سید حسن نصرالله نمایه

دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی در نبطیه به فلسطینی هایی که علیه صهیونیستها در غزه و نزدیکی دیوار حائل به پا خاستند تهنیت گفت.

به گزارش مشرق،«سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان سخنرانی خود را در شهر «نبطیه» در جنوب لبنان و در گردهمایی «روز وفاداری به پیروزی» به صورت ویدئوکنفرانس آغاز کرد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در ابتدا با خوش آمدگویی به حاضرین، هدف از این گردهمایی را حمایت از لیست «امید و وفاداری» در انتخابات پارلمانی ماه می و سخن گفتن از برنامه‌ها و خواسته‌های لیست «امید و وفاداری» دانست.

بیشتر بخوانید:

لیبرمن : در غزه افراد «بی‌گناه» حضور ندارند

«بازگشت بزرگ» سازشکاران فلسطینی به اردوی مقاومت

۵ نکته مهم درباره معامله قرن در قدس

حسن نصرالله در ادامه به نیابت از مردم لبنان، به مردم غزه که در مرز با سرزمین اشغالی حضور یافته‌اند تبریک گفت و ادامه داد: به شما مردم فداکار و مظلوم و مقاوم در غزه که به مقابله با ارتش اشغالگر شتافته‌اید و دهها شهید و هزاران مجروح داده‌اید تبریک می‌گویم.

دبیر کل حزب‌الله در ادامه تأکید کرد:

به تمامی شهدا و مجروحین و مشارکت کنندگان و مسئولان و رهبران گروههای مقاومت در غزه که این تصمیم شجاعانه را گرفتند تبریک می‌گویم و این اقدام سیلی محکمی بر صورت «معامله قرن» بود

سید حسن نصرالله در ادامه به یمن اشاره کرد و گفت: به مناسبت ورود جنگ تجاوزکارانه یمن به سال چهارم و مقاومت اسطوره‌ای در مقابل دشمن سعودی و آمریکایی و به مردمی که با تمام توان در جبهه‌های نبرد و میدان‌ها، دفاع می‌کنند و همچنین به رهبر و ارتش و کمیته‌های مردمی تبریک می‌گویم.

وی سپس به موضوع لیست «امید و وفاداری» در انتخابات پارلمانی بازگشت و در این خصوص گفت که نام‌گذاری این لیست بی دلیل نبوده است. نصرالله همچنین مردم لبنان را مردمی مقاوم دانست که در بر طبق تجربه خود را نشان داده‌اند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در حالیکه به بیان ویژگی‌های لیست «امید و وفاداری» می‌پرداخت، از اهمیت مجلس نمایندگان در لبنان سخن گفت و آن را مادر همه مؤسسات حکومتی و دارای اختیارات گسترده دانست به طوریکه کمتر مجلسی تا بدین حد اختیارات دارد و می‌تواند انتخاب رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و دادن رأی اعتماد به دولت و تصویب بودجه را با خود داشته باشد.

سید حسن نصرالله همچنین اولین تهدید جنوب لبنان را همچنان تهدیدات رژیم صهیونیستی و جنگ با این دشمن دانست و گفت: ما همچنان در مقابل دشمنی قرار داریم که به تجاوزگری خود ادامه می‌دهد و به سرزمین ما طمع دارد و نسل جدید لبنان باید این را بداند که چه کسانی اشغالگران را از لبنان بیرون راندند و اگر کسی هست که بگوید غیر از مقاومت عامل دیگری برای خروج اشغالگران از لبنان وجود داشت برای سخن خود دلیل بیاورد.

سید مقاومت لبنان همچنین افزود: مقاومت در سال ۲۰۰۰ به برکت وحدت و تکامل و دوستی میان حزب‌الله و جنبش امل و تلاش‌های مجاهدین توانست لبنان را آزاد کند و از آن زمان آمریکا و اسرائیل و هم‌پیمانانشان فهمیدند که یک قدرت واقعی در لبنان وجود دارد که می‌تواند به دل‌های مردم رسوخ کرده و اسرائیلی‌ها را بدون قید و شرط از لبنان بیرون براند و منطقه را وارد مرحله پیروزی‌های جدید کند و از این رو باید از آن خلاصی یابند.

وی در این خصوص افزود: سید حسن نصرالله گفت: توطئه علیه مقاومت از سال ۲۰۰۰ آغاز شد و اولین گامی که در این زمینه برداشته شده است، عقب نشینی ناگهانی نظامیان اسرائیلی بود که بدون اینکه به ارتش لبنان و عناصر مزدور ابلاغ کنند، عقب نشینی کردند.

وی افزود: در این توطئه، مقاومت اینگونه جلوه داده شد که وقتی نیروهای آن وارد منطقه می شوند، مرتکب کشتار می شوند و وارد هر جایی که می شوند منازل مسکونی را آتش می زند و اموال و دارایی را غارت می کنند که در نتیجه آن کشور لبنان به جنازه و فتنه‌گری و جنگ داخلی تبدیل شده است، اما نیروهای مقاومت در جنوب لبنان و سایر رزمندگان که با شما (مردم لبنان) هستند، این فتنه را خنثی کردند.

سید نصرالله افزود: تلاش دوم ایجابی بود و پس از حوادث ۱۱ سپتامبر، «جرج نادر» روزنامه‌نگار آمریکایی- لبنانی که از طرف و به نمایندگی از «دیک چنی» معاون جرج بوش آمده بود به من گفت که آمریکا حاضر است که شما در دولت و قدرت لبنان ورود پیدا کنید و ما هم برای شما میلیاردها دلار می‌دهیم به شرط اینکه با آمریکایی‌ها در سطح امنیتی همکاری کرده و از مقاومت در برابر اسرائیل دست بردارید.

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: سومین تلاش آن‌ها در سال ۲۰۰۵ بود؛ پس از خروج نیروهای سوری از لبنان، از آمریکا و برخی کشورهای اروپایی آمدند و به ما گفتند که تمامی چیزهایی که یک حزب از قدرت و پول و پروژه‌های بزرگ نیاز دارد را به شما می‌دهیم به شرط اینکه به پایان مقاومت بیانجامد.

وی افزود: در سال ۲۰۰۶ پس از شکست امکان مذاکره با مقاومت برای تأسیس خاورمیانه بزرگ، جنگ علیه لبنان آغاز شد تا اینکه اتفاقات به سال ۲۰۱۱ و اتفاقات سوریه کشید که یکی از اهداف اصلی آن نابودی مقاومت است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه به خطرناک‌ترین توطئه دشمن اشاره کرد و گفت: خطرناک‌ترین چیزی که برای ضربه زدن به مقاومت برنامه‌ریزی کردند، ایجاد جنگ داخلی بود، اینکه ارتش را در مقابل مقاومت قرار دهند؛ در سال ۲۰۰۵، آمریکا اقدام به بررسی و مطالعه درون مؤسسات ارتش لبنان کرد تا میزان آمادگی آن‌ها برای جنگ علیه مقاومت را محک بزند و سؤالاتی را طرح و از افسران و فرماندهان و سربازان پرسیدند و به این نتیجه رسیدند که این ارتش با مقاومت نخواهد جنگید و درست پس از آن بود که به سرعت به جنگ ۲۰۰۶ روی آوردند.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۰۶ و در خلال جنگ ۳۳ روزه،  تلاش شد علیه مقاومت اقدام شود؛ دولت وقت لبنان بخشنامه‌ای را به فرماندهی ارتش ابلاغ کرد که طبق آن هر کامیونی که از البقاع به سوی جنوب لبنان می‌رفت و حامل سلاح برای مقاومت بود باید توقیف می‌شد که این مسأله با حکمت طرفین و البته به علت اصرار نخست‌وزیر وقت بر تصمیم خود، به سختی فیصله پیدا کرد.

سید حسن نصرالله در بخش از سخنان خود به توطئه و دسیسی چینی برخی برای جلوگیری از حضور مقاومت در دولت اشاره کرد و گفت که کسانی در لبنان و خارج از آن، در آمریکا و کشورهای عربی خلیج فارس امروز به لبنان برگشته‌اند و روی درگیری ارتش با جنبش حزب الله حساب باز کرده‌اند. این نبرد بر سر حضور قدرتمند حزب‌الله در دولت است که در سال ۲۰۰۶ «نبیل بری»، رئیس پارلمان لبنان نماینده مقاومت در دولت بود.

وی گفت که پرونده لبنان با رژیم اسرائیل در مورد مناطق مزارع شبعا و کفرشوبا و پرونده نفت و گاز و تهدیدهای دائمی تل‌آویو علیه بیروت تا به امروز پایان نیافته است.

دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان با بیان اینکه در برخی از لیست‌های رقیب، دوستان و دشمنان حزب‌الله وجود دارد، خواستار هشیاری اهالی جنوب در انتخابات پارلمانی پیش رو شد.

سید مقاومت از افزایش بدهی‌های دولت لبنان انتقاد کرد و گفت که هم‌اکنون لبنان ۸۰ میلیارد دلار بدهی دارد و در صورت ادامه قرض گرفتن از بیرون این مقدار به ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

سید حسن نصرالله با انتقاد از طرح افزایش مالیات‌ها در پارلمان اعلام کرد که به شخصه با این طرح مخالف است و در صورت لزوم برای مخالفت با این طرح راهپیمایی برگزار خواهد شد.

او گفت که برخی دست به هر کاری و هر وسیله ای می زنند تا مردم ۶ ماه می به پای صندوق‌های رأی نروند ولی حضور پررنگ در این انتخاباتپاسخی است به همه چالش‌ها.

 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس