کد خبر 851517
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱
هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: طی ساعات آتی اجتمال تگرگ و وزش باد شدید در استان تهران وجود دارد؛ بنابر پیش‌بینی‌ها ارتفاعات البرز مرکزی نیز برفی خواهد شد.

به گزارش مشرق، امین حسین نقشینه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود امروز و فردا نیز غالب نقاط را در بر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تگرگ و رگبار شدید در برخی نقاط همانند سرپل ذهاب، نیشابور، همدان و دماوند به وقوع پیوست.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: شدت بارش‌ها امروز در استان‌های قم، البرز، تهران، اصفهان، همدان، مرکزی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، اسلام، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و بخش‌هایی از خوزستان ایجاد می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: فردا نیز غالب بارش‌ها در غرب کشور، نواحی مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی، غربی و شرقی و شمال شرق کشور ایجاد می‌شود.

به گفته نقشینه، طی ساعات آتی احتمال بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی وجود دارد.

وی با بیان اینکه طی روز چهارشنبه بارش‌ها موقتا قطع می‌شود، گفت: از اواخر وقت روز چهارشنبه نیز سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود و بخش‌هایی از غرب، مرکز و دامنه‌های زاگرس را در برمی‌گیرد که پیامد آن رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید است.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در طی ساعات آتی وزش باد شدید در مناطقی از دامنه‌ای البرز و نیمه شرقی به وقوع می‌پیوندد که احتمال گردوخاک نیز دور از انتظار نیست.

نقشینه اظهار کرد: طی ساعات آتی نیز احتمال وزش باد شدید، رعدوبرق و تگرگ در استان تهران وجود دارد که باید نکات ایمنی مورد توحه قرار گیرد.

وی افزود: روند افزایش دما از روز چهارشنبه برای تهران ایجاد می‌شود اما از روز پنجشنبه مجددا بارش‌ باران در تهران به وقوع می‌پیوندد.

این کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: طی روزهای آتی روند افزایش دما در استان‌های نیمه شمالی و سواحل خزر ایجاد می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AE ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    0 7
    باز این هواشناسی پیش بینی غلط کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس