اشرفی اصفهانی

مدیران مؤسسه همشهری در دیدار محسن هاشمی از این سازمان، رفتار تحقیری آمیزی با رئیس شورای شهر تهران داشته‌اند.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

التماس ده‌ها روحانی در نهاد ریاست‌جمهوری به دلیل نیاز مالی!

«محمد اشرفی اصفهانی»، رئیس هیئت بدوی تخلفات ریاست جمهوری در دولت یازدهم در مصاحبه با سایت جماران گفته است:

اینهایی که در حال حاضر در خیابان‌ها به وضعیت عمومی جامعه اعتراض می کنند همه جوان‌های سوم و چهارم انقلاب هستند، اینها را اگر در انقلاب مشارکت می دادیم امروز شاهد اعتراض آن ها نبودیم.  اینها درس خوانده‌اند و مدرک گرفته اند اما بعد از فارغ التحصیلی همه بیکار هستند. سن ازدواج به ۳۵ سال رسیده به خاطر این که جوانها پول ندارند که زندگی مشترک را شروع کنند.

او همچنین اظهار می‌کند:

شاید روزی نیست که نه تنها مردم عادی بلکه ده‌ها روحانی که از وضعیت اقتصادی به شدت رنج می برند به پیش ما می آیند و التماس می کنند که یک ختم قرآنی به نیابت بخوانند یا نمازی برای کسی بخوانند و من به بسیاری از آنها نمی‌توانم جواب مثبت بدهم.[۱]

*در اشاره به اظهارات این چهره نزدیک به دولت، بیان چند نکته ضروریست:

یکم: چرا برخی آقایان اصرار دارند به کسی که در خیابان تجمع بدون مجوز برگزار می‌کند، عکس سردار سلیمانی را آتش می‌زند و علیه نظام شعار می‌دهد، بگویند: «جوانان نسل سومی تحصیلکرده با مطالبات اقتصادی»!؟

این در حالیست که طبق آمار اعلامی وزارت کشور، ۶۰ درصد اغتشاشگران فتنه اقتصادی دیماه ۹۶، شاغل بوده‌اند و ۷۰ درصد شعارهای آنها نیز شعار سیاسی بوده است.

دوم: نرخ  بیکاری در ایران اولا طی ۷ سال گذشته به میزان ۲ درصد کاهش یافته و به عدد ۱۲ درصد رسیده است و ثانیا به گواه چند صد هزار شغل بلامتقاضی وزارت کار که به کارجویان پیشنهاد می‌شود [۲] اما مورد قبول آنها واقع نمی‌شود؛ می‌توان نتیجه گرفت که نرخ ۱۲ درصدی فعلی نیز بحرانی نیست و عموم کارجویان محتاج نان شب نیستند چون ترجیح به انتخاب گزینه شغلی دارند.

و سوم: درباره مراجعه کسانی که به دلیل وضع اقتصادی خواستار دریافت پول ولو با یک ختم قرآن هستند نیز اگرچه نمی‌توان منکر مشکلات برخی از مردم عزیز ایران شد و همه اعم از مردم و مسئولان در قبال این مشکلات دارای وظایف و مسئولیت‌هایی هستند اما سؤال اینجاست که چرا امثال آقای اشرفی اصفهانی برخی دیگر از دولتی‌ها، به جای بیان مقولاتی مثل مقام هجدهم ایران در اقتصاد ایران، بهتر بودن ضریب جینی در ایران در مقایسه با آمریکا و چین و روسیه، ارزانی غذا در ایران، بحرانی نبودن وضعیت بیکاری در ایران، عدم اتکای حیاتی ایران به درآمد نفتی، ازدحام مردم در لب مرز برای سفرهای خارجی و... به سیاه‌نمایی عادت کرده‌اند؟

از طرفی ما امیدواریم اگر حرف‌های اشرفی اصفهانی مثل ماجرای «خزانه خالی» قرار است بعداً از سوی مقامات محترم دولت بعنوان «گِرا دادن به دشمن» بیان شود؛ هرچه سریعتر این اقدام صورت پذیرد.

این در حالیست که برخی مقامات ارشد دولت صراحتا تأکید کرده‌اند که باید از القای ناامیدی جلوگیری کرد و این کار یک «خیانت بزرگ» است. [۳]

برخی معتقدند این عزم جزم برای سیاه‌نمایی، بخشی از طراحی ستاد جریان سیاسی خاص برای شکل‌دهی به «اعتراض ظالمانه» است. رخدادی که به زعم جریان سیاسی خاص، پیش‌لرزه آن در دیماه ۹۶ رخ داده است...

گفتنیست، غیر از اظهارات مشاهده شده، مسئله القای ناامیدی و سیاه‌نمایی در گفته‌های برخی اصلاح‌طلبان، در برخی رسانه‌ها اصلاح‌طلب و حتی در خبرگزاری دولتی ایرنا و روزنامه ایران هم دیده می‌شود.

***

رفتار ناجوانمردانه با محسن هاشمی در مؤسسه همشهری

«محسن هاشمی رفسنجانی»، رئیس شورای شهر تهران روز یکشنبه گذشته با یک قرار قبلی و به دعوت رسمی برای بازدید، عازم مؤسسه همشهری (ارگان رسانه‌ای شهرداری تهران) شده است اما هیچیک از مدیران همشهری با اینکه در مؤسسه حضور داشته‌اند به استقبال او نرفته‌اند.

ناظران گفته‌اند که محسن هاشمی با مشاهده این صحنه، به حالت قهر، همشهری را ترک کرده است.

گفته می‌شود این اقدام متأسفانه برای تحقیر رئیس شورای شهر تهران و با اهداف خاصی صورت گرفته است.

منابع آگاه می‌گویند در هنگام حضور محسن هاشمی در مؤسسه همشهری، مرتضی حاجی مدیر عامل و خسرو طالب زاده مدیرمسئول روزنامه و همچنین معاون مالی همشهری، در موسسه حاضر بوده‌اند اما به استقبال هاشمی نرفته‌اند.

*متأسفانه شورای شهر پنجم تهران با اینکه به اذعان شهردار سابق و نیز عضو سابق شورای شهر تهران؛ یکسال گذشته را به بطالت گذرانده و هم‌اکنون نیز کارکردش برای گروه‌های تلگرامی بیشتر از شورای شهر است [۴]؛ اما تصمیم دارد قیصریه را بخاطر نگاه سیاسی خود به آتش بکشاند.

و آن نگاه سیاسی نیز این است که خیرالموجودین اصلاح‌طلبان یعنی محسن هاشمی هرگز شهردار تهران نشود.

ناظران سیاسی می‌گویند این ممانعت دو دلیل عمده دارد...

اول اینکه محسن هاشمی به دلیل ورود کمرنگ به برخی مقولات مورد علاقه اصلاح‌طلبان، صلاحیت بیشتری از سایر اصلاح‌طلبان و حتی از نجفی برای تعامل با نهادهای کلان تهران را دارد و این مسئله از نگاه ستاد جریان سیاسی خاص مداهنه و صلح با نظام تلقی می‌شود که حاوی حرمت است!

و دوم اینکه محسن هاشمی اصطلاحا یک چپ هزینه‌نداده است و مادام که چپ‌های هزینه‌داده در اردوگاه اصلاحات هستند؛ روا نیست کسی که نسبتش با اصلاحات یک نسبت زندان رفته! نیست در کسوت شهرداری تهران قرار گیرد.

البته برخی تحلیلگران معتقدند در حاقّ این رفتارهای تحقیرآمیز با محسن هاشمی یک «لجبازی» سیاسی نیز نهفته است که شورای شهر تهران بعنوان عوامل اجرای منویات ستاد اصلاحات مجبور به اجرای آن هستند...

شورای شهر تهران هم‌اکنون مشغول بررسی هفت گزینه برای تصدی شهرداری تهران است که البته هیچیک از آنها جزو «رجال» محسوب نمی‌شوند.

محافل تحلیلی اصولگرا و اصلاح‌طلب از این می‌گویند که شهردار تهران حتما بایستی از میان رجال باشد تا اولا سابقه مدیریتی مشخصی داشته باشد و ثانیا از توانایی تعامل با نهادهای نظام نیز برخوردار باشد.

معیارهایی که لیست هفت نفره شورای شهری‌ها ندارند و برای همین احتمال استعفای چهارمین مدیر شهرداری تهران طی یکسال گذشته نیز محتمل است.

اینکه واکنش محسن هاشمی به رفتار ناجوانمردانه‌ای که روز یکشنبه گذشته در مؤسسه همشهری تحت مدیریت اصلاح‌طلبان صورت گرفت، چه باشد؛ مقوله‌ایست که باید منتظر تماشای آن نشست...

***

۱_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-۹۱۰۷۲۷

۲_ https://www.mehrnews.com/news/۲۹۴۹۸۵۰/

۳_ mshrgh.ir/۸۳۰۳۴۰

۴_mshrgh.ir/۸۴۹۹۰۱

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    پست تر از اصلاح طلبان تهوع آور،خودشان!
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      116 3
      لجاجت، کج فهمی و شرارت
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    34 1
    از میان رجال یعنی چی ؟
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    یک آدم بدردبخور حسابی بین خاندان هاشمی باشه همین آقا محسن هاشمیه. ..
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      75 15
      دقیقا. اگر کسی بتونه مشکلات تهران رو حل کنه ایشونه. البته بعد از قالیباف
    • خشایار IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      51 11
      فکر نکنم
    • خشایار IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      99 14
      این خانواده همشون سر . و ته یک کرباس هستند.
  • DK ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    ای دنیا هاشمی ها یه زمانی در این ملک خدایی میکردن الان به چه روزی افتادن شما هم درس بگیرید که وقتی رفتید یا بی قدرت شدی برات پشیزی ارزش قائل نیستن
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    78 3
    شگفت انگیزه که اصلاح طلبا واسه مصلحت خودشونم کاری نمیکنن!
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    55 2
    این آقای اشرفی اصفهانی ماشا الله وضع مالی خوبی دارد و البته حاشیه های عجیب و غریب....
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    31 12
    همشهری کار خوبی کرده. خاندان هاشمی کارنامه سیاهی دارند
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    15 38
    این عکس خیلی شبیه پدر بزرگوارشان است.خداوندآقای هاشمی روبیامرزه.
  • نیما ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    12 26
    من فقط به نیت شهردار شدن محسن هاشمی بهش رای دادم
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      6 5
      من هم به صمد آقا رای می دهم!!
  • خشایار IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    44 6
    مردم دوران سیاه ریاست جمهوری اکبر هاشمی را از خاطر نبرده اند. در دوران رفسنجانی فساد اقتصادی در کشور نهادینه شد.
  • احدی IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    43 3
    هر روز که میگذرد پست فطرت این اصلاحاتچی ها بیشتر برملا میشود ببینید کار به کجا رسیده که بخودشان هم رحم نمیکنند البته خورده حسابهائی هم با آن مرحوم مغروغ دارند که سر آقازاده ایشان آوار میشوند روزگار همینه.
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      29 6
      اما مردم باز هم به دستور بی بی سی به همینها رای می دهند
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    16 2
    روحانیت به سمت اشرافیت برود سرنوشتی عیر از این نخواهند داشت چطور به دیگران توصیه میکنند از خدا بخواهید شما را غنی کند خود به روحانی تمسک می جویند۸
  • مهدی IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    2 0
    این اصلاح طلبان به خودشان رحم نمی کنند چه رسد به دیگران خیلی انسان پستی هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس