کد خبر 848596
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
سارقان

دو پسرخاله که به بهانه نصب کابینت آشپزخانه از خانه مردم سرقت می‌کردند هنگام فروش عتیقه‌های مسروقه در یک سایت اینترنتی دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح این خبر گفت: 17 فروردین سرقت خانه‌ای در شرق تهران به پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت اعلام شد. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد 80 میلیون تومان پول و طلا از خانه به سرقت رفته است.

نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد سرقت از سوی افراد آشنا انجام شده است. اما مالباخته مدعی بود که در چند روز گذشته خانه را ترک نکرده است و به غیر از نصاب‌های کابینت شخص دیگری به خانه‌اش رفت و آمد نداشته است.

بیشتر بخوانید:

دستگیری عامل جنایت قهوه خانه لواسان

دستگیری سارقان سریالی خودپردازها

درحالی که تحقیقات در این رابطه ادامه داشت، شکایت دیگری به پلیس اعلام شد. سرقت دوم نیز مانند سرقت اول بدون تخریب در ورودی و بهم ریختگی خانه صورت گرفته بود. نکته مشترک دیگر این سرقت‌ها این بود که دو مرد جوان برای نصب کابینت به خانه دومین مالباخته رفت و آمد داشته‌اند.

با این سرنخ، تصویر دو مرد کابینت ساز از دوربین مداربسته خانه‌های محل سرقت به‌دست آمد و بررسی‌ها نشان می‌داد که این افراد همان نصاب‌های کابینت خانه اولی هستند. از سویی روشن شد که هر دو مالباخته با این افراد از طریق آگهی یکی از روزنامه‌ها آشنا شده‌اند. از آنجایی که احتمال می‌رفت سارقان قصد فروش اموال سرقتی را داشته باشند، سایت‌های اینترنتی مورد بازبینی مدام پلیس قرار گرفت. با انجام اقدام‌های پلیسی کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سارقین از طریق یکی از این سایتها  قصد فروش عتیقه جات متعلق به یکی از شاکی‌ها را دارند. بدین ترتیب سارقان در محدوده خیابان پیروزی دستگیر شده و در بازرسی از مخفیگاه آنان مقداری از اموال مسروقه کشف شد. سرهنگ افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در ادامه تحقیقات سومین مالباخته نیز شناسایی شد. متهمان که پسرخاله هستند به سرقت در پوشش انتشار آگهی به بهانه نصب ویترین و کابینت در خانه‌ها و شرکت‌ها اعتراف کردند.
 

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    3 0
    چرا قانون قطع ید دزدان را اجرایی نمی کنید؟
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
      0 0
      والله خواهران ناجا خواستند قانون امر به معروف رو کمی اجرایی کنند؛ ببینید برخی به سرکردگی سلبریتیهایی مثل قاسمخانی و مهناز افشار و غیره چه الم شنگه‌ای راه انداختن...
  • علی AE ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    3 0
    چرا توی این کشور عکس دزدان ..قاتلان...وهرکه به مردم زیان و ضرر میزند نشون نمیدن ،?ولی توی برنامه سرزده تلویزیون ابروی کارمند بیچاره رو براحتی میبرن !کجای شرع این رو گفته،?

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس