غوطه شرقی

درگیری ها در شهرک دوما به حدی شدید است که عناصر تروریستی « الکعکه» به پایگاه فرماندهی جیش الاسلام حمله کردند.

به گزارش مشرق، تازه ترین خبرها از تحولات میدانی استان دمشق سوریه حاکیست، عملیات خروج آخرین گروه تروریستی از غوطه شرقی برای دومین روز متوالی از شهرک دوما ادامه همچنان ادامه دارد.

**خروج تروریست ها از شهرک دوما**

براساس اطلاعات به دست آمده، در دو روز گذشته، ۳۲ اتوبوس حامل عناصر تروریستی جیش الاسلام  از شهرک دوما خارج شده اند و از طریق گذرگاه «الوافدین» به سمت شهر «جرابلس» در شمال شرق استان حلب انتقال داده شده اند.

**برای دیدن نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید**

یک منبع میدانی در مناطق تازه آزاد شده غوطه شرقی دمشق در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ تن از عناصر تروریستی به همراه اعضای خانواده خود از شهرک دوما خارج شده اند و به سمت شهر جرابلس منتقل شدند.

** خروج تروریستها از شهرک دوما**

این منبع میدانی با بیان این که عناصر تروریستی تمامی سلاح های سنگین و اطلاعات مربوط به نقشه های تله های انفجاری کار گذاشته شده را در اختیار نیروهای سوری قرار می دهند، گفت: تمامی انبارهای سلاح و پایگاه های تروریست ها در اختیار نیروهای ارتش سوریه قرار می گیرد.

به گزارش مشرق، در مقابل خروج ۱۲ هزار تن از عناصر تروریستی جیش الاسلام و خانواده های آنان از غوطه شرقی دمشق، عملیات تبادل اسرا و آزادی زندانیان در دستور کار قرار دارد و باید همزمان انجام شود.

براساس اطلاعات به دست آمده، با خروج عناصر تروریستی جیش الاسلام از غوطه شرقی دمشق، ۹۰ هزار تن از شهروندان که به عنوان سپر دفاعی به گروگان گرفته شده اند پس از ۷ سال آزاد خواهند شد.

گفتنی است، ۵۰ اتوبوس دیگر از طریق گذرگاه «الوافدین» به سمت شهرک دوما در حال حرکت هستند تا گروهی دیگر از تروریست ها را از شهرک دوما خارج و عملیات انتقال آنان را به سمت شمال سوریه آغاز کنند.

به گزارش مشرق، حدود ۲۰۰ تن از عناصر تروریستی فیلق الرحمن به همراه اعضای خانواده خود از شهرک دوما خارج و به شمال سوریه انتقال داده می شوند؛ این تروریست ها در جریان پاکسازی شهرک های حموریه و مدیرا به شهرک دوما متواری شدند.

**اهتزاز پرچم سوریه در غوطه شرقی**

از سویی دیگر، اختلاف شدید میان سرکرده های گروه تروریستی جیش الاسلام برای توقف یا ادامه توافق همچنان ادامه دارد؛ پیشتر سران گروه تروریستی جیش الاسلام برای ماندن یا خروج از غوطه شرقی با یکدیگر درگیر شدند.

**برای دیدن نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید**

در همین ارتباط، یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از درگیری های شدید میان عناصر تروریستی در محله های شهرک دوما خبر داد و گفت: درگیری ها در شهرک دوما به حدی شدید است که عناصر تروریستی «الکعکه» به پایگاه فرماندهی جیش الاسلام حمله کردند.

وی افزود: در جریان درگیری ها «ابوعلی و ابو عمر» از معاونان زهران علوش (فرمانده سابق جیش الاسلام که در جریان حملات هوایی به هلاکت رسید) در جریان هجوم تروریست های مخالف خروج از غوطه شرقی کشته شدند.

**ارتش سوریه در غوطه شرقی**

به گزارش مشرق، علاو ه بر خروج ۲ هزار و ۳۰۰ تن از عناصر تروریستی جیش الاسلام و خانواده های آنان از شهرک دوما تاکنون حدود ۴۱ هزار تن از عناصر تروریستی جبهه النصره، فیلق الرحمن، احرارالشام و... به همراه اعضای خانواده خود از غوطه شرقی دمشق خارج شده اند؛ ۱۵۴ هزار تن از مردم غوطه شرقی هم تاکنون از چنگال تروریست ها رهایی یافته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رامین IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    45 5
    الحمدلله.ممنون بابت اطلاع رسانی انشاءالله هرچه سریع تر نابودی آل سعود اللهم عجل لولیک الفرج
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      3 23
      آخرش هم مذاکره مشکلات رو حل کرد نه موشک و ترقه
  • صداقت IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    4 7
    مشرق از برد رئال خیلی ناراحت شده. هیچ تیتری امشب نزده.
  • IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    23 2
    خدایا شکرت خدایا تروریستها را ذلیلتر و نابود کن
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    10 16
    مگه همشون تو اتوبوس ها نیستند یک ضربه حمله کنید و همه را بکشید تمام بشود برود
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      10 2
      ما اهل خیانت نیستیم ؛ پیشوای آن بزرگواریست که فرمود اگر شمشیری که با آن سید الشهدا علیهما السلام را شهید کرده اند پیش من به امانت گذاشته باشند ...
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      8 2
      ما اهل غدر نیستیم
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      2 13
      نمیتونن چون باز هم به توافق با تروریست ها نیاز دارند.جالبه کسانی که مخالف مذاکره بودن الان میشینن با تروریست ها پای یه میز.خدایا شکرت که جای حق نشستی
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    4 11
    ۴۱ هزار تن از عناصر تروریستی جبهه النصره، فیلق الرحمن، احرارالشام و.... یا خدا مگه چند نفر تو غوطه بوده؟ تو ادلب چند نفرند؟
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      16 0
      منقه غوطه شرقی بالای 400 هزار نفر جمعیت دارد. علاوه بر این وقتی که نبردها شروع شد خیلی از این تروریست ها به اتفاق خانواده هایشان در این منطقه مستقر شدند. گروهک تروریستی جیش الاسلام نزدیک به 12 هزار نیروی نظامی در دوما دارد و باقی مانده این افراد خانواده های آنها می شوند
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      2 3
      تو متن نوشتند با خانواده هاشون اما تو تیتر اغراق عمدی شده.
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    5 0
    این جنایتکار ها را کاش می شد به سزای اعمالشان می رساندند پس نتیجه این همه ادم کشی این کثیف ها چه می شود؟
  • فرهنگی بازنشسته IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    6 0
    مذاکره با عزت را از اول هیچکس مخالف نبوده است نه همه افتخارات ملت را بدهی و بعد التماس کنی مثل برجام ما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس