سفیر سوریه

سفیر سوریه در ایران در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی «بدون مرز» گفت: حمایت‌های ملت و رهبر ایران از سوریه در تاریخ کشور ثبت خواهد شد.

به گزارش مشرق، هفته گذشته آمریکا همراه با متحدان اروپایی‌اش یعنی فرانسه و انگلیس در جریان نقض آشکار حریم‌های قانونی و بین‌المللی به برخی از مناطق استراتژیک سوریه حمله موشکی کرد، حمله‌ای که نتایج نظامی و سیاسی ویژه‌ای نتوانست برای متجاوزین حاصل کند. کارشناسان معتقدند که این حمله انتحاری و بی‌کارکرد تبدیل به عامل فشار دوباره افکار عمومی جهان بر قدرت‌های غربی شده است.

بیشتر بخوانید:

مجبور شدم در حمام خودم را بسوزانم

علت حضور ما در سوریه از دید محسن رضایی

عدنان محمود سفیر سوریه در ایران با حضور در برنامه «بدون مرز» به سوالات مختلفی درباره پشت پرده حمله موشکی آمریکا و متحدان اروپایی‌اش پاسخ  داد. او می‌گوید مدارک روشنی از جاسوسی دوباره «کلاه‌سفیدها» وجود دارد؛ مدارکی که نشان می‌دهد ادعای استفاده ارتش سوریه از سلاح‌ شیمیایی، صحنه سازی جدید برگزیدگان اسکار بوده است.

وی اظهار داشت: دولت سوریه مدارک و شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد ، بحران ساختگی استفاده از سلاح شیمیایی در شهر دوما طرح کلاه سفیدهایی بوده که برای انگلیس و آمریکا جاسوسی می‌کنند .  

سفیر سوریه در ایران تاکید کرد: مصدومان حادثه و فیلم‌های مخابره شده به سراسر جهان  بر اساس دروغ منتشر شده و همه چیز ساختگی بوده است. پزشکان و پرستارانی که در این ماجرا قرار داشته‌اند اعتراف کرده‌اند که تحت فشار تروریست‌ها این برنامه را اجرا کرده‌اند.

وی با تاکید بر پیروزی های ارتش سوریه در غوطه شرقی گفت: این برای اولین بار نیست که بعد از شکست تروریست‌ها، آمریکا در حمایت از آنها بهانه تراشی می‌کند و سوریه را مورد هدف قرار می‌دهد. در گذشته نیز اینگونه اتفاقات رخ داده و آمریکا به بهانه‌های مختلف در حمایت از تروریست‌ها به خاک سوریه حمله کرده است.

عدنان محمود در پاسخ به این سوال که چرا آمریکا قبل از آمدن بازرسان کمیته تحقیق به سوریه حمله کرد گفت: اگر بازرسان قبل از حمله می‌آمدند، دروغ آمریکا و متحدانش آشکار می‌شد و دیگر بهانه‌ای برای حمله وجود نداشت. دولت سوریه برای روشن شدن موضوع رسما خواستار اعزام بازرسان کمیته حقیقت یاب سازمان ملل شده بود.

سفیر جمهوری عربی سوریه تاکید کرد: سه عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد در تخلفی آشکار اصول و مقررات بین المللی را زیر پا گذاشتند وبا حمله موشکی و بمباران خاک سوریه بدون دلیلی موجه، حاکمیت ملی یک کشور عضو سازمان ملل را نقض کردند. آن‌ها با این اقدام خود نشان دادند که به هیچ یک از اصول بین المللی و انسانی پایبند نیستند.

وی در ادامه گفت: آمریکا و تروریست‌ها روی غوطه شرقی خیلی حساب باز کرده بودند و با این اهرم تلاش داشتند دمشق را ناامن کنند. غوطه شرقی اهرم فشار آن‌ها برای تحمیل خواسته‌هایشان به دولت سوریه بود اما با شکست تروریست‌ها، آمریکا برای اجرای توطئه‌هایش ناکام ماند. افکار عمومی جهان به حقیقت ماجرا پی بردند  و این هم عامل مهی در عصبانیت آمریکا و حمله به خاک سوریه بود.

سفیر سوریه در تهران تاکید کرد: در برخی از این حملات از خاک و فضای کشورهای منطقه استفاده شده است. این حمله نشان داد که فرقی میان آمریکا، اسراییل و مزدوران منطقه‌ای اش وجود ندارد.

عدنان محمود گفت: تروریست‌ها با پول و تسلیحات عربستان سعودی تاسیسات زیر بنایی سوریه همچون دانشگاه‌ها، مراکز آب و برق، ساختمان‌های دولتی، شهرهای سوریه و منازل مردم را نابود کرده و در جنایتات آنها علیه مردم سوریه شریک و سهیم هستند. عربستان در مسیر سیاست‌های آمریکا  و رژیم صهیونیستی گام بر می‌دارد اما بر خلاف این دشمنی ها سوریه امروز به سوی صلح و آرامش گام بر می‌دارد. اکنون مردم و ارتش سوریه روحیه‌ای دوباره گرفته‌اند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره استراتژی آمریکا در سوریه گفت: این کشور فاقد استراتژی مشخصی در سوریه است زیرا آمریکا در منطقه و سوریه مجری سیاست‌های رژیم صهیونیستی است.  سیاست رژیم صهیونیستی مقابله با محور مقاومت یعنی ایران، سوریه و حزب الله است که آمریکا مجری آن است.

عدنان محمود در ادامه تصریح کرد: اکنون روابط ایران و سوریه روابطی استراتژیک و راهبردی است که ریشه در مناسبات تاریخی دو کشور دارد. از تلاش‌های ایران در سوریه برای مبارزه با تروریسم تشکر می‌کنم. حمایت‌های مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری ایران از مردم و دولت سوریه در تاریخ سوریه ثبت خواهد شد. برادران ایرانی ما در طول بحران سوریه در کنار مردم سوریه بوده‌اند، ما هم دردوران صلح و بازسازی سوریه نگاهی ویژه به دوستانمان خواهیم داشت.

سفیر جمهوری عربی سوریه در ایران گفت: پیروزی های ارتش سوریه بر تروریست‌ها و ریشه کن شدن آنها در منطقه قطعا بر آینده معادلات منطقه تاثیرات مثبت خواهد داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس