کد خبر 747106
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱
کتاب بگو ببارد باران - شهید احمدرضا احدی - کراپ‌شده - تیز

کتاب «بگو ببارد باران» مستند روایی زندگی شهید احمدرضا احدی است که توسط نشر نارگل به چاپ رسیده است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، رونمایی از کتاب «بگو ببارد باران» نوشته مرضیه نظرلو فردا دوشنبه 19 تیر 1396 برگزار می شود.

این مراسم ساعت 17 در خبرگزاری دفاع مقدس واقع در میدان فردوسی، خیابان ایرانشهر جنوبی، کوچه شناسا برگزار خواهد شد.

کتاب «بگو ببارد باران» مستند روایی زندگی شهید احمدرضا احدی است که توسط نشر نارگل به چاپ رسیده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

به دانشگاه برگشتی. همه سرگرم امتحانات بودند. هیچ‌کس حتی سراغ داریوش را هم نگرفت و تو بیشتر رنجیدی. در کلاس فیزیولوژی که استاد مسائی آن را تدریس می‌کرد، از نمایندۀ کلاس اجازه گرفتی تا مقاله‌ای بخوانی. کاغذ دستت را گرفت و سَرسَری به آن نگاهی انداخت و گفت: "برو بخون."
رفتی، روبه‌روی دانشجویان ایستادی، صدایت را صاف کردی اما نمی‌توانستی بغض و خشم فروخورده‌ات را پنهان کنی و شروع کردی به خواندن:
«چه کسی می‌داند جنگ چیست؟ چه کسی می‌داند فرود یک خمپاره قلب چند نفر  را می‌درد؟ کیست که بداند جنگ یعنی سوختن، ویران شدن، یعنی ستم، یعنی خونین شدن خرمشهر؛ یعنی سرخ شدن جامه‌ای و سیاه شدن جامه‌ای دیگر، یعنی اضطراب که کودکم کجاست؟ جوانم چه شد؟...
به کدام گوشۀ تهران نشسته‌ای؟ کدام دختر  و پسر دانشجویی می‌داند هویزه کجاست؟ کدام مسئله را حل می‌کنی؟ برای کدام امتحان درس می‌خوانی؟ کیف و کلاسورت را از چه پر  می‌کنی؟ از خیال؟ از کتاب؟ از لقب شامخ دکتر؟ یا از آدامسی که مادرت هر  روز صبح در کیفت می‌گذارد؟ کدام اضطراب جانت را می‌خلد؟ دیر  رسیدن اتوبوس؟ دیر  رسیدن سر کلاس؟ نمرۀ A گرفتن؟ دلت را به چه بسته‌ای؟ به مدرک؟ به ماشین؟ به قبول شدن در دورۀ فوق دکترا؟...»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس