کد خبر 844647
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴
نوبل

«کلاس اوسترگرن»، «کِل اسپمارک» و «پیتر انگلاند» طی نامه‌ای به رسانه‌های سوئدی از کمیته داوری ادبیات نوبل کناره‌گیری کردند.

به گزارش مشرق به نقل از واشنگتن پست، سه نفر از اعضای هیات داوران کمیته ادبیات جایزه نوبل با انتشار نامه‌ای در رسانه‌های سوئدی از سمت‌های خود استعفا کردند.

«کلاس اوسترگرن»، «کِل اسپمارک» و «پیتر انگلاند» طی نامه‌ای به رسانه‌های سوئدی از کمیته داوری ادبیات نوبل کناره‌گیری کردند.

بیشتر بخوانید:

ایالت نیویورک رابطه جنسی پلیس با بازداشت‌شدگان را ممنوع کرد

تجربه‌ای رایج برای دانشجویان استرالیایی +عکس و آمار

«انگلاند» یکی از این سه داور مستعفی در نامه خود نوشته که تصمیمش با نظر و تصمیم آکادمی سوئد در اواخر سال گذشته برای قطع روابط با رییس یک مرکز فرهنگی در استکهلم که به تجاوز جنسی متهم شده بود مرتبط است.

چندین رسانه سوئدی همچون «آفتون‌بلادِت» اعلام کرده‌اند که اصل مساله‌ای که منجر به کناره‌گیری این سه داور نوبل ادبیات شده مربوط به رای‌ آکادمی برای اخراج خانم «کاترینا فورستِنسِن» از اعضای آکادمی و ارتباط نامشروع با مردی است که نامش فاش نشده است.

در این گزارش منتشره آمده است که این سه نفر از آکادمی نوبل خواستار اخراج خانم «فورتنسن» شده‌اند اما به خواسته آنها اهمیت داده نشده است.

انگلاند در مورد شرایط حاکم بر آکادمی نوبل در مورد این اتهامات جنسی گفت:

تصمیمات توسط آکادمی گرفته شده بود و من نه می‌توانستم آن را حمایت کنم و نه می‌توانستم از آن دفاع کنم بنابراین تصمیم گرفتم که دیگر در آکادمی نوبل فعالیت نکنم.

«اوسترگرِن» یکی دیگر از سه داور مستعفی در این مورد گفت:

سالیان سال است که آکادمی نوبل مشکلات فراوانی از این دست دارد و برای رفع آنها هیچ گونه تلاشی نکرده و ملاحظات مبهمی بر این آکادمی حکمفرماست از این رو تصمیم گرفتم که در این فعالیت‌ها مشارکت نداشته باشم. من میزم را ترک می‌کنم و از بازی خارج می‌شوم.

در بخش ادبیات نوبل کمیته‌ای متشکل از ۱۸ نفر عضو داوری حضور دارد که مادام‌العمر عضویت این کمیته را دارا بوده و حق خروج از آن را ندارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ES ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    5 0
    گفته سالیان سال است که آکادمی نوبل مشکلات فراوانی از این دست دارد!!
  • IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    1 0
    تعجب کنیم ؟!
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
    0 0
    جایزه های ادبی نوبل در این سالها بیشتر فیلم نامه فیلم های پورن بوده تا هنری...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس