انتخابات پارلمانی عراق

کاندیداتوری پنج عضو یک خانواده در اقلیم کردستان در این دوره از انتخابات عراق به موضوع گرم رسانه‌ها تبدیل شده است. جالب آنکه این افراد در یک فهرست عربی پا به عرصه انتخاباتی این دوره از عراق نهاده‌اند.

به گزارش مشرق، در اربیل پنج عضو یک خانواده از کاندیداهای این دوره از انتخابات پارلمانی عراق هستند، آنان اعلام کرده‌اند  این اقدام موانعی را پیش روی آنها گذاشته است، اما در راهی که در پیش گرفته‌اند، استمرار داشته و پیش بینی می‌کنند که آرای قابل توجهی برای عضویت در پارلمان آینده عراق کسب کنند.

زانا کریم عزیز معروف به زانا شیروانی ساکن شهر اربیل در اقلیم کردستان عراق و دارای تابعیت انگلستان است که در سومین دوره انتخابات پارلمان محلی اقلیم کردستان هم به صورت مستقل شرکت کرده بود اما از رسیدن به پارلمان محلی باز ماند.

بیشتر بخوانید:

هراس آمریکا از آرایش انتخاباتی عراق/ واشنگتن چه برنامه‌ای برای دخالت در انتخابات عراق دارد؟

این بار، داستان متفاوتی است که از سوی رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفته است، زانا شیروانی با دو برادر، خواهر و برادرزن خود در یک فهرست انتخاباتی عربی به نام فهرست جبهه ملی عشایری در انتخابات پیش روی پارلمانی عراق کاندید شده‌اند. آنها اعلام کرده‌اند آینده عراق محور فعالیت‌هایی خواهد بود که در صورت پیروزی، در راستای تحقق آن تلاش کنند.

زانا شیروانی 37 ساله و دارای مدرک تحصیلی در زمینه سینمایی است. وی علت کاندیداتوری خانوادگی خود را چنین اعلام کرده است: سه برادر در یک فهرست انتخاباتی عربی کاندید شده بودیم، اما این فهرست نیازمند تکمیل سهمیه زنان بود که ناگزیر شدیم خواهر و برادرزنم نیز به عنوان کاندید در این دوره از انتخابات ثبت نام کنند.

وی گفته است که کاندید شدن پنج عضو یک خانواده سبب شده است از سوی عده‌ای مورد تمسخر واقع شوند و همزمان افرادی هم هستند که با دیده احترام به این اقدام می‌نگرند.

نکته جالب آنکه وضعیت اقتصادی این خانواده اجازه تبلیغات انتخاباتی را به آنها نداده است، این افراد تنها از طریق روابط اجتماعی خود در پی رسیدن به پارلمان آینده عراق هستند. گفته می‌شود که هیچ تصویر و پوستر انتخاباتی از این کاندیداها در اقلیم کردستان عراق و به ویژه شهر اربیل نصب نشده است. شبکه اجتماعی فیسبوک هم از دیگر راه‌هایی است که آنها با هدف تبلیغات خود از آن بهره برداری می‌کنند. در این دوره از انتخابات عراق، فیسبوک که به عنوان یک شبکه اجتماعی کاربرد گسترده دارد، نقش مهمی را در معرفی کاندیداها، اهداف و برنامه‌های آنان ایفا می‌کند.

فاضل کریم عزیز از دیگر اعضاء و کاندیداهای این خانواده کرد عراقی که 39 سالگی عمر خود را می‌گذراند، اعلام کرده است اهداف و برنامه‌های وی بیشتر در زمینه تحقق جامعه مدنی در اقلیم کردستان و عراق است.

دانا کریم عزیز دیگر کاندید این خانواده و مهندس تکنولوژی، هدف از کاندیداتوری خود را در این دوره از انتخابات عراق اینگونه اعلام کرده است: هر نامزدی دارای برنامه و پروژه اختصاصی خود است و من هم در زمینه دولت الکترونیک در عراق تلاش خواهم کرد تا دیوان‌سالاری اداری و اتلاف وقت مردم در ادارات دولتی کمتر شود.

دختر این خانواده به نام مژده کریم عزیز از انتقاد مردم کردستان عراق از کاندیداتوری آنها در یک فهرست انتخاباتی عربی گفته و اعلام کرده است که نباید چنین اختلافاتی در میان عراقی‌ها وجود داشته باشد.

وی گفته است اگرچه تیم خانوادگی آنها دارای عقاید متفاوتی هستند، اما در صورت پیروزی و عضویت در پارلمان آینده عراق در راستای تحقق یک هدف مشترک فعالیت خواهند کرد.

503 نامزد در اقلیم کردستان در چارچوب 24 حزب و جریان انتخاباتی در تلاش برای کسب سهمیه 44 کرسی این منطقه از پارلمان عراق رقابت می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    20 14
    خیلی عالی درود بر حجاب زنانشان ...
    • US ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
      12 15
      این حجابشون نمایشیه چونکه با نام عربی وارد شدند میخوان در کل عراق رای بیارن
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    33 26
    نه اینکه خانوادگی در انتخابات ایران شرکت نکردن مشررررررق چشت در بیاد که دنبال کردهایی که بخاطر عربهاخرابشون کنی ..
    • US ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
      12 16
      قوم گراهای حقیر
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
      10 0
      چراجواب این آمریکایی رو دادم تایید نکردی ؟؟؟قوم گرا اونایین که منفی دادن
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
      1 0
      قوم گرا شماهایید که خون مارو تو شیشه کردید بی شرفااااااااااااااامیتونی بیا کتکم بزن هه
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    12 12
    خوب چیه؟ اگه مردم رای بدن چه مشکلی داره؟ لااقل دارن آزادانه شرکت میکنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس