کد خبر 844678
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۰
شورولت

افزایش میل جهانی به خودروهای شاسی بلند و کراس اوور به اندازه ای شده است که حتی برخی مدل های قدیمی و دوست داشتنی هم به آخر خط رسیده اند.

به گزارش مشرق، جنرال موتورز به طور جدی در فکر خارج کردن دو مدل ایمپالا و سونیک از خط تولید است. بنا به گفته نشریه وال استریت ژورنال، مرگ مدل سونیک شاید تا پایان سال رخ دهد اما برای مدل ایمپالا هنوز زمان باقی بوده و احتمالا به سال های آینده موکول خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

با ۲۰میلیون چه خودرویی می‌توان خرید؟ +جدول

با توجه به اینکه این اخبار از درون شرکت به بیرون درز کرده است اما استیو ماخورس، مدیر بازاریابی شورولت آن ها را تکذیب کرده و اعلام کرده است که هیچ چیزی به صورت رسمی اعلام نشده و باید به اطلاع برسانیم که این خودرو ها در برنامه ما بوده و برای آینده نیز حضور دارند.

به اعتقاد برخی کارشناسان این واکنش مقامات شورولت به حواشی پیرامون این دو مدل بیشتر دامن خواهد زد و هنوز سرنوشت قطعی آن ها مشخص نیست. با این حال آمارهای مربوط به فروش شورولت نشان می دهد که چرا جنرال موتورز به دنبال پایان دادن به این دو مدل است.

طبق آخرین آمار منتشر شده میزان فروش «سونیک» در سال ۲۰۱۷ با ۴۵.۲ درصد سقوط همراه بوده و تنها ۳۰ هزار دستگاه به فروش رفته است. در همین راستا مدل ایمپالا نیز با کاهش فروش ۲۱.۸ درصدی همراه بوده است و ۷۵ هزار دستگاه به دست مشتریان رسیده است. برای مقایسه باید بگوییم که مدل شاسی بلند اکوینوکس ۲۹۰ هزار دستگاه فروش داشته و رشد ۲۰ درصدی را تجربه کرده است.

شایعاتی در سال گذشته نشان می داد که جنرال موتورز قصد دارد تعدادی از مدل های سواری را تا سال ۲۰۲۰ متوقف کند که از جمله آن ها می توان به بیوک لاکراس، ایمپالا، سونیک، ولت، کادیلاک XTS و CT۶ اشاره کرد. به گفته سخنگوی جنرال موتورز رقابت در بازار خودروهای سواری بسیار سخت شده و آمار فروش آن ها سال هاست که رو به کاهش است.

همچنین در سال ۲۰۱۵، مری بارا، مدیرعامل شرکت نیز گفته بود که ایمپالا مدل بسیار خاطره انگیز و محبوبی است ولی ما نمی توانیم به فکر این باشیم که قبلا بازار به چه شکل بوده و باید به فکر آینده شرکت نیز بود. همه این موارد نشان می دهد که جنرال موتورز به طور قطع در فکر جمع کردن برخی خودروها از خط تولید است اما هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

منبع: خودروکار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس