کد خبر 843979
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵
تجارت جهانی

چین از تمام اعضای سازمان تجارت جهانی خواسته است تا با متحد شدن به مقابله با سیاست‌های حمایت گرایانه دولت آمریکا بپردازد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، نماینده دائم چین در سازمات تجارت جهانی امروز گفت: چین از تمام اعضای تجارت جهانی خواسته است تا با متحد شدن با پکن علیه سیاست‌های حمایت‌گرایانه دولت آمریکا اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: ما در جنگ اقتصادی به چین باختیم

روز گذشته دفتر نمایندگی تجارت دولت آمریکا اعلام کرد که این کشور قصد دارد ۱۳۰۰ کالای وارداتی را از چین را مشمول تعرفه گمرکی ۲۵ درصدی کند.

ژانگ ژیانگچن تاکید کرد: لیست کالاهایی که آمریکا منتشر کرده است نقض فاحش و آشکار قوانین سازمان تجارت جهانی است. در سایه این اقدامات اشتباه آمریکا چین به دنبال حل کردن این موضوع از طریق استفاده از مکانیزم‌های مصالحه در قالب قوانین سازمان تجارت جهانی است.

در عین حال ما از تمام اعضای سازمان تجارت جهانی می‌خواهیم تا قدرتمندانه در مقابل سیاست‌های حمایت‌گرایانه کاخ سفید بایستد.

پیش‌تر وزارت بازرگانی چین اعلام کرد این کشور آماده است تا همتراز اقدامات آمریکا علیه چین سیاست‌های مقابله جویانه‌ای را در پیش گیرد. اخیرا مقامات چین به سازمان تجارت جهانی اعلام کردند که این کشور ۶۱۱.۵ میلیون دلار تعرفه گمرکی علیه واردات ۲.۷۵ میلیارد دلار کالاهای آمریکایی در تلافی اعمال تعرفه گمرکی از سوی آمریکا برای واردات فولاد و آلومینیوم به این کشور، اعمال خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مثحص IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    0 0
    چین را الان نبینید این اگر از آمریکا جلو بیافته پدر تمام دنیا رو درمیاره ، از ما گفتن
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    0 0
    خوب چرا ما امریکا رو تحریم نمی کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس