کد خبر 845683
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
اظهارات ظریف در برزیل

وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه ایران خود قربانی سلاح‌های شیمیایی بوده، گفت حمله بزدلانه ترامپ به ایران، ریاکارانه است.

به گزارش مشرق، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران ادعاهای ضد ایرانی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را «حمله بزدلانه» توصیف کرد.

ظریف در صفحه توئیتر خود با بیان اینکه حمله بزدلانه ترامپ علیه ایران، ریاکاری است، نوشت: «(ایران) مکررا استفاده از سلاح شیمیایی توسط هرکسی را محکوم کرده و خودش توسط صدام که مورد حمایت آمریکا بود، قربانی (سلاح‌های شیمیایی) شده است».

وی در ادامه تهدید ترامپ درباره تکرار «اقدامات تحریک‌آمیز تجاوزکارانه» به سوریه را نشانه‌ای از سیاست آمریکا در کمک به افراط گرایان دانست.

بیشتر بخوانید:

ولایتی در سوریه صهیونیست‌ها را تهدید کرد

ظریف: آمریکا به دنبال بهانه‌جویی است

ترامپ بامداد سه‌شنبه با متهم کردن ایران و روسیه به شریک بودن در حمله شیمیایی به دوما، هشدار داده بود امروز یا در مدت زمان کوتاهی علیه سوریه اقدام نظامی خواهند کرد.

تروریست‌ها در ساعت آغازین یکشنبه قبل با گاز شیمیایی به غیرنظامیان در شهر دوما واقع در غوطه شرقی دمشق حمله کردند. در این حمله نزدیک به 100 نفر کشته شده و صدها تن دیگر نیز مجروح شدند.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز شنبه هشدار داده بود گروه‌های تروریستی «جیش الاسلام» و ارتش آزاد قصد دارند با استفاده از گاز شیمیایی، به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق حمله کنند.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده بود که تروریست‌ها به دنبال تحریک کردن احساسات جامعه بین‌المللی و متهم کردن دولت سوریه به حمله علیه شهروندان خود است. همچنین این حمله می‌تواند مورد استفاده متحدین غربی و عربی تروریست‌ها قرار بگیرد.

دولت سوریه همچنین در سال 2013 با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمایی خود را نابود کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    4 3
    وزیر غربزده ما بعد از دو روز دو خط توییت انگلیسی زده
  • US ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    8 2
    ترامپ فساد اخلاقی دارد و این رکورد فساد را در سطح رئس جمهور های آمریکا زده و فردی جاه طلب است و صهیونیست ها در آمریکا او را مجبور کردند که هر کاری را بگویند باید انجام دهد .آل سعود متزلزل هم از ترس از دست دادن قدرت دست به دامن ترامپ شدند که هر چه پول بخوای ما می دیدیم تو با انگلیس حمله کنید به سوریه. حالا این احمق ها فکر میکنن حمله کنند میتونن رسوایی خودشان رو ماله بکشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس