آموزش و پرورش

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توضیحاتی درباره قطع عائله‌مندی زنان مجرد گفت: طبق قانون حق عائله‌مندی صرفاً شامل حال زنان سرپرست خانوار می‌شود.

به گزارش مشرق، فرهناز مینایی‌پور  درباره سرانجام پرداخت حق عائله‌مندی به زنان مجرد در وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در سال ۸۶ که قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب شد براساس آن زنان سرپرست خانوار حق عائله‌مندی دریافت می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

شایعات عجیب و غریب آموزش و پرورشی در فضای مجازی

وی افزود: در سال ۹۰ استفساریه‌ای از رئیس مجلس انجام شد مبنی بر این که آیا حق عائله‌مندی شامل حال زنان مجرد هم می‌شود که در پاسخ عنوان شد: حق عائله‌مندی به این زنان نیز تعلق می‌گیرد و بر این اساس زنان مجرد نیز مشمول دریافت شدند.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: اخیراً به دیوان عدالت اداری شکایت شده است و هیئت عمومی دیوان حکم داده که حق عائله‌مندی صرفاً شامل حال زنان سرپرست خانوار می‌شود و زنان مجرد مشمول دریافت آن نیستند.

مینایی‌پور ادامه داد: در سال‌های گذشته نیز به اشتباه حق عائله‌مندی به زنان مجرد پرداخت می‌شد و اگر بخواهیم به زنان مجرد این مبلغ را پرداخت کنیم مردان مجرد نیز مشمول آن می‌شوند و از سوی دیگر این سوال مطرح است که مگر زنان مجرد عائله دارند؟

وی در پاسخ به این پرسش که ممکن است برخی زنان مجرد سرپرستی پدر یا مادر مسن خود را عهده‌دار باشند، عنوان کرد: قانون به طور مشخص اعلام کرده است که حق عائله‌مندی صرفاً شامل حال زنان سرپرست خانوار می‌شود، یعنی زنانی که همسر آنها از کار افتاده بوده و فرزندان تحت سرپرستی او قرار دارند و یا زنانی که همسر آنها فوت کرده است.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا با قطع حق عائله‌مندی زنان مجرد، مبلغ بالایی از حقوق آنها کسر می‌شود، بیان کرد: ماهانه حدود یکصدر هزار تومان از حقوق این افراد کسر می‌شود که از بهمن سال گذشته حق عائله‌مندی زنان مجرد قطع شد و از آنجایی که تعداد زیادی از کارمندان زن در وزارت آموزش و پرورش فعالیت دارند این مسئله موجب اعتراض زیادی شده است.

مینایی‌پور عنوان کرد: امکان اصلاح قانون وجود ندارد و بعید است که دیگر به زنان مجرد حق عائله‌مندی پرداخت شود، هرچند که معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و فراکسیون زنان مجلس در تلاش برای حمایت از زنان هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    5 0
    باریکلا چقدر دقیق ای کاش همه جا اینقدر دقیق بودید انگار چقدر پرداختی دارن آخه ۱۰۰ تومن میشه ۲۰ دلار یه نگاه به حقوق معلم های کشور های دیگه بندازید .
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    2 1
    لعنت به این بی عدالتی، حق عائله مندی برای مردان متاهل و زنان سرپرست خانوار هست چرا باید بیت المال مسلمانان صرف بزک و دوزک و هوس های پیر دختران مجرد بشه
  • احمد IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    2 1
    تنها این اقدام دولت قابل تقدیر است کار بسیار بجا وشایسته ای بود زنان مجرد که عائله ای ندارند پس حق عائله مندی هم نباید بگیرند
  • محمد IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    2 1
    ای کاش دولت یک کار دیگر هم انجام میداد که رضایت مردم وخداوند را هم به دنبال داشت قانونی باید تصویب شود که زوجینی که هر دو نفر آنها در دستگاههای دولتی و عمومی مشغول بکار هستند فقط وفقط به مرد شاغل که مسئولیت خانواده را بر عهده دارد عیدی پرداخت شود واز پرداخت عیدی به خانم خودداری گردد ودیگر اینکه با توجه به وضعیت بیکاری جوانان اولا حتی الامکان از بکار گیری واستخدام خانمها در مشاغل غیر ضرور خود داری گردد ویا اینکه از هرخانواده ای برای یک نفر امکان استخدام باشد یا خانم یا آقا
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      1 0
      معلومه تو یک آدم بدبختی هستی یا رعیت زاده تنگ نظری هستی خدا نکنه یه فقیر یا یه رعیت زاده به جایی برسه
  • فراهانی TR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    0 0
    پس امثال بنده که مجردم پدر و مادرم به رحمت خدا رفتن و کفالت خواهر معلولم که هم معلول ذهنی وهم معلول جسمی هستند را به عهده دارم و نصف حقوقم خرج دارو و ایزی لایف میشه چکار باید بکنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس