کد خبر 845685
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳
الکساندر لاورنتیف

فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در سوریه امروز برای گفتگو درباره آخرین تحولات سوریه وارد تهران می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «الکساندر لاورنتیف» (Alexander Lavrentiev) فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در سوریه، امروز به ایران می آید.

بیشتر بخوانید:

روسیه سفیر اسرائیل را احضار کرد

در حالی که برخی از رسانه ها اعلام کردند که وی برای گفتگو با مقامات ایرانی درباره آخرین تحولات سوریه و نتایج نشست آنکارا به تهران سفر می ‏کند؛ رسانه های جمعی دیگر هدف از سفر وی به تهران و دیدار با مقامات ایرانی را رایزنی درباره حمله شیمیایی به شهر «دوما» در نزدیکی پایتخت سوریه دانسته اند.

لازم به ذکر است، رئیس جمهوری آمریکا دو روز پیش با مقصر دانستن ارتش سوریه و بدون اشاره به جنایت های این کشور از عراق و سوریه تا افغانستان و قاره آفریقا، گفته بود: رئیس جمهور پوتین، روسیه و ایران مسئول حمایت از اسد حیوان هستند. آن ها بهای سنگینی را برای این کار خود خواهند پرداخت.

در همین رابطه، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز پیشتر اعلام کرد که این سازمان نمی‌ تواند صحت گزارش‌ های منتشره درباره حمله شیمیایی در «دوما» واقع در سوریه را تأیید کند.

منابع محلی چند روز پیش از وقوع حمله شیمیایی به شهر «دوما» در نزدیکی پایتخت سوریه خبر داده اند.

گزارشات اولیه از کشته شدن ۷۵ نفر و مصدوم شدن حداقل ۱۰۰ نفر حکایت دارد.

گفتنی است، وزارت دفاع روسیه روز شنبه هشدار داده بود گروه‌های تروریستی «جیش الاسلام» و ارتش آزاد قصد دارند با استفاده از گاز شیمیایی، به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق حمله کنند.

شایان ذکر است، دولت سوریه بر اساس توافق خود با سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی در سال ۲۰۱۳، ذخائر اینگونه تسلیحات را تحت نظر بازرسان این سازمان کاملاً نابود کرده بود.

سال گذشته، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با بهانه قرار دادن حمله شیمیایی دولت سوریه به خان شیخون، بیش از ۷۰ موشک به پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص واقع در سوریه شلیک کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    2 0
    اماده بشید برای جنگ بزرگ
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    2 0
    ینی امریکا زد باید بزنن کشتیاشو هی واستن محکوم کنن فایده نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس