اخبارویژه

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: انتخاب شهردار جدید باید به بهبود روابط جبهه اصلاحات با حاکمیت و به طور خاص مقام معظم رهبری کمک کند.

سرویس سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

********

کیهان

چرا گذاشتید منابع ارز خرج خرید ویلا در خارج شود؟!


سخنگوی دولت می‌گوید عده‌ای با منابع ارزی در کشورهای همسایه ویلا خریده‌اند.


محمدباقر نوبخت در گفت‌وگو با خانه ملت اظهار داشت: در حال حاضر مشکل این نیست که منابع ارزی ما تقلیل پیدا کرده، بلکه صادرات نفتی 50 دلار است، منابع صادراتی غیرنفتی 46 میلیارد دلار وجود دارد، 90 میلیارد دلار منابع ارزی داریم.


وی تاکید کرد: چیزی که باعث شد این منابع نتوانست پاسخ دهد، سلسله تقاضای‌های جدید غیرواقعی بوده چه آنهایی که فکر می‌کردند هر چه ریال دارند را به دلار تبدیل کنند و سفته‌بازی صورت گیرد، چه عده‌ای که فکر کنند این منابع را به صورت خروج سرمایه ‌استفاده کنند.


نوبخت گفت: ما حق نداریم منابع مردم را که از نفت و صادرات حاصل می‌شود را به آسانی در اختیار عده‌ای قرار دهیم تا در کشورهای همسایه خانه و ویلا بخرند، ما حق نداریم منابع را در شرایطی که فشار جهانی بر جمهوری اسلامی است و تهدید می‌کنند که ما را از نظر اقتصادی تحریم خواهند کرد از دست بدهیم بلکه باید مدیریت بر عرضه و تقاضا داشته باشیم.


سخنان مبهم سخنگوی دولت در حالی است که مردم انتظار دارند دستگاه‌های ذی‌ربط دولت، با شفافیت بگویند چه کسانی منابع ارزی کشور را خرج خرید ویلا در کشورهای همسایه کرده‌اند و چرا دولت نظارتی بر این امر و مقابله با آن نداشته است؟



اتفاق‌نظر در آمریکا و انگلیس: حمله به سوریه، سردرگم بوده


سردرگمی راهبردی آمریکا و متحدانش در حمله موشکی به سوریه، موجب انتقاد و تردیدهای جدی در این کشورها شده است.


«جان مک‌کین» سناتور ارشد جمهوریخواه و رئیس‌ کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا در واکنش به حملات موشکی آمریکا به سوریه با وجود این که از این حمله حمایت کرد گفت: «چنین حملاتی بدون وجود راهبرد مشخص از سوی دونالد ترامپ برای سوریه و منطقه بی‌نتیجه خواهد بود. حملات هوایی ممکن است ضروری باشد، اما به تنهایی و جدا از یک راهبرد نمی‌توانند اهداف ایالات متحده  در خاورمیانه را محقق کنند.


او گفت: ترامپ باید اهداف آمریکا را نه تنها در قبال مقابله با داعش بلکه در قبال نفوذ مخرب کشورهایی چون روسیه و ایران در سوریه مشخص سازد.


«لیندسی گراهام» دیگر سناتور جمهوریخواه کنگره نیز، با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت از حمله موشکی آمریکا به سوریه، ضعیف و محدود بودن این حمله را مورد انتقاد قرار داد و نوشت: نگرانی من از این است که وقتی گرد و غبار این حمله فرو بنشیند، این واکنش یک واکنش نظامی ضعیف دیده شود.


او افزود: ایران و روسیه نیز این حمله محدود را به چشم آتش‌بازی مختصر آمریکا پیش از خروج این کشور در سوریه خواهند دید.


در همین حال بوریس جانسون وزیرخارجه انگلیس در مصاحبه با بی‌بی‌سی تصریح کرد: حملات اخیر به رهبری آمریکا، مسیر جنگ در سوریه را تغییر نخواهد داد و بشار اسد مصمم است مسیر خود را ادامه دهد.


همچنین جاناتان مارکوس خبرنگار بی‌بی‌سی در تحلیلی نوشت: «حملات امسال نسبت به حمله سال گذشته سنگین‌تر بود.


سال گذشته حمله به یک هدف بود ولی این بار به سه هدف حمله شد. در آن زمان آمریکا به تنهایی عمل کرده بود؛ در این حملات اما متحدانش، بریتانیا و فرانسه هم به آن پیوستند. در این حملات شمار موشک‌های شلیک شده به اهداف بیشتر از دو برابر تعداد موشک‌هایی بود که در حملات سال گذشته شلیک شده بود. اما سوال اساسی هنوز در جای خود باقی است؛ آیا این حملات برای دست‌ یافتن آمریکا به هدفش که بازداشتن بشار اسد است، کافی بود؟».
وی می‌افزاید: از ماه آوریل سال گذشته تاکنون، جنگ سوریه پایان نیافته است. اما دو چیز به طور اساسی تغییر کرده است؛ یکی این که اسد به طور موثری برنده جنگ سوریه شد. بشار اسد شاید بر تمام قلمرو سوریه کنترل نداشته باشد اما با پشتیبانی ایران و روسیه، هیچ‌کس واقعا توانایی ایستادن در برابر او را ندارد.


دوم این که روابط میان واشنگتن و مسکو و در مجموع میان روسیه و غرب به طور چشمگیری خراب‌تر شده است، تا جایی که حتی مقام‌های ارشد بین‌المللی حالا حرف از شروع «جنگ سرد» جدید می‌زنند.


آیا روحیه رژیم سوریه تضعیف خواهد شد و یا این که سرسختی خواهد کرد؟ آیا هیاهوی عمومی موجب خواهد شد که آقای اسد به طور بنیادی تغییر اندیشه دهد؟ آیا روسیه، صرفنظر از این که سخنگویان دولت این کشور چه می‌گویند، با رهبر سوریه به‌گونه سختگیرانه‌تری حرف خواهد زد.


مارکوس درباره «حواس‌پرتی ترامپ» می‌نویسد: با مشاهده برملا شدن این بحران از سوی آمریکا، من آن را گیج‌کننده و در عین حال از نقطه‌نظرهایی، نگران‌کننده یافتم.


به نظر می‌رسید که دولت ترامپ در این زمینه با فقدان وضاحت و تمرکز مواجه است. شاید خیلی تعجب‌آور نیست که دونالد ترامپ خودش، به طور فزاینده‌ای گرفتار مشکلات داخلی شده.  به خصوص زمانی که اتهام‌ها و ادعاها درباره سوءرفتار و روابط غیراخلاقی گذشته‌اش دوباره دامن‌گیر او شده است.


در واقع هم طی هفته گذشته در حالی که بخش اعظم جهان نگران این بودند که آقای ترامپ با سوریه چه خواهد کرد، رسانه‌های اینجا سرگرم مشکلات داخلی‌ای بودند که آقای ترامپ با آنها روبرو بود.


حرف‌های تند دونالد ترامپ از یک حمله نظامی بزرگ به رژیم اسد حکایت داشت اما آنچه در عمل رخ داد، بسیار کمتر از آن حد بود. سوال بزرگتر این است که حملات اخیر تا چه حدی وضعیت در سوریه را تغییر می‌دهد؟ آیا این حملات، درگیری‌ها در سوریه را اندکی به پایان آن نزدیکتر می‌کند؟ متاسفانه پاسخ تقریبا قطعی آن «نه» است.


فقط مدتی پیش، آقای ترامپ درباره خروج تمام نیروهای آمریکایی از سوریه حرف زد ولی تنها چند روز بعد از آن به نظر می‌رسید که سوریه را به یک مداخله گسترده نظامی تهدید می‌کند. در موضع دولت ترامپ، ثبات وجود نداشته است.


مهار ایران تقریبا یگانه رویکرد ثابت اداره ترامپ بوده است، اما حتی در همین مورد هم استراتژی منسجمی نداشته است. رئیس‌جمهور ترامپ در بیانیه‌ای بعد از حملات اخیر یک بار دیگر تاکید کرد که آمریکا قصد حضور دائمی در سوریه را ندارد.


روشن است که او امید داشت که دیگران این بار را متحمل شوند و آمریکا بتواند صحنه را ترک کند( این دیگران چه کسانی هستند؟) بعد یک بیانیه کلی درباره پیچیدگی وضعیت منطقه و جدیت مسائل آن صادر شد که به سختی می‌شد علاقه‌ای به یک حضور بلندمدت در سوریه را در آن دید. اگر پیام‌هایی که از واشنگتن می‌رسد اینها باشند، پس روسیه چرا باید نگران باشد؟



جوانک سعودی! از مهترانت بپرس صدام در کدام مزبله دفن شده؟


«نشست مشترک بن سلمان ولیعهد خام‌اندیش سعودی با آن عفریته بدکاره رجوی در پاریس مصداق ضیافت گرازهایی را می‌ماند که خنج‌کشانه، خونجویی نوینی را کامجوئی می‌کنند.»


داریوش سجادی همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب ضمن انتشار مطلب فوق نوشت: اگر عاقلی در حلقه سفاهت ریاض باقیمانده به این سلمان بی‌مقدار بگوید؛ جوانک! پیش از تو و بزرگ‌تر از تو «صدامکی» بود که همچون سفاهت امروز تو با آدمخواران رجوی بست تا خوش‌باورانه در فردائی نزدیک با آن هیولاها در تهران رقص شمشیر کنند.


از مهترانت بپرس آن «صدام» اینک در کجای تعفن تاریخ دفن شده؟ و آن مسعودک آنک در کدام مزبله‌ای گور به گور شده!؟


بی‌مقدار! ریسمان ظلم‌تان از کلفتی پاره می‌شود! اندازه نگه‌دار و شعور بورز و بفهم که جایی که عقاب پر بریزد از پشه لاغری چه خیزد!؟


بن سلمان! ما ایرانیان از نسل سلمانیم. همان حواری خاص رسول‌الله که شیوه خوب جنگیدن را بلدیم. آیا تو شیوه خوب مردن را بلدی؟ بسم‌الله.



عضو کارگزاران خواب بود وقتی موشک‌های اروپا سر مردم ما فرود می‌آمد؟!


یک عضو غربگرای حزب کارگزاران، از موضع وکیل‌ مدافع غرب، خواستار عقب‌نشینی از حوزه توانمندی‌های دفاعی و موشکی شد.


احمد نقیب‌زاده چند هفته قبل در مصاحبه با «دیپلماسی ایرانی»، و درباره زمزمه‌های جدید در غرب برای تحریم ایران می‌گوید: زمانی که وزیر امور خارجه فرانسه از سفر به ایران دست خالی بازگشت، تقریبا می‌شد حدس زد که اروپایی‌ها چنین واکنشی را از خود نشان خواهند داد.


وی با بیان اینکه اروپا برخلاف آمریکا تمایلی به جنگ جدید در خاورمیانه ندارد، افزود: در سایه این نکته و نیز جلوگیری از لغو برجام در صورت خروج آمریکا این راهکار (بسته تحریمی) از جانب فرانسه، آلمان و انگلستان طرح شد. به نظرهم می‌رسد که اروپا برای تعدیل شرایط هم که شده در اعمال تحریم‌های خود ضد ایران جدی خواهد بود(!)


نقیب‌زاده در ادامه توصیه سیاست‌های خصمانه، و ضد ایرانی اروپا گفت: اروپا در فکر پایبندی همه طرف‌ها به برجام به هر قیمتی است. لذا اروپایی‌ها در موازات پیگیری حفظ توافق هسته‌ای، سعی دارند تا سایر عوامل برهم زننده این توافق به حاشیه برود. در نتیجه، هم دیدار با ترامپ و هم تحریم علیه ایران نوعی سوپاپ اطمینان برای حفظ برجام از جانب اروپا است. واقعیت اینجا است که تاکنون تهران در دیپلماسی موشکی خود قدری غیرشفاف عمل کرده و تاکنون برد نهایی موشکی خود را تعیین نکرده است. ما باید این واقعیت و کم‌کاری خود را بپذیریم. این کم‌کاری ما سبب نگرانی در میان اروپا و آمریکا شده و همین نگرانی به یک دغدغه جدی بدل شده است که احتمال افزایش و بدون توقف توان موشکی ایران در سال‌های آتی به جایی خواهد رسید که اروپا نیز در تیررس توان موشکی ایران قرار بگیرد.


وی ادامه می‌دهد بر پایه گزارش‌ها و آمار منتشر شده میزان عملیات حزب‌الله لبنان و سایر گروه‌های وابسته به ایران در سوریه و سایر کشورهای منطقه بعد از دریافت پول‌هایی که برجام آنها را آزاد کرده و در اختیار تهران گذاشته دو برابر شده است؛ لذا اروپا هم با رصد این گزارش‌ها و آمارها شاهد افزایش روز افزون نگرانی‌های خود از گسترش دامنه انتظارات ایران است.


وی همچنین گفت: ما حقیقتا در برخی از مواقع کوتاهی‌هایی را صورت دادیم و باید کارهایی را انجام می‌دادیم که نکردیم.


نقیب‌زاده  پیش از این هم خواستار عقب‌نشینی درحوزه موشکی و نفوذ منطقه‌ای و تدوین برجام‌های جدید شده بود. و این در حالی است که همان برجام هسته‌ای جز واگذاری انبوه امتیازات و دریافت مشتی وعده توخالی برای ما هیچ دربر نداشت. چنان که اخیرا عباس عراقچی معاون وزیر خارجه تأکید کرد انتظارات مردم از برجام برآورده نشد و طرف مقابل به تعهدات عمل نکرد.


از سوی دیگر رسمیت بخشیدن به اظهار نگرانی اروپا توسط عضو کارگزاران در حالی است که طی چند دهه اخیر، این کشورهای اروپایی (فرانسه و انگلیس و آلمان) بوده‌اند که به دشمنی علیه ملت ما (از جمله در جنگ تحمیلی) پرداخته و به رژیم متجاوز صدام کمک کردند و به تأمین موشک و هواپیمای جنگی و بمب شیمیایی برای رژیم بعث پرداختند.


گفتنی است این موضع‌گیری عضو کارگزاران مربوط به قبل از حمله موشکی آمریکا به سوریه است. قطعا اگر سوریه، یک چهارم قدرت موشکی ایران را داشت، آمریکایی‌ها جرئت حمله موشکی را به خود نمی‌دادند.
طبعا با ماجرای عبرت‌آموز اخیر، اهمیت برنامه موشکی بازدارنده برای همه اهل انصاف آشکار شده، مگر اینکه داستان خود را به خواب زدن باشد که آن موضوع دیگری است.


گرای هدف‌های حمله در سوریه را بازرس‌ها دادند


«در نشست شورای امنیت پیرامون تجاوز نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه، بشار جعفری از واقعیتی پرده برداشت که رسانه‌ها کمتر به آن پرداختند. نماینده سوریه در سازمان ملل اذعان کرد که کشورهای متجاوز به نقاطی حمله کردند که در سال گذشته دو بار توسط سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی بازرسی شده بود.»


به گزارش رجانیوز، جاسوسی زیر بیرق سازمان‌های بین‌المللی ازجمله پدیده‌هایی است که کشورهای نظام سلطه در دهه‌های اخیر از آن بهره می‌برند. جمهوری اسلامی ایران نیز در ماجرای درز اطلاعات دانشمندان هسته‌ای توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که نهایتا به شهادت تعدادی از آنها چون دکتر مجید شهریاری انجامید، به‌طور محسوسی این پدیده را تجربه کرده است.


اما جدیدترین نمونه این مسئله را می‌توان در سوریه یافت؛ حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به نقاطی در سوریه که سال پیش توسط سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی(‌Organization for the prohibition of Chemical Weapons - OPCW) بازرسی شده، این فرضیه را تایید می‌کند که هدف از بازرسی‌ها، شناسایی اهداف ارزشمند برای کشورهای نظام سلطه است تا آمریکا هر زمان که دلش خواست با خیالی راحت به بمباران این اهداف بپردازد!
بشار جعفری با اشاره به این واقعیت می‌گوید: ساختمانی که شما (آمریکا، انگلیس و فرانسه) به آن حمله کردید، در سال گذشته دو بار بازرسی شده بود و سند رسمی وجود دارد که سوریه هیچ فعالیت شیمیایی در این سایت‌ها نداشته است. این گزارش در این سازمان ثبت شده است که می‌گوید هیچ فعالیت شیمیایی در این سایت‌ها نبوده است. این اتهامات در مورد تولید سلاح شیمیایی از کجا می‌آید؟


مشخصا آنچه به ذهن می‌آید این است که بین بازرسی و حمله نظامی ارتباط کاملا مستقیم وجود دارد! وقتی اطلاعات دقیق و شفاف از طریق بازرسی‌ها به دست بیاید و توان حمله نیز در کشورهای سلطه‌گر وجود داشته باشد دیگر درنگی برای انجام حمله صورت نخواهد گرفت. روز گذشته به ذهن کسی هم خطور نکرد که اگر واقعا آمریکا به انبار سلاح‌های شیمیایی حمله کرده پس چرا خبری از انتشار عوامل شیمیایی پس از بمباران در نقاط مختلف سوریه نیست؟!


در نتیجه مدیریت این‌چنینی، شرایط طوری رقم می‌خورد که با کمک بازرسان - درواقع جاسوسان - یک نهاد بین‌المللی، آمریکا به عنوان نقض‌کننده ابدی معاهده منع گسترش سلاح‌های شیمیایی و یکی از اصلی‌ترین کشورهای استفاده‌کننده از این سلاح در طول تاریخ، به بهانه مبارزه با تسلیحات شیمیایی به سوریه تجاوز نظامی می‌کند آن هم با این وجود که دمشق در سال 2013 سلاح‌های شیمیایی خود را تحت نظارت همین نهادهای بین‌المللی از مرزهایش خارج ساخته است!


با این شرایط آیا هنوز هم می‌توان تئوری افرادی در داخل کشور که می‌گویند «ما که چیزی برای پنهان کردن نداریم و یا اقدام خلافی انجام نمی‌دهیم پس چرا باید از اجرای پروتکل الحاقی و نظارت‌های فراپروتکلی واهمه داشته باشیم» را عاقلانه دانست؟!


آرمان: تغییر تیم اقتصادی دولت ضروری است


یک روزنامه اصلاح‌طلب با اشاره به آشفتگی و سوءمدیریت در بازار ارز نوشت: تغییر در تیم اقتصادی دولت ضروری است.


آرمان از قول‌ هادی حق‌شناس معاون سازمان بنادر و دریانوردی نوشت: ما نیروی انسانی کمی نداریم ولی مدیرانی نداریم که بهره‌وری اقتصادی را افزایش دهند. بهره‌وری رابطه مستقیمی با تدبیر مدیران بنگاه‌های اقتصادی و مدیران دستگاه‌های اجرایی دارد.


حق‌شناس ضمن رد برخی آمارهای دولت درباره نرخ ارز گفت: کاهش قیمت دلار در صورتی امکان‌پذیر است که نرخ تورم به زیر 5 درصد کاهش یابد و نقدینگی بالاتر از 10 درصد نباشد و رشد اقتصادی به بالاتر از 5 درصد برسد. اگر در طول یک سال این اتفاق در اقتصاد ایران رخ دهد، می‌توان انتظار کاهش نرخ دلار را داشت. در غیر این صورت مشکل نرخ ارز همچنان پابرجاست. درحال حاضر عواملی چون تورم حدود 10 درصد و نقدینگی حدود یک میلیون و 400 هزار میلیارد تومانی در اقتصادی که 3 تا 4 درصد رشد دارد، نمی‌گذارد قیمت دلار کاهش یابد. اصلی‌ترین عامل افزایش قیمت دلار افزایش نرخ تورم است. وقتی در اقتصادی تورم دورقمی باشد، تعدیل نرخ دلار اجتناب‌ناپذیر است.

خراسان

آب پاکی مسئولان روی  دست کارمندان خارج شده از تهران


پس از سوالات و ابهامات برخی دستگاه ها در خصوص شرایط نقل و انتقال کارمندانی که در دولت نهم و دهم از تهران خارج شده اند، یک مقام مسئول با ارسال توضیحاتی تاکید کرده مصوبات سال های 86 و 88 کابینه وقت، برای متقاضیان انتقال از تهران، واجد احکامی در مورد اعطای تسهیلات بود که با توجه به امکانات دولت، قابل تحقق نبوده و از طرف دیگر سایر احکام آن از جمله اعطای گروه تشویقی، با اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری عملا منتفی است و سایر احکام مصوبات مذکور نیز با گذشت چندین سال از تاریخ تصویب، عملا محلی برای اجرا ندارد.


روایت یک مسئول از نهاد بازرسی که خودروی گشت ندارد


در حالی که رئیس جمهور در جریان رأی اعتماد به کابینه فعلی خود، توجه به بهبود سازمان تعزیرات را از جمله اولویت های مد نظر خود برای وزارت دادگستری اعلام کرده بود، گزارش یک مقام مسئول به مدیران نهاد ریاست جمهوری نشان می دهد علی رغم این که این سازمان در راستای انجام وظایف محوله و اجرای احکام در 160 شهرستان کشور نیاز به خودروهای گشت دارد اما کمبود وسیله نقلیه، این مجموعه را در انجام وظایف محوله دچار مشکل کرده و ضرورت برطرف نمودن هرچه سریع تر این نقصان به شدت احساس می شود.
- نامه معاون حقوقی رئیس جمهور به دستگاه های پرسش کننده
- گزارش وزارت دادگستری به دولت
 

ایران


اموال «محمود رضا خاوری» توقیف می‌شود

رئیس دادگاه انقلاب گفت که محکومیت محمود رضا خاوری - مدیرعامل وقت بانک ملی و یکی از متهمان پرونده موسوم به فساد بزرگ بانکی- قطعی شده است. حجت‌الاسلام والمسلمین موسی غضنفرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: دستور شناسایی و توقیف اموال وی در داخل داده شده است. 

وی با بیان اینکه مدت واخواهی به پایان رسیده است، یادآور شد: محکومیت خاوری، جریمه نقدی و برگشت اموال است که دستور همه آنها داده شده است. محمودرضا خاوری مدیرعامل وقت بانک ملی و یکی از متهمان پرونده موسوم به فساد بزرگ بانکی است که به کانادا متواری شده است. وی   30 آبان ماه سال 96 در شعبه 26 دادگاه انقلاب به صورت غیابی محاکمه شد. او به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به 20 سال حبس و بابت اتهام دریافت رشوه به 10 سال حبس و همچنین پرداخت 3 میلیون دلار پول نقد به عنوان جزای نقدی محکوم شد.

وضعیت پرونده متهمان اغتشاشات

رئیس‌کل دادگستری استان تهران می‌گوید برای یکسری دیگر از متهمان حقوق‌های نجومی کیفرخواست صادر شده و پرونده‌هایشان تازه از دادسرا به دادگاه آمده است.

غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با تسنیم  درباره آخرین وضعیت پرونده متهمان اغتشاشات دی ماه سال گذشته نیز افزود: برای تعدادی از متهمان حکم صادر شده و تعدادی هم در نوبت رسیدگی است. در بین حکم‌های صادره، هم رأی به محکومیت و هم برائت وجود دارد.  به گفته اسماعیلی، رسیدگی بدوی به پرونده مقاماتی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 مرتکب جرم شدند، تمام شده و  پرونده در تجدید نظر مطرح است.

 مهاجری: بعید نیست «تتلو» هم سمت اصولگراها نیاید

محمد مهاجری، فعال سیاسی و رسانه‌ای اصولگرا در وبلاگ خود نوشت: این روزها بعضی از بازیگران و اهالی موسیقی و ورزش، با گران شدن قیمت دلار یا احتمال فیلتر شدن تلگرام، از اینکه به روحانی رأی داده‌اند ابراز پشیمانی کرده‌اند. تصور برخی از دوستان اصولگرا این است که همین پشیمان‌ها فردا، پس فردا که انتخاباتی دیگر برگزار می‌شود، اگر برای حمایت از اصولگرایان کارناوال راه  نیندازند، حتماً علیه نامزد رقیب اصولگراها کمپین درست خواهند کرد با میلیون‌ها عضو.  هدف‌شان هم این خواهد بود که هم دلار ارزان شود، هم تلگرام آزاد شود، هم زندگی شیرین شود، هم... به گزارش «ایران آنلاین»، مهاجری افزود: «این تصور بیشتر شبیه توهم است چون هنوز یادمان نرفته خیلی از  سلبریتی‌ها- در 20 سال گذشته- همه تلاش‌شان را کردند تا به کاندیدایی از جناح رقیب ما رأی بدهند که هرچند کاملاً دلچسب‌شان نیست، اما از نظر آنها باید به او رأی بدهند تا کاندیدای ما رأی نیاورد. یعنی اتحاد و اتفاق نظر شگفت‌انگیزی دارند در نخواستن ما اصولگراها!» وی ادامه داد: «خرد سیاسی حکم می‌کند  به جای اینکه از پشیمان شدن این خانم بازیگر و آن آقای بازیکن قند توی دل‌مان آب کنیم، برویم سراغ روش‌های نان و آبدارتر. چون بعید نیست حتی همان  تتلو که دفعه قبل با لطایف‌الحیل کشاندیمش سمت خودمان، این بار بگذارد توی کاسه ما اصولگراها.»

آرمان

سردار سپهر جایگزین سردار فضلی شد

مراسم تکریم و معارفه جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با حضور فرمانده کل سپاه برگزار می‌شود. سردار محمدحسین سپهر با حکم سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه به عنوان جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، جایگزین سردار علی فضلی شد. سردار محمدحسین سپهر پیش از این معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه بود.

واکنش وزیر ارشاد به بحران کاغذ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد که با توجه اهمیت دولت به نیاز فرهنگی، کاغذ در لیست کالاهای اساسی قرار خواهد گرفت. در پی مشکل کاغذ که چندی است گریبان مطبوعات و نشریات خصوصی را گرفته است، سید عباس صالحی با انتشار پیامی در صفحه شخصی توئیتر خود، در این باره سخن گفت. او نوشت: کاغذ در لیست کالاهای اساسی چون مواد غذایی و دارویی قرار گرفت و از تفاوت ارزی، که دولت تامین می‌کند، برخوردار خواهد بود. برای ناشران، نویسندگان و اصحاب مطبوعات، خبر خوشایندی است که دولت نیاز فرهنگی را چونان غذا و دارو برای کشور مهم و اساسی می‌داند.

احمدی‌نژاد گرفتار توهم شده

پیریایی استاندار همدان و قم در دولت دهم گفت‌: احمدی نژاد به تدریج استحاله شده و گرفتار توهم شدید شده و بعید می‌دانم بتواند از این باتلاق خارج شود. او در حال حاضر، هیچ ربطی با الگوهایی که مطرح می‌کند، ندارد. امام حفظ جمهوری اسلامی را «اوجب واجبات» اعلام فرمودند اما احمدی نژاد حفظ بقایی و مشایی را از حفظ نظام بالاتر می‌داند. رفتار سیاسی امروز احمدی نژاد حتی از رفتار مجرمانه مشایی و بقایی بدتر و مجرمانه تر است و به قول شاعر هرکه بی‌باکی کند در راه دوست، رهزن مردان شده نامرد اوست. از دولتمردان کابینه نهم و دهم جز امثال مشایی و بقایی که به تعداد انگشتان یک دست نمی‌رسند، بقیه دولتمردان در رده های مختلف مثل همین 43 نفر که نامه اخیر را منتشر کردند، مخالف رفتار و مواضع سیاسی احمدی نژاد هستند.

فساد و تخلف در شهرداری ریشه دوانده است

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران گفت: ممکن است با یک دستور مدیریتی از بالا نتوان جلوی فساد و تخلفی که سالیان گذشته در رگ و پی این سازمان ریشه دوانده را گرفت. بهاره آروین با بیان اینکه آغاز به کار این سامانه گام اول در فراخواندن همه شهروندان است که می توانند یاری رسان مدیریت شهری در پیشگیری از تخلفات باشند، افزود: پیگیری این کار از ابتدای کار شورای شهر پنجم آغاز شد. اطلاعات در سامانه قراردادها ثبت شده بود. ما مواردی که احساس کردیم انتشار آنها ضرورت شفافیت است را انتخاب و به شهردار تهران اعلام کردیم. وی آنلاین بودن اطلاعات را یکی از ویژگی‌های مهم این سامانه دانست و تصریح کرد: هر قراردادی که انعقاد آن تمام می شود بدون هیچ دستکاری فردی روی سامانه می‌آید و هیچ کس واسطه بین سامانه قراردادها و سامانه شافافیت نیست.

سه راهبرد کارگزاران در انتخاب شهردار تهران

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، سه راهبرد این حزب در انتخاب شهردار تهران را اعلام کرد. سید حسین مرعشی در کانال تلگرامی خود نوشت؛ اول اینکه انتخاب شهردار جدید باید به بهبود روابط جبهه اصلاحات با حاکمیت و به طور خاص مقام معظم رهبری کمک کند.

دوم اینکه به هیچ‌وجه نباید انتخاب شهردار به مناقشات گذشته و به فاصله‌هایی که در فتنه آقای احمدی‌نژاد بین حاکمیت و اصلاح‌طلبان ایجاد شد دامن بزند. باید تلاش کنیم همان‌گونه که جزء مهمی از نظام سیاسی ایران هستیم این واقعیت و نقش‌آفرینی را منتقل کنیم. سومین مساله انتخاب شهرداری است که بتواند با جسارت به مسائل تهران بپردازد و این فرد باید مانند نجفی پاک‌دست و امین و قابل اعتماد باشد و سابقه روشنی از سلامت کار در گذشته داشته باشد.

با متخلفان حوزه حجاب برخورد شود

وزیر کشور گفت: کسانی که به صورت تشکیلاتی و سازماندهی شده با اقدامات مخرب در حوزه عفاف و حجاب مرتکب تخلف می‌شوند باید نیروی انتظامی با آن‌ها برخورد کند.

رحمانی فضلی افزود: با کسانی که اقدام به کشف حجاب در خودرو، ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم و اقدامات از این قبیل که طبق قانون تخلف به شمار می‌روند، می‌کنند؛ باید به طور مناسب این موارد تخلف به آن‌ها تفهیم شده و طبق قانون برخورد شود. وزیر کشور بیان داشت: تعداد سازمان‌های مردم نهادهای فعال در حوزه عفاف و حجاب کم هستند که با توجه به این که مسئله حجاب مسئله‌ای اجتماعی است و باید از طریق اجتماعی به آن پاسخ دهیم لذا ارائه مجوز به سازمان‌های مردم‌نهاد متقاضی فعالیت در حوزه عفاف و حجاب تسهیل می‌شود هر چند تنها ارائه مجوز کافی نیست و باید نسبت به توانمند سازی و ایجاد گفتمان دقیق بین این ان جی اوها اقدام کرد. رحمانی فضلی گفت: سازمان برنامه و بودجه باید نسبت به هزینه کرد این بودجه‌ها در مسائل اجتماعی نظارت داشته و هر سه ماه گزارش از این هزینه کرد به سازمان امور اجتماعی ارائه کند.

همکاری هسته ای ایران و چین

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با اشاره به حضور در اجلاس همکاری‌های هسته‌ای ایران و چین گفت: در زمینه تأسیس نیروگاه‌های هسته‌ای کوچک توسط چین در ایران گفت‌وگوهایی انجام شد. مجتبی ذوالنور با اشاره به اجلاس اخیر همکاری‌های هسته‌ای ایران و چین که با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس برگزار شد، گفت: این اجلاس با میزبانی چین و حضور کشورهای 1+5 برگزار شد. در مجموع همایش غنی و پرمحتوایی برگزار شد و طرف‌های ایرانی و چینی، موضوعات خود را در همایش و سمینار ارائه دادند.

وی با اشاره به بازدید از نیروگاه‌های هسته‌ای چین، گفت: مذاکراتی در خصوص همکاری‌های متقابل و تأسیس نیروگاه‌های هسته‌ای کوچک در ایران توسط چین صورت گرفت. رئیس کمیته هسته‌ای مجلس اظهار داشت: این پیشنهاد مورد استقبال چینی‌ها قرار گرفت و مقرر شد در سطوح دیگر، این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد. وی تصریح کرد: در حال حاضر فقط کشور روسیه با ایران در زمینه ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای همکاری دارد و امیدواریم با مذاکرات صورت گرفته از توان کشور چین برای ایجاد نیروگاه‌های هسته‌ای جدید استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس