روحانی

روحانی یادآور شد: ترامپ از ۱۵ ماهی که سر کار آمده گفته می خواهد برجام را به هم بزند که هزینه آن برای ما بالا و به نفع ایران است اما نتوانسته به هم بزند چرا که هزینه آن بالا است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر امروز در دیدار با نخبگان استان آذربایجان‌شرقی و افتتاح همزمان پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی با اشاره به حلول ماه شعبان اظهار کرد: ماه مبارک شعبان، ایام میلاد با سعادت ائمه هدی به ویژه حضرت ولی عصر(عج) و ماه پیامبر اعظم(ص) است؛ پیغمبر یعنی رحمت، همه خوبی‌ها و خلق عظیمی که قرآن از او یاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دولت روحانی چگونه بازار عراق را به عربستان واگذار کرد؟ + عکس

وی افزود: خوشحالم که در این ایام در خدمت مردم غیور آذربایجان و تبریز قهرمان هستم؛ همیشه از مهمان‌نوازی مردم آذربایجان از لطف این مردم، از پیوستگی و وابستگی این دیار با خاندان رسالت و پیوند مردم با آزادی و آزادگی روحیه می‌گیریم؛ هر وقت انقلابی در کشور رخ داده تبریز پایه‌ها و ستون‌های بزرگ آنها بوده از مشروطیت گرفته تا انقلاب اسلامی.

روحانی تصریح کرد: اگر حرکت تبریز در سال ۵۶ نبود، حتما انقلاب به این راحتی پیروز نمی‌شد؛ نقش مردم تبریز در ۲۹ بهمن بسیار تاریخ ساز بود؛ امروز هم مردم این استان بسیار آگاه هستند و با مشاهده تلاش مردم این خطه در صنعت، کشاورزی، خدمات و گردشگری بسیار لذت بخش است.

هر کجا مردم باشند، نظام موفق می‌شود

رئیس جمهور گفت: ما باید موانع را از پیش روی مردم برداریم تا این مردم به ما کمک کنند؛ مردم همه‌کاره هستند؛ هر کجا مردم آمدند نظام و دولت موفق شد تا مردم تلاش نکنند نمی‌توانیم به اهداف ترسیم شده برسیم؛ در طرح‌هایی که دولت آغاز می‌کند اگر مردم مشارکت کنند موفق می‌شوند اما اگر حضور مردم نباشد محکوم به شکست هستند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: تمام موفقیت‌های ما به دلیل امید حضور و اعتماد مردم بود؛ امروز هم هر جا موفق می‌شویم به دلیل حضور، اعتماد و تلاش مردم است.

روحانی با بیان اینکه کار ساده‎ای نبود که ما از مشکلات عبور کنیم، افزود: همیشه مشکلات سخت و معمولی وجود دارد و باید با آنها باید مقابله کنیم؛ خداوند ما را آفریده تا با جنگ و مقابله با مشکلات رشد کنیم؛ این مشکلات می‌تواند جهل، فقر، عقب‌ماندگی، خشکسالی یا حوادثی مثل سیل و زلزله و یا مشکلات اخلاقی جامعه باشد؛ همیشه باید مبارزه و مقابله کنیم و قدم به قدم پیش رویم.

رئیس جمهور یادآور شد: شاید ارزش بشر در سایه تلاش بشر است وگرنه فرشتگان همه مزایا را دارند و همه کارهایی را که باید، انجام می‌دهند و هیچ زحمت و تلاشی مثل آدمیان پیش پای آنها نیست.

وی ادامه داد: وقتی خداوند بشر را آفرید، فرشتگان سؤال کردند برای چه این موجودی که از سرشتش پیداست گناه و معصیت می‌کند آفریدی؟ ما که فرمان تو را اطلاعت می کنیم و خدا فرمود من می‌دانم چیزی را که شما نمی‌دانید و خداوند کاری کرد که این انسان با همه نقاط قوت و ضعف اشرف مخلوقات عالم شود و تمام فرشتگان در برابر انسانی که در مسیر حق قرار دارد، سجده می‌کنند.

روحانی افزود: اگر سجده به معنای کمک، تواضع، سر فرود آوردن است هر انسان صالح و سالمی مورد حمایت و تواضع فرشتگان قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور متذکر شد: البته ممکن است برخی از مشکلاتی که به وجود می‌آید که تقصیر خود ما باشد؛ در یکی از روستاهای زلزله‌زده کرمانشاه در حالی که مرکز زلزله بود هیچ خانه‌ای تخریب نشده بود و یکی دیگر که با مرکز زلزله فاصله هم داشت با خاک یکسان شده بود؛ چرا که روستای اول مقاوم‌سازی شده و روستای دوم مورد سهل‌انگاری قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: زمانی در ژاپن حضور داشتم، در توکیو روزی سه تا چهار بار شاهد زلزله بودم؛ ولی ساختمان‌ها سالم می‌ماند و در برابر زلزله‌های ۶ و ۷ ریشتری مقاوم هستند.

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ابراز داشت: ایران ما شرایط متفاوتی با سایر کشورها دارد؛ ما دارای فرهنگ و تمدن بلندی هستیم و روی کشور ما حساسیت وجود دارد طوایف و گروه‌هایی از قدیم بودند که نسبت به جایگاه و عظمت ایران حسادت می‌ورزیدند و چشم‌های طمع‌کاری هم حتی قبل از انقلاب روی این کشور بود و این مسائل به خاطر جایگاه فوق‌العاده ایران در منطقه است؛ یکی از نقاط حساس دریایی جهان مثل تنگه هرمز، خلیج فارس، دریای خزر کنار سرزمین ما قرار دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه با انقلاب اسلامی که با منافع ابرقدرت‌ها سازگار نیست حساسیت‌ها نسبت به کشور بیشتر شده، افزود: فردا سالگرد حادثه طبس است که این حادثه جایگاه کشور را به روشنی نشان می‌دهد؛ بنابراین باید بیشتر بر وحدت و انسجام خود بیفزاییم و دقیق‌تر برنامه‌ریزی کنیم.

این مسوول خاطرنشان کرد: ۴۰ سال از انقلاب گذشته؛ وقتی انقلاب پیروز شد یکی از مقامات عالی‌رتبه انگلیس مدعی شده بود این انقلاب در ایران حداکثر ۶ ماه دوام می‌آورد؛ چرا که انقلابیون برای به هم زدن حکومت قبلی خوب بودند اما توان اداره کشور را ندارند؛ امروز ۴۰ سال است که در برابر این ابرقدرت‌ها ایستادگی کرده‌ایم.

تاریخ جنگ اراده در برابر رقبا و دشمنان است

وی با بیان اینکه، امروز، فردا، سال بعد و سال‌های آتی هم توطئه خواهیم داشت، اضافه کرد: دنیا تاریخ جنگ اراده‌ها است؛ اراده ما در برابر اراده رقبای و دشمنان ما؛ اگر اراده ما بر اراده آنها توفق داشته باشد آنها را در هم می‌شکنیم اما اگر تردید کنیم بلای بزرگ برای یک کشور است، ناامیدی بلای بزرگتر و دعوا و اختلاف بلای سوم بزرگ برای کشور خواهد بود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ممکن است روزی دولت آمریکا تصمیماتی علیه ما اتخاذ کند که نباید زیاد اهمیت و تأثیری داشته باشد، چرا که ملت ایران در ۴۰ سال گذشته در برابر توطئه‌هایی بزرگتر ایستادگی کرده و استقلال خود را حفظ کردند و امروز که شرایط بسیار بهتری نسبت به گذشته داریم، می‌توانیم به راحتی در مقابل توطئه‌ها ایستادگی کرده و به سلامت از آن عبور کنیم.

پیمانها را صرفا بر مبنای منافع ملی می بندیم

رئیس جمهور در ادامه صحبت‌های خود توضیح داد: ماه‌هاست مطرح می‌شود که رئیس جمهور آمریکا با برجام چه می‌کند؛ ما با دنیا بر مبنای منافع ملی پیمان، تعهد یا قراردادی را امضا می‌کنیم و وارد بعضی از کنوانسیون‌ها می‌شویم؛ امروز در نقطه‌ای هستیم که اساس سیاست خارجی بر مبنای هزینه است و مجانی نمی‌شود و در واقع اگر هزینه کم بود یعنی سیاست خارجی موفق بوده و اگر هزینه زیاد شود به معنای شکست سیاست خارجی است.

وی با بیان اینکه ما یعنی مردم، یعنی دولت، یعنی مجلس، یعنی مقام رهبری و همه ارکان نظام کاری کردیم که هزینه دشمن را بالا بردیم که کار بزرگ ما همین است، ابراز داشت: ممکن است برجام را به هم بزنند مهم نیست ما هم برنامه داریم؛ اگر برجام را زیرپا بگذارند بالاترین هزینه اخلاقی و سیاسی را در سطح جهان خواهند پرداخت و هزینه بسیار کم برای ما خواهد بود و این اساس است.

روحانی یادآور شد: ترامپ از ۱۵ ماهی که سر کار آمده گفته می خواهد برجام را به هم بزند که هزینه آن برای ما بالا و به نفع ایران است اما نتوانسته به هم بزند چرا که هزینه آن بالا است و قبل از موضع‌گیری ایران، اروپا و متحدانش، آمریکا را محکوم می کنند. 

رییس جمهور خاطرنشان کرد: این برای ما مهم است که امروز تمام کشورهای جهان به استثناء چند کشور می‌گویند برجام باید باقی بماند و اگر آمریکا از برجام خارج شود اشتباه است این یعنی پیروزی ملت ایران.

 یکی از دستاوردهای برجام این بود که ایران‌هراسی را تعدیل کردیم/ ملت ایران از هر زمان دیگر آماده‌تر و متحدتر است

رئیس جمهور بیان اینکه یکی از دستاوردهای برجام این بود که ایران‌هراسی را تعدیل کردیم، افزود: ایران‌هراسی در زمینه هسته‌ای شکست خورد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد فعالیت‌های ایران در مسیر صلح آمیز بود و پرونده معروف پی ام پی را بست و امروز اگر بخواهند به عهد خود وفا نکنند هزینه بالایی خواهند پرداخت و موفقیت ما همین است.

وی اذعان داشت: باید دقت داشته باشیم ملت ایران از هر زمان دیگری باید آماده‌تر و متحدتر باشد.

روحانی ادامه داد: در مورد مسئله ارز هفته‌های پیش تصمیمات قاطعی گرفتیم؛ چرا که می‌دانیم دشمن به اینجا چشم دوخته بود و قصد داشت در بازار ارز تنش ایجاد کند؛ از این تصمیمات همه پشتیبانی کردند که اگر نمی‌کردند نمی توانستیم اجرا کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه عده قلیلی از دلالان منفعت‌طلب از طرح ما ضرر کردند، افزود: باید منافع ۸۰ میلیون نفر را در نظر بگیریم نه منافع ۳۰ هزار نفر را.

وی تبیین کرد: به هیچ عنوان برای آینده، باقی‌مانده سال ۹۷ و سال‌های بعد نباید فکر کنیم کشور با معضل بزرگ رو به رو می شود ما به کمک هم مشکلات را حل خواهیم کرد.

روحانی با بیان اینکه حافظه‌ام آنقدر کم نیست که وعده‌هایم را فراموش کنم، گفت: امروز در استان آذربایجان‌شرقی در بیش از ۳ هزار میلیارد تومان طرح افتتاح می شود و حدود ۶ هزار میلیارد طرح هم در دست اجرا است که به معنای موفقیت کشور و مردم و آمادگی آنها است.

وی با بیان اینکه ما مردان باهوش، خیر و تلاشگری داریم؛ اگر اراده و تدبیر ما درست باشد تحمل سختی هم ارزشمند است، افزود: تنها چیزی که نیاز داریم عنایت حق، امید به آینده، وحدت، اتحاد و انسجام است؛ ما باهم پای پیمانی که امضا کردیم هستیم و باهم ادامه می دهیم؛ بسیاری از مشکلات و موانع حل شده؛ همه ما باید امیدوار باشیم و به هم اعتماد کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    16 1
    عجب !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
      0 0
      باز هم توهم !!!!!!
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
      0 0
      ایکاش حرف راست شنیده بودیم
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    20 1
    ما هم می دونیم فراموش نمی کنید، فقط عمل نمی کنید...
  • US ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    15 1
    وعده دادن و عمل نكردن اين روزها يك امر عادي شده. مردم از چه چيز استقبال مي كنند؟!!! لابد از و وعده دادن هاي خيالي. پس چرا اين مردم دائما شكايت دارند و نق مي زنند؟!!!!!
  • DE ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    12 1
    معلوم است که وعده هارا فراموش نکرده ای ، چون خیلی حساب شده آنها را به خورد مردم دادی !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس