خبر ویژه

یک تحلیلگر حامی دولت ترامپ تصریح کرد استراتژی ترامپ موفقیت‌آمیز است و آمریکا برای فشار به ایران نیازی به لغو برجام ندارد(؟)

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

الی کیک در بلومبرگ نوشت: در شرایط فعلی که هیچ کشور و گروهی به خاطر فشارهای ترامپ مایل به سرمایه‌گذاری در ایران نیست و عملا برجام از اعتبار افتاده بنابراین لغو و خارج شدن از آن اشتباه است وقتی هم‌اکنون به این شکل می‌توان به هدف دست پیدا کرد چرا باید از آن خارج شد و درگیری و تولید هزینه کرد،استراتژی ترامپ جواب داده است.


ترامپ در حال حاضر مشغول آماده کردن سیاست‌های جدید خودش است. او یکی از سخت‌ترین منتقدان برجام یعنی، مایک پومپئو، رئیس سابق سیا را جانشین رکس تیلرسون کرده است. سپس جان بولتون، مشاور جدید امنیتی ملی، که شش‌ماه پیش استراتژی‌ای را برای خروج کامل ایالات متحده از توافقنامه طراحی کرد نیز در کنار او قرار گرفته است.


توافق هسته‌ای امکان سرمایه‌گذاری در ایران و پیشرفت اقتصادی این کشور را فراهم می‌کند هرچند که اکنون با کارشکنی آمریکا برجام این هدف را محقق نساخته، اما هدف اصلی برجام همین بوده است.


با این حال با توجه به شرایط فعلی، خروج از برجام اشتباه است. ایالات متحده و متحدان آن در حال حاضر به بهترین شکل در حال بهره‌برداری از برجام هستند به طوری که ایران به آن پایبند است اما خودشان آن را اجرا نمی‌کنند. بانک‌های اروپایی به کسب و کار در ایران اطمینان ندارند مقامات ایالات متحده گفته‌اند که اروپا از اداره خزانه‌داری بیشتر توضیح می‌خواهد که چه نوع سرمایه‌گذاری این تحریم‌های موجود را نقض نمی‌کند تخفیف‌هایی مانند فروش هواپیمای چند میلیارد دلاری بوئینگ با شک و تردید مواجه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    15 0
    دست ًاقاي ظريف درد كند كه معامله اي بر عليه ايران اجرا فرمودند از زبان خود امريكايي ها نه مثلا دلواپسان ،
  • IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    9 0
    بعید میدونم از برجام خارج بشن امریکایی ها کم اثر و یا بی اثرش میکنن بدون خروج از برجام ...
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    12 0
    والا درست میگن برجام دیگه اعتباری نداره وقتی هیچ کشوری جرات نمی کنه بیاد سرمایه گذاری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس