فیلم کوتاه بی سیم

اسپانسر کار ما هم خانه داستانی بود ولی با همه این اوصاف؛ بخشی از هزینه ها از حساب شخصی تهیه کننده و با رایزنی ایشان انجام شد و عوامل اصلی این فیلم هم دستمزدی نگرفتند.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - گروهی جوان پویا و پرانگیزه در ساختمانی قدیمی اما باروح جمع شده اند تا ایده هایشان را در قالب های تصویری بسازند و عرضه کنند. حاصل این دورهمی تا کنون چند فیلم کوتاه و مستند شده که یکی از آن ها فیلم کوتاه «بی‌سیم» است. ساخت این فیلم حاصل حمایت سازمان هنری رسانه ای اوج و همت جوانانی چون محمود بابایی (تهیه کننده) مجید کلانتر و سامان صالحی (کارگردانان)، پیام حاجی بابایی (نویسنده و بازیگر) و چند نفر دیگر بوده است. اگر چه این فیلم کوتاه تاکنون برای مخاطبانش اکران نشده اما گفته های کارگردان آن می تواند همه ما را به دیدنش ترغیب کند...

  • برای شروع کمی از خودت برایمان بگو و این که بی سیم چندمین کار توست؟

من مجید کلانتر متولد 1365 و فیلمساز هستم. حیطه تخصصی ام فیلمسازی داستانی است اما در حوزه مستند هم چند کار دارم.

  • این چندمین کار شما بود؟

12 سال است که در حیطه فیلم و مسائل مرتبط با آن مثل تبلیغات و نماهنگ فعالیت داشته ام و چند فیلم کوتاه و نیمه بلند و یک تله بلند ساخته ام اما نمی دانم این چندمین کارم است.

  • جرقه اولیه ساخت بی سیم کی و چگونه به ذهنتان رسید؟

جرقه اول این کار توسط حامد بهمنی و پیام حاج بابایی که از دوستان من بودند زده شد و فیلمنامه را هم این عزیزان نوشتند. بازنویسی نهایی کار با من بود و برای تصویب شدنش هم مراحلی طولانی را طی کردیم چون هر کسی به راحتی حاضر نیست از فیلم کوتاه جنگی حمایت کند چون هزینه های سنگینی دارد. در این پروژه سازمان اوج و بنیاد روایت و شهرک سینمایی خیلی کمک کردند و بخشی از هزینه هایمان را کاهش دادند. اسپانسر کار ما هم خانه داستانی بود ولی با همه این اوصاف؛ بخشی از هزینه ها از حساب شخصی تهیه کننده و با رایزنی ایشان انجام شد و عوامل اصلی این فیلم هم دستمزدی نگرفتند و لطف کردند و در این کار به ما کمک کردند.

عوامل اصلی این فیلم هم دستمزدی نگرفتند و لطف کردند و در این کار به ما کمک کردند
  • ساخت «بی‌سیم» سخت بود؟

این کار همه مراحلش سخت بود چون پروداکتش مثل یک کار بلند اما شرایط ساختش محدود بود. در بخشی از فیلم، خروجی فاینال ما خیلی بیشتر از این است و راف کات اولیه 30 دقیقه بود اما یک تدوین 15 قیقه ای از آن آماده کردیم و بخش زیادی از تصاویر به دلایل مختلف در این نسخه حذف شد.

از صبح زود تا 4 صبح فردا کار می کردیم و استراحتی نداشیم و نهایتا 3-4 ساعت در همان شهرک دفاع مقدس می خوابیدیم. در هفته فیلمبرداری لحظه ای آرام و قرار نداشتیم و شرایط کار برایمان سخت بود اما اتفاقی که افتاد؛ به خاطر علاقه بچه ها این خستگی به چشم نیامد و وقتی کار تمام شد همه فهمیدند که چقدر خسته شده اند...

  • مخاطبان کی می توانند این کار را ببینند؟

این کار ان شا الله در جشنواره های داخلی و خارجی به نمایش در می آید. مخاطبین هم می توانند آن را در جشنواره ها و در آینده نزدیک از تلویزیون ببینند و امیدوارم خوششان بیاید.

این کار نگاه متفاوت و خارج از کلیشه ای به جنگ دارد چون ما عادت کرده ایم از یک منظر خاص به جنگ نگاه کنیم. در این کار با کارکترهای همیشگی جنگی روبرو نیستیم. شاید مخاطبان خارجی ندانند که ما چه شرایطی در جنگ داشته ایم اما جنبه انسانی فیلم آنقدر بالا هست که می توانند مفهوم فیلم را دریافت کنند.

  • از کارهای بعدی تان هم بگویید...

امیدوارم که گام بعدی ام پروژه فیلم سینمایی باشد.

*میثم رشیدی مهرآبادی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس