کد خبر 850551
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
 مانور نجات دریایی و هوایی در آب های بوشهر

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به طوفان شدید در خلیج فارس گفت: نجات‌گران این اداره کل با شناورهای ناجی ۴۱ دریانورد در شناورهای طوفان‌زده در خلیج فارس نجات دادند.

به گزارش مشرق، نورالله اسعدی سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در شبانه‌روز آماده پاسخگویی به خواسته‌ها و مطالبات دریانوردان در خلیج فارس است اظهار داشت: در بنادر مختلف استان بوشهر مراکز جستجو و نجات دریایی با تجهیزات پیشرفته آماده تحقق درخواست و مطالبات دریانوردان است.

وی از استقرار شماره تلفن 1550 برای پاسخگویی به دریانوردان در خلیج فارس خبر داد و بیان کرد: شناورهای حادثه دیده با هرگونه دستگاه‌های ارتباط تلفنی می‌تواند با مرکز جستجو و نجات دریایی استان بوشهر از طریق شماره تلفن 1550 تماس برقرار و خدمات لازم دریافت کنند.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به وقوع طوفان شدید در خلیج فارس و اعلام کمک دریانوردان از نجات‌گران این اداره کل خاطرنشان کرد: در پی وقوع این طوفان و متلاطم شدن خلیج فارس، 7 شناور اعلام کمک کردند که نجات‌گران با شناورهای مجهز ناجی به یاری آنان شتافتند.

اسعدی با بیان اینکه ابتدا 2 فروند شناور لنج باری که در خلیج فارس حادثه دیده بود اعلام اضطرار کردند گفت: این شناورها که مقصدشان بنادر شادگان و ماهشهر در خوزستان بود به سبب شرایط جوی نامساعد در دریا  مسیر خود را به سمت بندر بوشهر تغییر می‌دهند و در این مسیر دچار حادثه می‌شوند.

وی با بیان اینکه این شناورها دچار آبگرفتگی شده بودند تصریح کرد: این شناورها که دارای 14 خدمه و سرنشین بودند نیروی محرکه خود از دست می‌دهند که نیروهای امداد و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در شرایط جوی نامساعد، عازم دریا می‌شوند.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از نجات 14 خدمه این شناورها خبر داد و بیان کرد: خدمه و ملوانان این دو شناور که در معرض غرق شدند قرار داشتند از مرگ حتمی نجات یافته و به اسکله بندر بوشهر انتقال یافتند.

اسعدی با اشاره به اعزام شناور ناجی برای نجات دو شناور یدک کش و بارج در شرایط نامساعد جوی تصریح کرد: یدک‌کش و بارج ماکان که در لنگرکاه داخلی بندر بوشهر در انتظار ورود به بندر بودند دچار اضطرار شده و با توجه به  خارج از کنترل شدن بارج  و کشیده شدن لنگر توسط شناورهای خدماتی بندر تحت کنترل در آمده و به اسکله شماره 2 بندر بوشهر پهلو داده شد.

وی با بیان اینکه در این دو شناور 7 نفر نجات یافتند افزود: دو شناور موتورلنج باری دیگر که از قطر به مقصد بوشهر در ورود به بندر دچار اضطرار می‌شوند با اعزام امدادگران عملیات تسریع در ورود و پهلوگیری انجام می‌شود.

اسعدی با بیان اینکه در این دو شناور 16 نفر نجات یافتند از اعزام نجات‌گران شناور ناجی 9 برای امدادرسانی به لنج باری دیگر در آبهای خارگ خبر داد و گفت: یک شناور حامل کالای تجاری در شرایط بد جوی در خلیج فارس در مسیر دبی به آبادان  حدود 4 مایلی جزیره خارگ دچار اضطرار می‌شود.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از اعزام شناور ناجی 9  بندر خارگ برای نجات حادثه دیدگان خبر داد و بیان کرد: این حادثه ساعت 5:30 بامداد رخ داد که امدادگران شناور ناجی 9 توانستند شش نفر از حادثه دیدگان را در امواج متلاطم خلیج فارس نجات دهند و به سلامتی در بندر خارگ منتقل شوند.

اسعدی با بیان اینکه این لنج در دریا غرق شد گفت: تمام سرنشینان لنج غرقی در سلامتی کامل در بندر خارگ بسر می برند و خدمات لازم به آنان ارائه می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس