کد خبر 847825
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰
عربستان و منافقین

دیدار محمد بن سلمان با سران منافقین در فرانسه را می‌توان آغاز فصل جدیدی برای همکاری این دو جهت اجرای برنامه‌های مخرب علیه نظام جمهوری اسلامی ایران دانست که محورهای گوناگونی را در برمی گیرد.

به گزارش مشرق، پول مهم‌ترین سوخت برای فعالیت گروهی همچون منافقین است که سال هاست علیه ایران و باهمکاری مستقیم دشمنان نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند. امروز کمتر کسی شک دارد که بدون این وابستگی عملاً گروهک تروریستی منافقین شانسی برای ابراز وجود ندارد. در حقیقت امروز منافقین نه تنها کوچک‌ترین پایگاه مردمی در بین مردم ایران به دلیل سال‌ها جنایات خود ندارند، بلکه تنها به عنوان یک ارائه دهنده خدمات تروریستی به کشورهای متخاصم با ایران می‌توانند به حیات خود ادامه دهند.

بیشتر بخوانید:

دور حقارت بن‌سلمان در ایستگاه منافقین


شاید واضح‌ترین نمونه چنین فعالیتی را بتوان مشارکت این گروه تروریستی در عملیات سازمان‌های جاسوسی بر ضد مهره‌های علمی برنامه هسته‌ای ایران عنوان کرد؛ سلسله عملیات هایی که باعث شهادت چندین تن از دانشمندان هسته‌ای ایران از جمله شهید رضایی‌نژاد و شهید شهریاری شد. حالا و در آستانه تشدید تنش‌ها بین ایران و محور غربی- عربی به نظر می‌رسد گروهک منافقین حامی مالی تازه‌ای یافته است که می‌تواند روی آن تکیه کند. این پشتیبان جدید برخلاف برخی همپیمانان قبلی این گروه در بین کشورهای اروپایی یا غربی جا ندارد و اتفاقاً دقیقاً در بین همسایه‌های ایران جا دارد.

عربستان و همکاری با اپوزیسیون ایرانی

پیوند بین عربستان سعودی و اپوزیسیون ایران چندان غریب و دور از ذهن نیست. در سال‌های دهه ۸۰ عربستان سعودی تلاش کرد از طریق ارتباط با برخی ایرانیان که نقش اپوزیسیون را در کشورهای غربی بر عهده دارند، عمده نفوذ اطلاعاتی و امنیتی خود را افزایش دهد.


شاید واضح‌ترین نمونه این ماجرا که اتفاقاً از تریبون رسانه‌ای نیز برخوردار بوده است، علیرضا نوری‌زاده فعال سیاسی و رسانه‌ای لندن نشین است، البته بماند اینکه گاه سعودی‌ها از این ارتباط برای برقراری روابط غیر رسمی با طرف‌های ایرانی استفاده می‌کردند.
با این حال به دلیل اینکه ایران چنین طرف هایی را به رسمیت نمی‌شناسد، عملاً تیر سعودی‌ها به سنگ برخورد می‌کرد.


در دهه ۹۰ با بهبود روابط ایران و عربستان ارتباط سعودی‌ها با چنین گروه هایی در حاشیه قرار گرفت و مواجب مالی آنها نیز قطع شد، اما با مطرح شدن برنامه هسته‌ای ایران و همچنین برهم خوردن توازن منطقه‌ای در منطقه خاورمیانه ضرورت ارتباط با چنین گروه هایی در داخل حاکمیت سعودی بار دیگر احساس شد. نشست‌های پیاپی گروهک منافقین برای افشا کردن برخی از جنبه‌های برنامه هسته‌ای ایران با تکیه بر اطلاعات نهادهای جاسوسی غربی همچون موساد و سی.آی.‌ای این گزینه را در ذهن سعودی‌ها تقویت کرد که واقعاً شاید منافقین از نفوذ گسترده‌ای در ایران برخوردار باشند. نقطه اصلی اتصال سعودی‌ها به گروهک منافقین نیز برخی سرویس‌های اطلاعاتی غربی بودند که در پی تقویت منافقین جهت فعالیت در ایران بودند.


با این وجود حضور منافقین در فهرست سیاه تروریستی ایالات متحده امریکا و اروپا کار را برای دو طرف سخت می‌کرد، از این رو تلاش فراوانی برای خروج منافقین از فهرست منافقین آغاز شد؛ تلاشی که نیاز به پول فراوان برای جلب نظر مقامات غربی داشت، اما منبع تأمین این پول چه کسی می‌توانست باشد.

پول سعودی منافقین را از فهرست سیاه غربی‌ها خارج کرد

اینکه چه کسانی در پشت پرده خروج منافقین از فهرست سیاه تروریستی در امریکا و اروپا بوده‌اند، هنوز روشن نیست اما سخنرانی‌های پیاپی مقامات غربی در خصوص اینکه منافقین گروهی مظلوم و تحت فشار است، در این ماجرا نقش مؤثری داشت.


با این حال هیچ کس باور ندارد سخنرانی مقامات امریکایی بدون دریافت پول و تنها با تکیه بر حقانیت دروغین این گروه صورت گرفته باشد. مدتی زمان لازم بود تا پرده از رشوه‌های کلان به مقامات کشورهای غربی برداشته شود. در سال ۲۰۱۲ ناگهان اخباری در رسانه امریکایی منتشر شد که بخش مبارزه با تروریسم وزارت خزانه داری امریکا در حال بررسی مبالغی است که به عنوان هزینه سخنرانی به یکی از رهبران قدیمی حزب دموکرات امریکا و از مدافعان سرسخت گروهک تروریستی منافقین پرداخت شده است.


در همین باره ادوارد رندل فرماندار سابق ایالت پنسیلوانیا گفت: بازرسان وزارت خزانه داری هفته گذشته خواستار ارائه اسناد و سوابق مربوط به دریافت‌های اینجانب در ازای انجام سخنرانی‌های عمومی برای دفاع از این گروهک شدند.


رندل یکی از اعضای کنگره امریکاست که در قبال سخنرانی برای حذف گروهک تروریستی منافقین از فهرست گروهک‌های تروریستی امریکا از این گروهک مبالغی را دریافت کرده است.
توجیه وی و دیگر حامیان گروهک تروریستی منافقین این است که این گروهک در طول دو دهه گذشته دست به هیچ خشونتی نزده و به واسطه نگرش ستیزه جویانه آن با ایران وجه اشتراکی با امریکا دارند و باید از فهرست گروهک‌های تروریستی وزارت خارجه حذف شود.


بر اساس گزارش وزارت خزانه‌داری امریکا رندل که تاکنون پنج بار برای حضور در کنفرانس‌های گروهک تروریستی منافقین به پاریس و ژنو سفر کرده است، تأیید کرده علاوه بر دریافت مبالغ هنگفتی پول در ازای سخنرانی تمامی هزینه‌های سفرش نیز به طور کامل توسط این گروهک پرداخت شده است.


منبعی آگاه در مورد هزینه‌های گروهک تروریستی منافقین، در گفت‌وگو با واشنگتن تایمز گفته است که «رندل» برای حضور و سخنرانی در هر گردهمایی ۲۰هزار دلار دریافت می‌کند.


این خبر، گزارشی ابتدایی از مجموعه تحقیقاتی است که طی آن وزارت خزانه‌داری امریکا به بررسی موارد تخلف آن دسته از شهروندان امریکایی می‌پردازد که با دریافت هزینه‌های هنگفت به حمایت از گروهک منافقین پرداخته‌اند.


چندی بعد در گزارش رسانه‌های امریکایی به این حقیقت اشاره شد که اغلب این پول‌ها بر اساس گزارش وزارت خزانه داری امریکا از عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی تأمین می‌شوند. یکی از اشخاصی که بر اساس این گزارش بیشترین سهم از پول‌های اعطایی منافقین را به جیب زده است، مشاورکنونی دونالد ترامپ در امور امنیت ملی یعنی جان بولتون بوده است.


جان مک کین نیز یکی دیگر از اشخاصی بوده که برای سخنرانی از منافقین مبالغ کلانی را از گروهک منافقین دریافت کرده است. همین سخنرانی و احتمالاً لابی‌های پشت پرده بود که زمینه را برای خروج منافقین از فهرست تروریستی کشورهای اروپایی و امریکایی خارج کرد و برای فعالیت‌های گسترده آنها مهیا کرد.

برنامه‌های منافقین برای حجاج

حالا به نظر می‌رسد انتشار خبر دیدار محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با سران منافقین در کشور فرانسه مسیرهای جدید برای همکاری دو طرف را باز کرده است؛ همکاری هایی که می‌تواند از بحث همکاری‌های مالی فراتر رفته و به بحث‌های امنیتی نیز ختم شود.
بدون شک عربستان سعودی به دلیل دشمنی‌های عمیق خود با ایران به دنبال ایجاد آشوب و گسترش بلوا در ایران است و با توجه به تلاش این سازمان در اعتراضات دی ماه سال گذشته برای به خشونت کشاندن اعتراضات اقتصادی مردم به دنبال استفاده از ظرفیت منافقین در انجام چنین اقداماتی است.


اخبار جدی وجود دارد که عربستان سعودی به دنبال اجازه به گروهک منافقین برای افتتاح دفتر در عربستان سعودی است. با توجه به اینکه هرسال نزدیک به ۱۰۰هزار ایرانی برای انجام مناسک حج به این کشور سفر می‌کنند، سعودی‌ها به دنبال بهره‌گیری از این فرصت برای نفوذ و یارگیری از بین حجاج ایرانی هستند.


این نکته زمانی جذاب‌تر می‌شود که بدانیم تعداد زیادی از مسئولان نیز برای انجام اعمال حج به عربستان سعودی سفر می‌کنند و بدون شک سعودی‌ها و منافقین برای سوء استفاده از این مسئله برنامه دارند.


منافقین هیچ بهره‌ای از چنین اقداماتی نخواهند، برد. تاریخ تاکنون ثابت کرده که منافقین هیچ گاه مهره جدی در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران نبوده‌اند، اما مسئولان داخلی باید به دنبال پاسخی درست و قاطع به سعودی‌ها برای چنین اقداماتی باشند، از سوی دیگر برخی تدابیر لازم است تا از هرگونه شیطنت منافقین با بهره‌گیری از منابع پولی سعودی و استفاده از مسائلی همچون حج جلوگیری شود.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    9 1
    سگ زرد برادر شغاله دو نجس کنار هم
  • محمد IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    11 1
    اين گوساله بن سلمان چقدر تو اين روزهاي پاياني عمر سعودي جفتك مي زنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس