کد خبر 845392
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۰
کلاهبرداری اینترنتی

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شگرد جدید کلاهبرداران فضای مجازی پرده برداشت و گفت: متاسفانه بازهم برنده شدن موجب اغفال شهروند مشهدی شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ جواد جهانشیری گفت: شهروند مشهدی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان مراجعه و درخواست رسیدگی به شکایت خود را داشت.

بیشتر بخوانید:

کلاهبرداری میلیاردی از آقا معلم

زن جوان در اظهارات خود از مسابقه‌ای سخن به میان آورد که با توجه به " پر بازدید بودن تصویر " به ترتیب نفرات اول تا چهارم جوایز نفیسی تعلق خواهد گرفت. این مسابقه که بین تصاویر کودکان اجرا شده بود از شرکت کننده‌ها پرداخت مبلغ ۵۰۰ هزار ریال برای شرکت در مسابقه را تقاضا می‌کرد و شاکی با پرداخت مبلغ ورودی تصویر فرزند خود را ارسال و سپس از طرف مدیر کانال پیامی با مضمون اینکه با پرداخت ۵ میلیون ریال توسط ربات تعداد ۱۰ هزار نفر بازدید کننده خود را افزایش دهید که شاکی مبلغ مذکور را نیز به شماره حساب خانمی پرداخت و متاسفانه طی این فرایند برای پیشی گرفتن از رقبا طی چهار مرحله مبلغ ۵ میلیون ریال را می‌پردازد.

این زن در کمال حیرت متوجه می‌شود فرد دیگری را برنده اعلام و پس از اعتراض شاکی، وی را بلاک و ظرف چند دقیقه کانال را از دسترس خارج و نه اثری از مسابقه و کانال به جا نمانده و شاکی که هیچ رد و نشانی از مدیر کانال تلگرامی  یا فرد مرتبط با این قضیه نداشته متاسفانه به عنوان مالباخته به پلیس فتا استان مراجعه کرد.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: با توجه به شگرد به کار گرفته شده کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را آغاز و طی مدت کوتاهی عامل کلاهبرداری را شناسایی کرد که با هماهنگی قضایی متهم دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل شد.

متهم ۲۸ ساله که به امور رایانه مسلط بود پس از رویت شواهد غیر قابل انکار جرم خود را پذیرفت و اعتراف کرد: مدتی قبل با شناسه کاربری دخترانه‌ای اقدام به برگزاری مسابقه کرده و با درج تبلیغاتی را در برخی کانال‌ها لینک کانال را منتشر کردم و به ازای افراد شرکت کننده در مسابقه ورودی دریافت و با ساخت ربات ظاهرا تعداد بازدیدکنندگان را افزایش می‌دادم و هرگز گمان نمی‌کردم توسط پلیس شناسایی و دستگیر شوم.

سرهنگ جهانشیری تصریح کرد: در رابطه با رقم دقیق کلاهبرداری صورت گرفته و تعداد مالباختگان بررسی‌ها دست اقدام است.

این مقام ارشد انتظامی یاد آورشد: متاسفانه دیده شده است در رابطه با پرونده ذکر شده، برخی افراد سودجو و فرصت طلب با قرار دادن تصاویری از کودکان مبنی بر فقدان یا سرقت کودک سعی بر انتشار تصاویر و پربازدید شدن آن توسط سایر کاربران شبکه‌های اجتماعی دارند لذا افراد تقاضا داریم به منظور تسهیل در پی جویی پرونده‌های پلیسی و پاکسازی فضای سایبری از انتشار مطالبی کذب تا از صحت و سقم خبری مطلع نیستند از انتشار آن خودداری کنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    2 0
    خانمه گمان کرده بود که مثلاً با داشتن این دختر تخم دوزرده گذاشته است که هیچ مادر دیگری نتوانسته است!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس