه، به مدت 10 روز میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در مصلی امام خمینی(ره) است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس