نتانیاهو

رفیف دروکر گفت: نتانیاهو می‌خواهد به تمام کسانی که خواستار کناره‌گیری وی برای حل مشکلات شخصی و فسادش هستند، بگوید که این من هستم که می‌توانم با پروژه هسته‌ای ایران مقابله کنم.

سرویس جهان مشرق - بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از سخنان شورانگیز دیشب خود نیز نتوانست تحلیل‌گران سیاسی و امنیتی را نسبت به آنچه که خطر برنامه هسته‌ای ایران نامیده بود، قانع کند. 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گرچه تلاش کرده بود با بیان برخی جزئیات ادعایی و بیان دروغ های بزرگ، ادعاهای غیر واقعی خود در رابطه با ابعاد نظامی فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به خورد جامعه جهانی و به ویژه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بدهد، اما ضعف اسنادی که در این سخنرانی به آن اشاره شد، به اندازه‌ای بود که حتی تحلیلگران سیاسی رژیم صهیونیستی نیز قانع نشدند که این اسناد بتواند ایران را نسبت به فعالیت‌های نظامی خود محکوم کند. 

ألون بن دیوید تحلیلگر نظامی شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی به این موضوع اشاره کرد که سخنرانی اخیر نتانیاهو نتوانست این نکته را اثبات کند که ایران بعد از امضای توافق برجام به ابعاد تسلیحاتی  فعالیت‌های هسته‌ای خود ادامه می‌دهد.  

بنیامین نتانیاهو در حال نمایش اسنادی است که می‌گوید به ادامه برنامه مخفی هسته‌ای جمهوری اسلامی تحت نام "آماد" تعلق دارد.

مهمترین برداشتی که تحلیلگران مسائل منطقه و بین الملل نسبت به شوی تبلیغاتی اخیر نتانیاهو داشتند، این است که وی با مهارت و دقت بالایی تلاش داشت از هر راهکار ممکن دونالد ترامپ را قانع کند که در توافق هسته‌ای ایران با شش کشور صنعتی تجدید نظر کرده و آن را تعلیق کند. 

این تحلیلگران گرچه شانتاژ تبلیغاتی و فریب رسانه‌ای نتانیاهو را خوب و تاثیرگذار ارزیابی می‌کنند، اما معتقدند که دروغ بزرگ نتانیاهو  و ضعف و بی ارتباط بودن اسناد وی به حدی است که نمی‌تواند تاثیری در روند  مذاکرات دیپلماتیک طی روزهای آینده برای تعیین سرنوشت برجام داشته باشد. 

این همان چیزی است که شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به آن اشاره کرده و در مطلبی که به نظر می‌رسد تمسخر سخنرانی اخیر نتانیاهو است، پیش بینی کرده که این سخنرانی تنها بتواند جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا را قانع کند. 

این رسانه صهیونیستی در ادامه می‌افزاید که ارزیابی‌ها از سخنرانی نتانیاهو نشان می دهد که این سخنان نمی‌تواند تأثیر قابل توجهی در دیدگاه و مواضع دونالد ترامپ داشته باشد. 

** جزئیات جنگ روانی نتانیاهو ضد ایران

اهتمام محافل تصمیم‌سازی رژیم صهیونیستی به این سخنرانی به حدی بود که وی متن سخنرانی خود را مو به مو از رو خواند. استفاده از فضای ویدئو پروژکتور و جایگاه کتابخانه‌ای که برای قرار دادن زونکن‌ها مورد استفاده قرار گرفته بود و صفحه‌ای که سی‌دی‌های متعددی در آن قرار داشت، همگی اصرار داشتند اینگونه وانمود کنند که ادعاهای نتانیاهو رنگی از واقعیت دارد.  چیزی که هرگز در مواردی که وی با نام سند تخلفات ایران در ابعاد نظامی پرونده هسته‌ای نام گذاشته، دیده نمی‌شد.

تمامی این صحنه‌سازی ها برای القای این مطلب بود که ثابت کند نتانیاهو ۵۵ هزار صفحه مدرک مستدل از تلاش ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای در اختیار دارد. او همچنین صفحه‌ای مملو از  لوح‌های فشرده را نشان داد و گفت اینها نیز داده‌هایی است که موساد تهیه کرده است.

نتانیاهو همچنین با نشان دادن عکسی از یک انبار که مملو از گاوصندوق بود، مدعی شد ایران پس از امضای برجام، مواد رادیواکتیو مربوط به برنامه تسلیحاتی خود را به جایی در جنوب تهران منتقل کرده است.

پخش مستقیم شوی تبلیغاتی نتانیاهو از «صدای آمریکا»

** تخم‌مرغ‌های تل‌آویو در سبد شوی تبلیغاتی نتانیاهو

از نحوه انجام این سخنرانی و زمانبندی دقیق آن اینگونه بر می‌آید که رژیم صهیونیستی از تمامی پتانسیل‌های تبلیغاتی و اطلاعاتی و جاسوسی خود برای انجام این سخنرانی استفاده کرده است. این سخنرانی طرحی برنامه‌ریزی شده در ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی بوده و رژیم صهیونیستی برای موفقیت آن آمال و آرزوهای بلند بالایی داشت. 

این سخنرانی کمتر از دو هفته باقیمانده به مهلت ترامپ برای اعلام تصمیم نهایی خود در خصوص برجام انجام شد و نشان داد که رژیم صهیونیستی همچنان به مبارزه با این توافق ادامه داده و تلاش دارد فشارها بر کشورهای امضا کننده برجام را که همگی آنها -غیر از آمریکا- همچنان از برجام حمایت می‌کنند، افزایش دهد. 

نتانیاهو برای جلب توجه بیشتر جامعه هدف خود تلاش کرد با زبان انگلیسی صحبت کرده و به صورت مستقیم رهبران کشورهای اروپایی و آمریکا را مخاطب قرار دهد. وی فشار زیادی را  متحمل شد تا اینگونه وانمود کند که ایران به دنبال تولید تسلیحات اتمی است. 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی  تلاش داشت از برخی جزئیات ریز  گزارش‌های مربوط به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اثبات مدعای خود استفاده کند که نتایج کلی تمامی این گزارش‌ها تاکید کرده‌اند که ایران به توافق هسته‌ای پایبند بوده است. 

نتانیاهو با انتشار تصویری از محسن فخری‌زاده، مسوول برنامه هسته‌ای پنهانی "آماد" می‌گوید که او و شماری دیگر از عناصر کلیدی آن برنامه، هم‌اکنون روی پروژه "سپند" کار می‌کنند.

** آیا شوی تبلیغاتی نتانیاهو شکست خورد؟

به همین علت اگر این سخنرانی شورانگیز را در عوام فریبی و مظلوم‌نمایی اسرائیل موفق بدانیم، اما نمی‌توان انتظار داشت که این سخنرانی  بتواند تغییر قابل توجهی در مواضع سران کشورهای اروپایی نسبت به برجام ایجاد کند. بویژه در شرایطی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این مدت ۱۰ گزارش منتشر و تایید کرده که ایران به طور کامل به تعهداتش پایبند بوده است.

دلیل این مدعا آنکه «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیشب در واکنش به نمایش تبلیغاتی نتانیاهو گفت که تل‌آویو هیچ مدرکی که نشان دهد ایران برجام را نقض کرده، ارائه نکرده است. موگرینی که در نشستی به میزبانی اتحادیه عرب صحبت می‌کرد، گفت: آنچه من در گزارش‌های اولیه دیدم، این است که نتانیاهو پایبندی ایران به تعهداتش در برجام، یعنی تعهدات این کشور پس از سال ۲۰۱۵ را، زیر سوال نبرده است. برجام، یا همان توافق هسته‌ای، بر اساس فرض حسن نیت یا اعتماد شکل نگرفته، بلکه بر اساس تعهدات محکم، ساز و کارهای راستی‌آزمایی و نظارت بسیار دقیق واقعیت‌ها است که این کار توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت گرفته است.

سخنرانی نتانیاهو و توجه وی به قدرت موشکی ایران و تلاش برای ترساندن کشورهایی نظیر روسیه و عربستان از برد موشک‌های ایران که به ادعای نتانیاهو قادر به  حمل  کلاهک‌های اتمی هستند، نیز نشان از نگرانی‌های رژیم صهیونیستی نسبت به موشکهای دفاعی ایران است. این نگرانی را می‌توان در اظهارنظر مقامات آمریکایی از جمله دونالد ترامپ و مارک پمپئو نیز مشاهده کرد.

نتانیاهو در ادامه تلاش‌هایش برای جلب توجه جامعه جهانی با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه تماس گرفت. اما از وی نیز شنید که توافق هسته ای برای اطمینان از ثبات و امنیت بین‌الملل از اهمیت حیاتی برخوردار است و باید کاملا از سوی همه طرف‌ها اجرا شود.

** اذعان رسانه‌های صهیونیستی به شکست تبلیغاتی نتانیاهو

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعتقاد دارند نتانیاهو به‌ جای اظهارات احساسی خود می‌بایست دلایل قاطعی از تلاش‌های ایران برای تولید سلاح‌های اتمی ارائه دهد. تمامی شبکه‌های تلویزیونی رژیم صهیونیستی معتقدند که اظهارات نتانیاهو فاقد چنین اسناد و مدارکی بود. 

برخی رسانه‌های صهیونیستی به  پرونده‌های فساد اخیر بنیامین نتانیاهو و تحقیقات صورت گرفته از سوی پلیس رژیم صهیونیستی برای محکوم کردن وی اشاره کرده و اقدام اخیر نتانیاهو را دارای مصرف داخلی ارزیابی کردند.

رفیف دروکر  تحلیلگر مسائل سیاسی در شبکه ۱۰ تلویزیون اسرائیل در این رابطه می‌گوید: هیچ کدام از نخست‌وزیران اسرائیل در گذشته چنین شویی را از خود نشان ندادند. نمایشی که در آن کتابخانه ای از پرونده‌های واقعی و غیرواقعی وجود دارد و صحنه‌ها به حرکت در می‌آیند. نتانیاهو تمامی این اقدامات را تنها برای یک دلیل انجام می‌دهد و آن تاثیرگذاری بر روند سیاست داخل است. 

وی می‌افزاید: نتانیاهو می‌خواهد به تمام کسانی که خواستار کناره‌گیری وی برای  حل مشکلات شخصی و فسادش هستند، بگوید که این من هستم که می‌توانم با پروژه هسته‌ای ایران مقابله کنم. تمام آن چیزی که نتانیاهو به دنبال آن است، خلق داستان‌هایی برای توجیه ابقای خود در منصب نخست‌وزیری با وجود تمامی بحران‌ها، مفاسد و مشکلات داخلی اسرائیل است. 

** علت همگامی آمریکا با جنگ روانی نتانیاهو

شوی تبلیغاتی نتانیاهو را البته نباید جدای از تلاش‌های آمریکا برای فشار به 5 کشور دیگر در جهت تعلیق برجام ارزیابی کرد.شوی تبلیغاتی نتانیاهو را البته نباید جدای از تلاش‌های آمریکا برای فشار به 5 کشور دیگر در جهت تعلیق برجام ارزیابی کرد. مارک پمپئو وزیر خارجه جدید آمریکا که انتخاب وی نشان از اهداف پشت پرده ترامپ نسبت به برجام داشت، یک روز پیش از سخنرانی نتانیاهو در تل‌آویو با وی دیدار کرد.

او در بازگشت به آمریکا اذعان کرد که از تصمیم نتانیاهو و پرونده‌های وی اطلاع داشته و درباره آنها با نتانیاهو صحبت کرده است. وی که کاملا نسبت به بازخورد انتشار این اسناد دروغین در سطح بین‌الملل اطلاع داشت، در اظهاراتی که انسان را به یاد ضرب المثل معروف ایرانی «شهادت دم روباه» می‌اندازد، گفت:‌ می‌دانم افرادی هستند که درباره غیر واقعی بودن این اسناد صحبت می‌کنند. می‌توانم برای شما تأیید کنم که این اسناد واقعی هستند و صحت دارند.

وقتی از شکست جنگ روانی نتانیاهو ضد برنامه جامع اقدام مشترک سخن می‌گوییم، بدان معنا نیست که ترامپ استمرار این سند را در روز 12 می تایید خواهد کرد. بلکه تصمیم ترامپ - هر چه که می‌خواهد باشد- نباید این تصور را ایجاد کند که این سخنرانی بر ترامپ تاثیرگذار بوده است. ما برعکس رسانه های صهیونیستی اعتقاد داریم که این سخنرانی نمود تلاش‌های ترامپ برای افزایش فشار بر طرف‌های اروپایی وآسیایی جهت مخالفت با برجام است و از همین منظر باید آن را شکست خورده خواند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • AU ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    البته اگه ترامپ برجام رو پاره کنه، بیشترین خدمت رو به ایران کرده و ملت ما رو از یوق کاغذ پاره برجام نجات میده.
    • حسین PL ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
      52 3
      این کفتار گفته 10 هزار صفحه سند داره , یه نگاه بندازه ببینه کپی سند زمین کشاورزی بابابزرگ ما تو اونا نیست!
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
      26 1
      پیرمرد متوهم و کم منطق
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
      5 7
      یوغ درسته بی سواد
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
      12 17
      خدا شفات بده
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
      7 7
      مشرق خیلی از خبرها و افشاگریهات حرف نداره فقط اونجایی که مردم عزیز کامنتهای بر حق میذارن مثل دوستمون 16:48 بلافاصله پاسخهای احمقانه چهار تا ساپورت پوش اِواخواهر اصلاح طلب میذاری زیرش مثل 20:46 و 20:15 که خیلی جای سئوال داره . در پاسخ به این دو تا ( که شاید فقط یک سوسول قرتی باشه ) میگم برجام فاضلابتونو ترامپ داره سیفون روش میکشه میفرستش اونجایی که متعلق بهشه .
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    76 38
    تورا به خدا یکی قرص های این مردک را درست بده بهش ظاهرا یکی داره قرص ها رو پشت و رو بهش میده .
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
      4 3
      منظورت اینه قرص ها را آز پایین به بالا بهش میدن...
    • جاسوس ریش ستاری US ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
      11 3
      نه عزیز جان این مردک خوب بلده بازی کنه اونی که قرصهاش رو برعکس خورده یا نشسته خورده همون خائن وطنی هست که هی تو سخنرانی هاش میره میگه اگر امریکا چنان کند مردم در انتخابات اتی جواب خواهند داد!
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    64 51
    ایران از npt خارج شود غرب دیر نیست که دچار فرو پاشی می شود جهان به سمت وسو شرایط دیگری می رود بعد از فروپاشی غرب خشونت اروپارا بدست فواحش و روسپی ها نابود خواهد کرد - آمریکا دچار افول و متلاشی خواهد شد- آمریکای لاتین با حدت و شدت در قاره آمریکای شمالی و جنوبی جوی خون راه خواهد انداخت - عقلای آمریکا توانای کنترل تمدن آمریکا را ندارند اولین و آخرین تمدنی نیست که به دلیل بی درایتی و جنون افرادی چون ترامپ نمایش خلاء آدم حسابی در رژیم آمریکا است
    • دکتر IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
      7 1
      فقط کافیه غرب متوجه بشه تهدید حمله اتمی به اسراییل یک بلوف نیست خودشون عقب می کشنن وگرنه روسیه رو هم مثل ایران و کره تحریم کامل می کردن
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
      5 3
      داداش ما خودمون ضد غربیم. اما شما چی میزنی؟ پارک ـت رو عوض کن !
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
      2 3
      خخخخخ
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
      4 5
      خدا شفا بده
    • IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
      11 13
      این بلای انتخاب ترامعلی را انگلیس از طریق پیام رسان های فیس بوک و گوگل و توئیتر و .... سر امریکا آورد و در یک دهه آینده امریکا و اروپا را انگلیس از طریق فرو پاشاندن دلار و یورو نابود خواهد کرد زیرا انگلیس هر کشوری را بخواهد بگیرد اول از لحاظ اقتصادی استثمار می کند و اولین کارش این است که در آن کشور سود بانکی را شدیدا افزایش می دهد تا هیچ سرمایه گذاری در آن جامعه صورت نپذیرد و درآمد مردم شدید کاهش یافته و اقتصاد آن کشور دچار بیماری رکود تورمی شود همین بلایی که مدیران نالایق در این 4 سال و نیم سر ایران آوردند و تا ما چنین مدیرانی در طیف اصلاح طلبان داریم به هیچ دشمنی احتیاج نداریم این ها با بی سوادی و بی تعهدی خود از هر دشمنی خطرناک تر هستند ؟؟؟؟
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
      11 2
      اولا به نام علی جسارت نکنید.. ثانیا ترامپ توانسته سر و سامانی به اقتصاد آمریکا بدهد و بسیاری از بیکاران را شغل مناسب بدهد.
  • احسان IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    94 10
    حقیقت این است ما در جنگ روانی و رسانه ای فاجعه بار هستیم و دشمنان ما کار آزموده مهم نیست تحلیلگران چه فکر میکنند هدف این نمایش افکار عمومی دنیا است بهتر است با حقایق کنار بیاییم ما در حال باختن افکار عمومی جهان هستیم و این نشان از آن دارد که دنیای امروز دنیای رسانه است و بهتر است سریعتر جنگ رسانه ای را بیاموزیم و برای آن هزینه کنیم
    • ایران IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
      4 1
      واقعا گل گفتی
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    95 8
    مسخره نکنید این یه روش جلب مخاطب با همین روش همه دنیا را علیه ما بسیج کردن شما هم چندتا عکس از بمب های اتم اسرائیل و کشتار که در فلطسین کردن بسازید مثل همین کاری که کرده ببنید چقد بازخورد داره فقط بلدن همه را مسخره کنن
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
      0 5
      شما هم کاتالیزور این مسخره بازی رژیم جعلی اسرائیل هستی کسی نتانهایوی گوساله سامری باور نمی کند
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    64 18
    اینکه ما شکست خوردیم قطعیست و هرگونه تحلیل هم زدن بیشتره م اما باید بدونیم که شکست ما از نتان نیست از دولت تدبیر هست که با مواضع منفعلانه بعضا گل بخودی زدن... رییس دولت قبل اون زمان که گمراه نبود خوراکش اینا بود چنان آسمون ریسمون میکرد که همه رو کیش و نتان رو مات میکرد...
  • پویا IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    3 2
    یعنی دنیای غرب اینقدر خالی از آدم عاقل شده که دلقک بازی یک روانی اونها را تحت تأثیر قرار میده ؟
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    3 4
    مرگ بر اسراییل لعنت بر نتان یابو
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    9 3
    همین دلیل که دشمنان ما ( امربکا و اسراییل و انگلیس ) دارای سلاح هسته ای هستن دلیل کافی است برای مشروع بودن حتی دست یابی ایران به بمب اتم مثل بمب اتم هند و پاکستان
  • سعید US ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
    6 3
    با سلام .از همون اول مذاکرات برجام نقشه و خباثت امریکا و اروپا معلوم بود.میخواستند تا آنجا که ممکن است با دست خودمان برنامه صلح آمیز هسته ای را از بین ببریم وبعدش هر چی باقی ماند را در فشارها و کلکهای بعدی.البته برجام میتونه با مقاومت مردم و مثلا دولت به مثابه شمشیر دو لبه بر ضد دشمنان ایران تبدیل بشه.
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
    4 2
    اسرائیل انگشتش را به بحر محیط بزند نجس می کند عقلا با ید بفهمند که این کلاغهای نجاستخوار نامشروع سرزمین مقدس(قدس) و..جای این حرامیان نیست - مردم عاقل همه چیز را می دانند و می فهمند جنگ روانی یعنی همین ایجاد رنجش وروحی در جامعه هدف اما رژیم غاصب و جعلی اسرائیل در اندازه نیست که ایران را آززار روانی بدهد
  • عباس IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
    3 3
    این بساط نافرجام برجام را جمع کنند اذناب آمریکا در داخل که دیگه خیلی نخ نما شده است/ آنقدر برجام را بزک کردید و مردم را فریب دادید که خود شیطان بزرگ هم الان طلبکار شده است/
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
    3 3
    وقتشه کلک اسرائیل رو بکنیم
  • امیرحسبن IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
    5 2
    والا من کاری به عکس گاو صندوق و سوله ندارم ولی اون عکس کلاهک و الباقی رو یه سرچ تو نت بزنی میتوتی پیدا کنی ..خل باید میگفت اسناد رو دانلود کردم نه که پیچوندم آوردم در ضمن خواهشمند است مدارک هسته ای رو فیلتر کنید که این بابا دیگه سو ایستفاده نکنه
  • مارال IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
    0 12
    ایران باید شرایط خود را با خواست جامعه بین الملل مطابقت دهد.
  • GB ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
    10 3
    اگر ترامپ برجام رو پاره کنه به نفع ایرانه. ولی مطمین باشید نمیکنه. داره بازی درمیاره تحریمها رو بیشتر کنه. حواستون باشه که بازی بوکس تو راند دوم ادامه داره. راند اول رو ما باختیم.
  • IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
    7 2
    متاسفانه درحالی که طرف مقابل از آخرین تکنیکهای جنگ روانی استفاده می کند تا منافعش را پیش ببرد، رسانه های ما به مسخره کردن و واکنشهای سطحی بدون ارائه دلیل بازی را به آنها واگذار می کنند.در این برحه زمانی پاتک رسانه ای متمرکز با انتشار اطلاعات طبقه بندی شده سلاحهای غیرمجاز آنها در کنار تصاویر آدم کشی های آنها امری ضروری است.
  • ناشناس IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
    3 6
    احمدی نژاد معلم انان بود راهی به جهان اموخت خوب یابد به هرتقدیر ازمااموخته اند.
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
      5 2
      اونکه 5 ساله رفته کنار ببینیم رفقای اشرافیت چه میکنن . بالاخره تا چند قرن دیگه باید شاهد ببار نشستن گلابیهای برجام جونتون باشیم که همه چی حتی آب خوردن منوط به ننگنامه برجامه
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
    6 3
    ۱۶/۵۶ حرف حسابی زدی , عاقبت فاسقین و مستکبرین چیزی جز نابودی انها نیست . پیروزی ازآن مستضعفین بپا خواسته نیست.
  • IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
    0 0
    حیف دلقک که به این موجود بگیم دلک یه فایده ای داره این حرومزاده سرتاپاش ضرره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس