کد خبر 848240
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
کاوه مدنی

در حالی که عده‌ای معتقد هستند انتشار عکس‌های خصوصی کاوه مدنی از سوی افراد داخل نظام صورت گرفته، اما جستجوی انتشار اولین تصاویر، گویای چیز دیگری است.

به گزارش مشرق، بعد از بازداشت اولیه تعدادی از متهمان پرونده جاسوسی در پوشش فعالیت‌های محیط‌زیستی،‌ کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط‌زیست نیز بازداشت شد.

کاوه مدنی بعد از بازداشت کوتاه مدت، آزاد شد و در صفحه اینستاگرام خود خبر آزادی‌اش را اعلام کرد؛ ویدئویی که با توجه به غیرطبیعی بودن رفتار مدنی در آن، برخی‌ را به این باور رساند که رفتار وی در این پیام تصویری ناشی از استرس و نگرانی نبوده بلکه او قصد داشته پیامی را منتقل کند.

در ایام تعطیلات نوروزی، تصاویری خصوصی از کاوه مدنی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که او را در حالتی نامناسب نشان می‌داد. همین موضوع باعث شد شبکه‌های ضدانقلاب شروع به هجمه علیه کشور کرده و مدعی شوند که نهادها و رسانه‌های انقلابی برای مدنی اقدام به پرونده‌سازی کرده‌اند؛ با شدت یافتن این هجمه‌ها، کاوه مدنی هم که در اسفند سال گذشته در پوشش مأموریت به خارج از کشور رفته بود، از انگلیس استعفای خود را به سازمان حفاظت محیط‌زیست فکس کرد و خاوری‌وار قید بازگشت به کشور را زد.

در حالی که بسیاری بر این عقیده‌اند که همزمان با پیشرفت روند تحقیقات قضایی در پرونده، سفر مدنی به خارج از کشور هیچ توجیهی نداشته و باید دید او چگونه از کشور خارج شده است، عده‌ای هم سعی بر این دارند با اسطوره‌سازی از کاوه‌ مدنی، خروج او از کشور را به انتشار عکس‌های خصوصی ارتباط دهند.

دادستان تهران نیز در روزهای گذشته، خروج یکی از افراد مرتبط با این پرونده از کشور را ناشی از نتایج تحقیقات دانست و بیان داشت: اگر عده‌ای فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند، ناشی از اهمیت تحقیقات مقدماتی در پرونده است و اگر امروز در برخی از سایت‌ها می‌خوانیم که فلان آقا از کشور خارج شده است، به پیش رفتن تحقیقات برمی‌گردد؛ چرا که برخی متهمان فهمیده‌اند که در حال نزدیک شدن به آن‌ها هستیم، حال اگر کسی از کشور خارج شده است، بالاخره روزی بر می‌گردد و به قول معروف، دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.

دادستان تهران ادامه داد: اگرچه متهم اصلی این پرونده خودکشی کرد اما برخی متهمانی که اکنون دادستانی مشغول تحقیقات از آنان است، مطالب قابل توجهی را بیان کرده و آنچه را که گفته و رصد شده نیز درست بوده است.

اما درباره ماجرای عکس‌ها؛‌ کیواه ابراهیمی،‌ دانشجوی ساکن آمریکا در کانال تلگرامی خود در مطلبی با عنوان « فراخوان؛‌ چه کسی اولین بار عکس‌های کاوه مدنی را افشا کرد؟» نوشت:

ادعای 1: کاوه مدنی، معاون سازمان محیط زیست، اخیراً تحت فشارهای امنیتی قرار گرفته و عکس‌هایی از وی در یک مجلس رقص مختلط منتشر شده است. این دست‌اندازی به حریم خصوصی (؟)، توسط نهادهای نظام و برای طرد کاوه مدنی از مسئولیت دولتی‌اش انجام شده است. این جوان نخبه حاضر شد زندگی مرفه در غرب را رها کند و برای خدمت به ایران بیاید اما دگم‌اندیشی‌ها باعث شد طرد شود و فرار کند.

فردی در توئیتر نوشت: «من نمیدونم اون [پیامرسان] بیگانه چه استفاده‌ای از این اطلاعات میکنه اما می‌دونم شما چه می‌کنید. عکس‌ها و چت‌های خصوصی ابزاری میشه برای آزار و اذیت. یک نمونه‌ش تصویر رقص کاوه مدنی.» توئیت‌های فراوان دیگری هم در این مورد زده شد و انتشار عکس‌ها را به نیروهای نظام نسبت دادند.

ادعای 2: اولین بار عکس‌های کاوه مدنی را یک کانال ضد انقلاب منتشر کرده است، نه انقلابی‌ها. این عکس‌ها 8 فروردین ساعت 20:54 به وقت ایران در یک کانال تلگرام که نام آن نزد ما محفوظ است منتشر شد. این کانال در بیوی خود می‌نویسد: «هدف ما آگاهی و اطلاع‌رسانی و آرمان ما سرنگونی جمهوری اسلامی و آزادی میهن اﺳﺖ و ﻭاﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﻫﻴﭻ ﺣﺰﺏ و ﮔﺮﻭهی نمی‌باشیم» ادمین کانال فردی به نام «بهروز آریا» (سلطنت‌طلب و حامی پهلوی) است. متن مربوط به افشای عکس‌ها که توسط این کانال منتشر شد به شرح زیر است:

«فوری / اشتباه نکنید اینجا کاباره نیست! سالن اجلاس دولتی در مالزی است! خب، می‌پرسید به ما چه؟! درست می‌فرمایید البته تا زمانی که سر و کله این آقا ژیگول پیدا نشده بود!! او کیست؟! کاوه مدنی (ژن خوب و ولایت مدار). معاون پژوهشی و آموزشی سازمان محیط زیست، معاون عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست ایران در سفر کاری که با پول مردم تشریف بردند مالزی! خوشگل پسر گوگولی مگولی شما که کنفرانس کاری رفتی مالزی با خانم کافر مدل باباکرم میرقصی توی سالن اجلاس از موهبت ویسکی هم بی بهره نیستی، تشریف ببری تایلند و پاتایا چه میکنی؟! پ ن پ باید از ف[...] خونه‌ها جمعش کرد! تبریکی به دولت و رژیم اشغالگر اسلامی!»

محمود صادقی توئیت کرد: «امروز از یک منبع موثق شنیدم کاوه مدنی معاون سازمان حفاظت محیط زیست، ایران را ترک کرده است. همسر او نیز که ممنوع الخروج شده بود با رفع ممنوع‌الخروجی کشور را ترک کرد. درس عبرتی برای نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور!» توئیت‌گذاران دیگری هم بودند که عدم بازگشت مدنی را در راستای تلاش نظام برای طرد نخبگان از کشور دانستند.

فراخوان:
1. نگارنده با بررسی چند سایت و کانال انقلابی به موردی نرسید که این عکس‌ها را قبل از شب 8 فروردین منتشر کرده باشد. آیا شما مشاهده کرده‌اید که یک سایت و یا صفحه‌ی مجازی قبل از شب 8 فروردین مبادرت به انتشار عکس‌های جنجال‌برانگیز کاوه مدنی کند؟ می‌توانید به هر آنجا که این عکس‌ها را منتشر کرده‌اند بروید و تاریخ انتشار را بررسی کنید. با جواب به این سوال کمک می‌کنید که روشن شود اولین افشاکننده‌ی این عکس‌ها چه دسته و گروهی بوده است.

2. ادعا می‌شود که کاوه مدنی علاوه بر ماجرای این عکس‌ها، تحت فشار امنیتی بوده و به همین خاطر به ایران برنمی‌گردد. آیا از این فشارها خبری دارید و جزئیاتی می‌دانید؟ با جواب به این سوال کمک می‌کنید که روشن شود پشت پرده‌ی ماجرای عدم بازگشت مدنی (ادعایی که مطرح و توسط خود وی نیز تایید شده) چه بوده است. آیا واقعاً نظام برای وی پرونده‌سازی کرده یا ضد نظام به اسمِ نظام؟

می‌توانید با هشتگ #کاوه_مدنی، نظرات و اطلاعات خود در پاسخ به دو فراخوان فوق را به اکانت @FansOfK1inUSA_Admins ارسال نمایید. جمع‌بندی نظرات برای شناختنِ نخستین صفحه‌ای که عکس‌های جنجالی را منتشر کرد، در همین کانال منتشر خواهد شد تا به روشن شدن حقیقت کمک کند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    6 4
    اين همه سرطاني از گور شما بلند ميشود معلوم هست چه غلطهايي مي كنيد منتها ملت نادان بي غيرت شده اند
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    11 7
    غیرت که نداشته باشی دست به هر کار میزنی از جملش وطن فروشی و....
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    بستگی به نحوه نگرش به موضوع دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس