قالیباف

اکثریت شورای شهر اصلاح‌طلب تهران، با انتخاب سرپرست شهرداری، یک صدا اعلام کردند لیست املاک نجومی دروغ بوده و هیچ اتهامی متوجه قالیباف در ماجرای املاک شهرداری نیست.

سرویس سیاست مشرق - هفته گذشته شورای شهر پنجم بعد از نمایش یک سیرک خنده‌دار نسبت به رد درخواست استعفای محمدعلی نجفی از شهرداری تهران، بالأخره با ۱۵ رأی نجفی را برکنار کرد (به‌ظاهر استعفایش را قبول کرد)؛ درباره برکناری نجفی ناگفته‌هایی است که به‌زودی اشاره‌هایی به دلایلش خواهیم داشت.

اما مسئله‌ای که در این گزارش به دنبال بررسی آن هستیم، موافقت اکثریت شورای شهر اصلاحات با سرپرست شدن شخصی به نام سمیع الله حسینی مکارم با ۱۴ رأی است.

مکارم شخصی است که اسمش در لیست واگذاری املاک شهرداری تهران یا به‌زعم اصلاح‌طلبان، املاک نجومی وجود داشت، درباره حسینی مکارم نقل‌قول‌های متفاوتی است اما یاشار سلطانی مسئول انتشار لیست مسکن‌های شهرداری تهران، درباره حسینی مکارم، قبل از سرپرست شدنش، نظرات جالبی داشت.

یاشار سلطانی زمانی که اسم مکارم برای معاونت شهرداری تهران مطرح شد، اظهارات قابل‌تأملی درباره سوابق این شخص داشت. سلطانی به‌راحتی و بدون هیچ توجهی به لیست املاک نجومی که سال گذشته منتشر کرده بود، اقدام به تطهیر حسینی مکارم کرد.

به توییت یاشار سلطانی در شهریورماه سال ۹۶ توجه کنید:

حال به توییت یاشار سلطانی در فرودین سال ۹۷ توجه کنید:

سلطانی در شهریورماه از مکارم حمایت و در فروردین‌ماه امسال، وی را به دلیل اسمش در املاک نجومی، مورد اهانت و نقد قرار می‌دهد.

درباره کذب بودن ادعای یاشار سلطانی و توخالی بودن هیاهوی انتخاباتی املاک نجومی که از اتاق فکر جریان خاص سیاسی برای پوشش افتضاح حقوق‌های نجومی بیرون آمد بیش از این گفتن و نوشتن اتلاف وقت است؛ چه اینکه خود یاشار سلطانی پس از آن در هر نوبت، تعدادی از افراد همان لیست را تطهیر کرد و ادعایش را پس گرفت. اما سؤال اصلی این است که جریان اصلاحات و شورای شهر تهران چگونه این تناقض را حل می‌کند؟

پاسخ به این سؤال این است که هیچ تناقضی وجود ندارد؛ لیست املاک نجومی از ابتدا دروغ و عملیات روانی در بحبوحه انتخابات بوده و توسط یک فرد معلوم السابقه منتشر شده است و اصلاحات در آن زمان نیاز داشت از یک مسئله غیرواقعی حمایت کند و در حال حاضر چون شخصی به نام محمدباقر قالیباف خطری برای اصلاح‌طلبان ندارد، دیگر توجه به املاک نجومی اهمیتی ندارد و به‌راحتی شخصی که اسمش در لیست مذکور بود، به‌عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب می‌شود و برای این انتخاب، همان اتهام زنندگان، توجیهات لازم را هم می‌آورند.

محسن هاشمی درباره انتخاب مکارم حسینی می‌گوید: «انتخاب ایشان نظر اعضا بود و ما کاملاً آزادانه از اعضا خواستیم پیشنهادات خود را برای سرپرستی شهرداری تهران اعلام کنند و تعداد زیادی ایشان را پیشنهاد دادند. در این‌گونه سرپرستی‌ها معاون مالی و اقتصادی به‌عنوان سرپرست انتخاب می‌شود و دلایل آن تسلط به مسائل مالی و مشکلات شهر است. از سوی دیگر در دوران گذار باید محافظه‌کارانه‌تر برخورد شود.»

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به این‌که مکارم به نجفی شهردار سابق تهران نزدیک بوده است، گفت: «نظر خود نجفی انتخاب آقای مکارم به‌عنوان سرپرست شهرداری بود."[۱]

درواقع در اظهارات هاشمی چند نکته نهفته است:

۱- اکثریت اعضای شورای به دنبال سرپرستی حسینی مکارم بودند، درواقع شورای شهر اصلاحات املاک نجومی را دروغ می‌دانستند و به همین دلیل، ازنظر شورای شهر اصلاح‌طلب، مکارم شرایط لازم برای سرپرستی شهرداری تهران را دارد.

۲- هاشمی می‌گوید: شهردار سابق تهران هم حسینی مکارم را پیشنهاد داده است، پس نجفی هم لیست املاک نجومی را دروغ می‌دانسته است.

درواقع اعضای شورای شهر تهران به همراه نجفی، ضمن انتخاب یکی از افراد حاضر در لیست موسوم به املاک نجومی به سرپرسی شهرداری، همزمان با بی اعتبار کردن آن هم اتهام و جنجال رسانه‌ای، حکم برائت قالیباف در این ماجرا را امضا کردند.


[۱] -https://www.khabaronline.ir/detail/۷۶۸۸۰۸/society/urban

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    53 77
    اگر مطالب فوق راست است چرا قالیباف از سلطانی بعنوان مفتری شکایت نکرده است ؟ شاید املاک نجومی لازم بوده است . اما شهر فروشی و تراکم فروشی قالیباف را همه به چشم خود دیده ایم. همه هم از ساخت وساز های مترو و خیابان های قالیباف که پر از خلاف است خبر دارند
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
      74 17
      ما هم از شما فقط لم دادن تو کنسرت رقص دخترها در برج میلاد را دیده ایم . اگر فقط یک اقدام مثبت داشتین نام ببر
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
      51 9
      شما لیاقتتون در حد امثال همین شورا هاست. بیشتر از این نیست .
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
      63 10
      ایشالا با این تهمت هایی که مثل آب خوردن میزنید اون دنیا پاسخگو هستید
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
      8 18
      آقایان شورای شهری به چه حقی این رای را دادند؟؟؟ با رای گیری نباید تصفیه حساب را مشخص کرد قالیباف باید بیلان کاری خودش رو شفاف ارائه کند.
    • US ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
      22 4
      از کِی تا حالا حکم برائت یا مجرمیّت رو شورا میتونه صادر بکنه/ احمدی نژاد اگه بود میگفتن باید دادگاه اعلام نظر کنه
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
      29 2
      آخیش چقدر کرباسچی تمیز و پاک کار کرد ! یک ذره هم فساد نداشت . اونهایی هم که بستن بهش دروغ بوده همش ! وگرنه آزارش به مورچه هم نمی رسید . این یکی جدیده هم که تلف شد !!!! نخبه ای بود برای خودش . نیومده رفت . هی مملکت چقدر نخبه کش هستی ! بمیری
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
      19 3
      یکم شعور و ذره ای انصاف داشتی خدمات قالیباف به تهران که تهران را به یک شهر مدرن و روان تبدیل کرد میدیدی
    • امین IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
      21 2
      جناب 13:31، حودتو به اون راه نزن، حکم برائت قالیباف را قبلاً مراجع قضایی صادر کرده بودند و بر همگان ثابت شده بود که املاک نجومی صرفاً یک بازی سیاسی برای به فراموشی سپردن بحث حقوق های نجومی بود، جناب آی کیو ،منظور از متن بالا اینست که کسانی که خودشان بخاطر املاک نجومی جار و جنجال راه انداخته بودند ، حالا کسی را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کردند که قبلاً تهمت املاک نجومی به وی زده بودند، اینها نشانه اینست که خود اصلاح طلبان هم قبول دارند که قضیه املاک نجومی یک دروغ رسانه ای بیش نبود، حالا متوجه شدی؟!!!! واقعاً فکر نمی کردم برخی از طرفداران اصلاحات اینقدر گیج و کندذهن باشند و متوجه منظور یک متن ساده نشوند!!!!!!!!!
  • سید IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    80 22
    بی جهت نیست که به اصلاح طلبان صفت تهوع آور را داده اند! این یکی از نمونه کردار و رفتارشان.
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
      17 2
      گفتی و رفتی. تهوع آور فقط برای یک ثانیه شان است
  • سهند IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    35 11
    گودرزي چه ربطي به شقايقي داره ؟ چون مجبور شدن مكارم رو انتخاب كنند...
    • AE ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
      6 11
      ادب از که اموختی؟ از هاله نور
    • منوچهر IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
      14 8
      سهند خان ربطش اینه که وقتی شورای شهر اصلاح طلب ، کسی را به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب می کنند که اسمش در لیست ادعایی املاک نجومی بود، یعنی شورای شهر اصلاح طلب عملاً قبول کرده است که تهمتی که به قالیباف بابت املاک نجومی می زدند، دروغی بیش نبوده است ، هر چند با حکم قوه قضاییه عملاً جناب قالیباف تبرئه شده بود، البته ما انتظار تیز هوشی از اصلاح طلبان نداریم، اما انتظار این همه کند ذهنی را هم نداشتیم که متوجه یک ارتباط به این واضحی هم نشوید!!!!!!!!
  • ایرانی IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    31 0
    کاری به راست و دروغ این یا اون ندارم اما متحیرم که در مملکت اسلامی که همه سنگ انقلابی بودن را به سینه میزنند و همه ادعا میکنند مسلمانند و در پیروزی انقلاب و جنگ نقش داشته اند و از این همه خلاصه عده ای به راحتی آب خوردن برای بدست گرفتن قدرت دروغ می گویند و تهمت میزنند و برای چند روز گرفتن قدرت در دستشان چه دست و پایی می زنند و مدیون نه 80 میلیون نفر که در کل منطقه تاثیر گذار است ، می شوند. معلوم نیست شاید فردا یا پس فردا نفست بند آمد و شایدم چند سال بعد از قدرت کنارت گذاشتندت پس چه پلها را که خراب و مدیون ملت می شوی. نمی دانم می خواهید در برابر خدا و پیغمبرش چه می خواهید بگویید ای دروغ گویان و دروغ پردازان هر که هستید.
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    19 2
    هه هه ههه بله نوبت به خودشان که رسید دیدند این املاک حسابی می چسبد...
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    20 22
    قالیباف مدیر خوبیه ولی نباید مدل احمدی نژاد برای رییس جمهور شدن تقلید میکرد . مدل شهردار _ رییس جمهور . به خصوص که گرایشات سیاسی مردم با آقای قالیباف که در هر دوره تیپ و گرایش جدیدی از خودش نشون میداد متفاوت بود .
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    38 2
    عمرو عاص هم اينقدر حيله بلد نبود
  • محمد IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    79 8
    نوچه های اصلاح طلب حسابی قهوه ای شدن
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    65 23
    قالیباف رئیس جمهور جهادی بود ولی اصول گرایان خواستند فردی روحانی را رئیس جمهور کنند ولی بسیاری از مردم نمی خواهند واگر قالیباف می ماند و رئیسی می رفت الان او رئیس جمهور بود و ما اینهمه دردسر و وادادگی و نفوذی نداشتیم
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
      3 11
      ببین عزیزم، اگر قالیباف فقط ده درصد احتمال می داد رای می آورد کنار نمی رفت. وقتی دید در مقایسه را با رییسی رای ندارد کنار رفت تا اگر رییسی رییس جمهور شد خود را به عنوان عامل پیروزی او اعلام کرده و دولتش را تصاحب کند و اگر رییسی می باخت - که باخت- بتواند مدعی شود اگر من مانده بودم رای می آوردم! در اقع اگر قالیباف برای سومین بار رای نمی آورد دیگر از نظر سیاسی تمام می شد. ضمنا چنانچه قالیباف خودش هم به صراحت اعلام کرد موافق برجام بود و ست و اساسا آن را اجتناب ناپذبر می داند.
    • معلم دانشگاه IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
      4 1
      احسنت خدا پدر و مادر شما را در این شب جمعه بیامرزد.دقیقا من با همه نظراتتون موافقم. اصولگراها خودشون خودشون را بازی دادند و الا نه روحانی از هاشمی قوی تر بود و نه قالیباف از احمدینژاد ضعیف تر.الآن هم نتیجهشو میبنیم.روز قیامت هم جواب میدیم در مورد اعمالمون
  • علی IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    28 2
    بادروغهاو تهمتهای اثبات نشده خود به قالیباف فردا چه پاسخی خواهند داشت ؟ اذهان مردم و جوانانی را که آلوده کردن چه میشود ؟ حالا هم دستشان برای انتخاب یک شهردار قوی خالی است براستی عارف توانایی شهردار تهران شدن را دارد که به عنوان گزینه مطرح شده است ؟ تهران یک شهردار مجرب باروحیه جهادی میخواهد نه شهرداری با روحیه رفاه طلبی و اشرافیگری
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    31 7
    هر چیزی لیاقت میخاد هشتمین شهردار برتر جهان در کشور تو باشه؟؟؟؟؟؟؟ اونوقت چند تا احمق برای جناح بازی خانه نشینش کنند لیاقت؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
      20 4
      کاملا درست میگه....این مردم مدیر نمیخوان چون لیاقتش رو ندارن.
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
      18 4
      مردم تنبل شدن دنبال کار تلاش نیستند به کسی رای میدن که فقط اهل حرف باشه
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
      0 8
      اگر مدیر خوبی بود خونه نشین نمیشد مگه قراره تا ابد در شهرداری کار کنه ؟
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    21 17
    جونورهای اسلاحتلب
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    22 17
    شورای شهر کلا یک غده سرطانی برای همه شهرهای ایران است. بر باعث و بانیش لعنت
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    23 10
    مگه شورای شهر قوه قضائیه است؟؟؟که حکم بده
    • رامین IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
      2 1
      خطاب به 11:27 ، دانشمند جان، قوه قضاییه قبلاً حکمشو در این باره داده ( مگر اینکه شما اطلاع نداشته باشی ، یا خودتو به بی اطلاعی زده باشی)، منظور اینه که با انتخاب این فرد به عنوان سرپرست شهرداری تهران ، خود اصلاح طلبان عملاً قبول کردند که تا حالا داشتند ادعایی دروغ را علیه قالیباف مطرح می کردند، بحث حکم برائت در متن بالا یک اصطلاحه منظور آن حکم برائتی که در ذهن شماست، نیست، زیرا قوه قضاییه قبلاً حکم برائت را صادر کرده است)، حالا فهمیدی؟!!!! واقعاً عجیبه که باید مسائل بدیهی را برای امثال شما توضیح داد!!!!!
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    18 2
    با هم بخورند شورایی ها . شورای شهر کلا یک غده سرطانی برای همه شهرهای ایران است . دعوا نکنند
  • خرم دین IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    29 5
    همه می دانند قالیباف چه کارها که نکرد برای تهران اما چه کنیم که مردم 100 سال عقب برگشته اند و فقط پایین تنه را میخواهند
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    24 11
    بهتر قالیباف رئیس جمهور نشد تا معلوم بشه این برجام چه گندی بوده زدن حکمت الهی بود
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    14 2
    با هم بخورند دعوا خوب نیست
  • SE ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    20 2
    اصلاح طلابن اسهال منش
  • جواد IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    18 5
    سلام افرین به غیرت قالیباف مرد صداقت و امانتدار و نترس و مرد عمل ممنون
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    5 0
    از شورای شهری که برای حمایت از زنان روبان حمایت از حیوانات رو به خودش آویزون میکنه چه انتظاری میشه داشت
  • ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    2 0
    از سایت مشرق می‌خواهم از انتشار نطرات تهمت و افترا و خلاف ضرع جلوگیری کند.
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    6 0
    ما که گفتیم ماموریت نجفی از سوی اصلاح طلبان پرونده سازی برای قالیباف است اما ایشان چاله کند برای قالیباف اما خودش افتاد توی چاه و عاقبتبش شد این و اذعان شورای شهر به بیگناهی قالیباف
  • IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    5 0
    این حرکت نشون داد که اصلاح طلبها هیچ چیز واقعا هیچ چیز از سیاست نمی دونن. تیری که خودشون انداخته بودن تا به قالیباف بخوره تا افکار مردم از حقوق های نجومی منحرف بشه چرخید چرخید برگشتم خورد به خودشون. این که شورای شهر بود. فک کن ریاست مملکت رو بدن دست این سیاست بازها.
  • IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    7 0
    هر جلسه ای که شورای شهر میذاره یه افتضاح جدید بار میاد. تعیین قیمت کرایه تاکسی و طرح ترافیک ۹۷ رو ول کردن هنوز تو انتخاب شهردار موندن. آخرش هم نمی تونن برای مردم کار بکنن. فقط شعار میدن مردم مردم. سخنرانی هاشون تو جلسات رو بخونین. اول هر سخنرانی ای از انتخابات و رای بالای مردم به خودشون تعریف و تمجید می کنن. راستی راستی خودشونم باورشون شده سالم اومدن بالا. و انگار نه انگار نفری ۱ میلیارد خرج کردن تا اسمشون بره تو لیست.
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    0 1
    دادگاهه!؟ شورای شهر!!؟
  • سروش IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    15 0
    درود بر آقای قالیباف با این همه مشگلات تونستند شهر رو آباد کنند(بیآرتی . تاکسی جدید. بنزهای بهشت زهرا . ماشین آلات آتشنشانی. سامانه 1888 .پارکهایی که بچه ها نمیتوانستند بازی کنند کف پوشهای مخصوص و وسایل جدید آوردند. درست کردن بزرگراهها...و گرفتن حوقوق پرسنل شهرداری سر هر برج بدون تاخیر با مزایا...)آقای قالیباف خدا پدر و مادرت رو بیامرزد...خدا میداند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس