کد خبر 850860
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
کتاب درسی

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش آموزش و پروش اعلام کرد: امسال هم سامانه فروش اینترنتی را داریم که از امروز فعال شده است و از کلاس دوم تا ششم ابتدایی می‌توانند وارد سامانه شوند.

به گزارش مشرق، حسین طلایی درباره نحوه ثبت نام و توزیع کتاب های درسی گفت: ما بنا بر سابقه ای که داریم و بر اساس تجارب در خصوص فروش اینترنتی امسال هم سامانه فروش اینترنتی را داریم که از امروز فعال شده است و از کلاس دوم تا ششم ابتدایی می توانند وارد سامانه شوند و با وارد کردن کد دانش آموزی و سریال شناسنامه و انجام پرداختی ها ثبت نام کنند. 

وی اضافه کرد: امسال پایه های یازده و دوازدهم کاردانش و فنی حرفه ای ها و رشته معارف نیز اینترنتی صورت می گیرد که البته از ۲۹ اردیبهشت برای آنها فعال می شود.

وی همچنین با اشاره به امکان ثبت نام گروهی و انفرادی دانش آموزان نیز بیان کرد: ما دو ثبت داریم. گروهی که قادر نیستند به اینترنت وصل شوند می توانند گروهی از طریق مدرسه ثبت نام کنند. ثبت ثبت نام انفرادی نیز بر جای خود است.

طلایی همچنین با اشاره به کتاب های نونگاشت نیز بیان کرد: امسال هم کتابهای نو نگاشت و جدید را برای همه مدارس معلمان یک نسخه ارسال می کنیم. همچنین شاهد کاهش نرخ رشد قیمت هستیم و کتابها ۲ درصد رشد قیمت داشت. 

وی همچنین با اعلام اینکه قیمت کتاب ها برای هر کد پیگیری اس ام اس می شود بیان کرد: برای تک تک کسانی که گروهی هم ثبت نام کنند هم اس ام اس می آید.

به گفته وی کتاب های پایه دکازدهم نیز تولید محتوا شده است و تصویرگری اش تا خردادی انجام می شود.

وی همچنین درباره اینکه آیا به تعداد معلم ها کتاب توزیع می شود یا مدارس بیان کرد: ما در شاخه ابتدایی همه کتاب ها را در اختیار معلم می گذاریم اما در پایه دوازدهم عموما ما یک یری کتاب می فرستیم مدارس و آنها در اختیار معلم ها می گذارند.

وی همچنین درباره علت تاخیر در زمان ثبت نام نیز گفت: ما اعلام عمومی برای ۲۰ فروردین نکرده بودیم اما باید منتظر این می شدیم  که سامانه فروش تغییراتس اعلام عمومی نکرده بودیم قرار بود بیستم شروع می کرد از به روز شود.سناد سرویس می گیرفا به روز شود. 

وی کمترین قیمت کتاب های درسی را مربوط به کلاس اول ابتدایی یک دوره ۱۴۴۰۰ تومان اعلام کرد و قیمت دیگر دوره های ابتدایی را به ترتیب از پایه دوم تا ششم، ۱۵۶۰۰، ۲۰۳۰۰،۲۰۴۰۰، ۲۰۹۰۰، ۲۴۷۰۰ اعلام کرد. همچنین قیمت دوره کتاب های پایه دوازدهم به گفته وی قیمت گذاری نشده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس