محمد خزاعی

فیلمساز با جلوه‌گری من تحریم هستم و حق فعالیت در داخل کشور را ندارم جایزه‌ای معادل یک میلیارد تومان را از آن خود می‌کند. از طرفی در بهترین پنت هاووس های تهران زندگی می‌کند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- محمد خزاعی تهیه کننده به وقت شام، در گفتگویی با خبرگزاری تسنیم به موضوع بسیار جالبی درباره برخی فیلمسازانی که در جشنواره‌های مختلف فرنگی برای آنها صندلی خالی می‌گذارند اشاره کرده است. خزاعی در این گفتگو اشاره می‌کند:  ما نظام فرهنگیِ جالبی داریم، فیلمسازان را تربیت می کند، به آنها پول می­‌دهد و درعرصه های داخلی وخارجی  مطرح می‌­شوند، بعد آن ها علیه خود انقلاب شروع به فعالیت می­‌کنند. یعنی شما متوجه نمی­‌شوید چه اتفاقی می‌­افتد؟

بچه‌­ای که در یک خانواده‌ای خاص رشد می­‌کند، حداقل تابع آن خانواده است. تصور کنید در حالتی دیگر بچه عصیانگر شده و علیه‌ خانواده‌اش شروع می­‌کند به صحبت کردن و حرف زدن و تقویت کردن این جریان. برخی از فیلم «به وقت  شام» خوششان نیامد، به نظرم مخالفت‌شان کاملا ایدئولوژیک است، بگذریم. در نظام فرهنگی ما فیلمی با صد میلیون تولید می شود و فیلمساز با جلوه‌گری و مخالف خوانی و اپوزیسیون شدن که من تحریم  هستم و حق فعالیت در داخل کشور را ندارم جایزه‌ای معادل یک میلیارد تومان را از آن خود می‌کند. از طرفی در بهترین پنت هاووس های تهران زندگی می کند و با بهترین درآمدها در خارج از مرزها وانمود می‌کند که در حصر است. جالب است که این فیلمساز الفبای فیلم سازی و سیاه مشق هایش را با بودجه همین دولت وهمین نظام فرهنگی تمرین کرده وعده ای هم حامی این رویکرد می‌باشند.فیلم هایی که رسما فرهنگ و تمدن و نگاه زیبا وانسان دوستانه ملت ومردمش را می‌فروشد و بدبختی ها وفلاکت های سرزمینش را به رخ می‌کشد، برای کسب درآمد وجایزه.

این تفکر امروز ارج و قرب پیداکرده است و مدیران فرهنگی برایشان سینه چاک می‌دهند. واقعاً وطن فروشی وهویت فروشی در مقابل چند دلار بیشتر ارزش دارد؟ البته همه فلیمسازانی که آثارشان جایزه بین المللی می‌گیرند در این چرخه نیستند. کاملا معلوم است منظورم کدام طیف است. چه کسانی باعث شدند که تعریف مردم دنیا نسبت به ایران یک کشور عقب مانده با فاکتور های جاهلیت باشد، این تصور از کجا نشات می‌گیرد. قسمتی از همین آثار برگرفته از ذهن بعضی با اصطلاح فیلم سازانیست که حاضر نشدند برای چند دلار بیشتر واقعیت های جامعه و توسعه و رشد و نمو فرهنگی غنی مردم را به تصویر بکشند. به خدا خیانت شاخ و دم ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    153 8
    پرسید کارت چیست؟ پاسخ داد: سرزمین را می فروشم!
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      66 9
      "فروشنده" است دیگه. وطن فروشی هم کارش است. وطن فروش از تن فروش بی حیثیت تر است
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    147 8
    حصر با جوج !
  • کمیل US ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    73 84
    انشا الله قسمت شما هم خواهد شد !
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
      4 45
      نه جونم قسمت خائنان و طن فروش و ابسته به بیگانه میشه
  • مارون IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    19 32
    اگر دولت كمكي در رشد هنر نموده از ارث پدريش كه نبوده ،
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    7 0
    کاش میشد آقای حاتمی کیا فیلم طوفان شن رو میساخت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس