کد خبر 852222
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
زلزله یاسوج

دستگاه‌های اجرایی برای بافت قدیمی روستای گنجه‌ای کهنه برنامه‌ای ویژه ارائه کنند چراکه با یک زلزله دیگر احتمال وقوع فاجعه انسانی در این روستا دور از انتظار نیست.

به گزارش مشرق، زلزله 5.2 ریشتری که شهر یاسوج و سی‌سخت را لرزاند خسارات فراوانی به منازل مسکونی برخی مناطق به خصوص روستای گنجه‌ای کهنه وارد کرد.

برخی کارشناسان می‌گویند گسلی که از کمربندی دامنه کوه‌های اطراف شهر یاسوج عبور می‌کند و روستای گنجه‌ای روی این گسل واقع شده دلیل چنین خرابی گسترده‌ای بوده است.

روستای گنجه‌ای کهنه همان‌گونه که از اسم آن پیداست روستایی قدیمی در اطراف شهر یاسوج است که بیشتر بافت روستا فرسوده و مربوط به دهه‌های قبل است.

در بازدیدی که نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس به همراه معاون عمرانی استاندار از این روستا داشتند مردم گنجه‌ای کهنه علاوه بر نگرانی خود از وضعیت به وجود آمده به شدت نگران سنددار نبودن منازل روستایی خود بودند و قبل از این که برای خسارات زلزله گلایه‌ای داشته باشند خواهان سنددار کردن منازل خود جهت نوسازی و بهسازی بودند.

در این بازدید معلوم شد که باید مسؤولان و دستگاه‌ها و به خصوص بنیاد مسکن برای بافت قدیمی روستای گنجه‌ای کهنه برنامه‌ای ویژه داشته باشند چرا که با یک زلزله دیگر فاجعه انسانی در روستای گنجه‌ای کهنه اتفاق می‌افتد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس