کد خبر 843701
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
سفره هفت سین شورای شهر تهران

به غیر از شکسته شدن قیمت دلار، رکوردهای جالب دیگری در ایام تعطیلات نوروز ۹۷ شکسته شد که در جای خود بسیار قابل تامل هستند.

سرویس سیاست مشرق – در ایام تعطیلات نوروز ۹۷ با وجود اینکه مردم در تفریح به سر می بردند اما وقایع جالب توجهی به وقوع پیوست که رکوردهای جالب توجهی به شمار می‌آیند. بخش قابل توجهی از این موضوعات به مدیریت سیاسی و اقتصادی معطوف و مربوط می شود که در اینجا به این موارد می پردازیم.

رکورد قیمت دلار شکسته شد

در  ایام تعطیلات بود که قیمت طلا به یکباره افزایش چشمگیری یافت. البته پیش از آن نیز قیمت طلا رو به افزایش بود اما در این ایام بود که قیمت دلار رکورد شکنی کرد و تا میزان ۵۱۰۰ تومان رسید. این درحالی بود که رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی که با «رضا رشیدپور» انجام داد به مردم قول داده بود که خیالشان بابت قیمت دلار راحت باشد. این قولی بود که رشیدپور در مصاحبه تلویزیونی از حسن روحانی گرفت.

البته پیش از این مطرح شد که قیمت دلار قرار است به بالای ۵ هزار تومان برسد. این موضوعی بود که در نشست خبری « محمد باقر نوبخت» سخنگوی دولت مطرح شده بود و وی چنین موضوعی را تکذیب کرد اما اینک می بینم که قیمت دلار ۵ هزار تومانی را که دولت تکذیب کرده بود را نیز به راحتی رد کرد. رکورد شکنی قیمت دلار حتی داد سلبریتی‌های حامی دولت را در آورد و برخی دیگر از هنرمندان را به کمپین پشیمانیم اضافه کرد.

رکوردزنی آلودگی هوا در نوروز ۹۷

 تهرانی‌ها در نوروز امسال تنها یک روز هوای پاک تنفس کردند و اولین روزهای آلوده امسال به شکل کم‌سابقه‌ای در تعطیلات ۱۳ روز نخست فروردین ماه ثبت شد.

چهارم فروردین در حالی که شهر در نوعی خاموشی ناشی از موج نخست سفرهای نوروزی و کاهش چشمگیر حجم تردد خودروها به سر می‌برد، به‌عنوان نخستین روز آلوده تهران ثبت شد.

این وضعیت در روزهای ۵، ۶، ۹، ۱۰ و ۱۱ فروردین ماه نیز ادامه پیدا کرد. آلوده‌ترین روز تهران در ایام نوروز، پنجم فروردین بود که شاخص کیفیت هوا به ۱۳۱ واحد رسید. همچنین تهرانی‌ها تنها در سوم فروردین امسال هوای پاک تنفس کردند و تا امروز دیگر وضعیت هوا تا این اندازه بهبود نیافته است.

مصرف بنزین رکورد زد

 روز دوشنبه ۲۸ اسفند ماه میزان مصرف بنزین در سراسر ایران به ۱۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر رسید.

براساس این گزارش این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مصرف بنزین کل کشور در روز ۲۸ اسفندماه سال گذشته، ۱۰۵ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر بود.

ثبت این رکورد در یک روز "در تاریخ کشور بی سابقه" بوده و "پیش از این در خردادماه سال ۹۴ در زمانی که بنزین تک نرخی شد، مردم برای مصرف سهمیه های خود رکورد مصرف ۱۰۹ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتری بنزین را در یک روز به ثبت رسانده بودند."

سفره هفت سین هم نجومی شد!

در حالی که در سال گذشته موضوع هزینه میلیاردی اعضای شورای شهرپنجم برای خرید تبلت و خودرو جدید خبر ساز شد و انتقاد بسیاری را برانگیخت در آستانه عید نوروز سال ۱۳۹۷، یک ولخرجی دیگر از سوی شورای شهر باعث انتقادات بسیاری از شورایی شد که هر روزه از نبود اعتبار و بودجه برای اتمام پروژه های نیمه تمام و خدمت رسانی مناسب به شهروندان می نالند. چیدمان سفره هفت سین در ورودی شورای شهر با هزینه ۱۴ میلیون تومانی باعث تعجب بسیاری از شهروندان و مخاطبان شد. خبری که نشان از نبود نظارت و دقت در هزینه کرد بودجه ها و مالیات شهروندان تهرانی در مدیریت جدید شهری دارد.

بر اساس فاکتوری که به سازمان میادین ارسال شده هزینه چیدمان سفره هفت سین در شورای شهر تهران و سازمان میادین بیش از ۱۴ میلیون تومان بوده است. در این فاکتور هزینه اجرا و سفره آرایی با مبلغ حدود ۶ میلیون تومان درج شده است. البته با انتقادات فراوان افکارعمومی شورای شهر تهران اقدام به برچیدن سفره نجومی کرد اما هنوز این سئوال وجود دارد که چه کسی تاوان و هزینه میلیونی سفره هفت سین چند روزه عید شورای شهری‌ها را پرداخت و پول آن را به بیت المال باز می گرداند؟

فیک نیوزی که در رسوایی رکورددار شد

«محمود صادقی»، نماینده اصلاحطلبی که اغلب توئیت‌هایی فاقد اعتبار و غیر واقعیاش باعث جنجال در فضای مجازی می‌شود اینبار نیز پستی منتشر کرد که بعد از چند دقیقه توسط کاربران فضای مجازی راستی‌آزمایی و مشخص شد که وی در چندمین بار متوالی اشتباه کرده است.

صادقی در توئیت جدیدش با ارجاع به یک منبع کور( فردی که این نماینده وی را زائر حرم امام رضا(ع) نامید) ادعا کرد که درهای پی وی سی سرویس بهداشتی حرم ساخت کشور اتریش هستند. این ادعا سریعا توسط کاربران برملا شد و مشخص گردید که شرکت نامبرده یک شرکت ایرانی است که بر حسب اتفاق از جمله تولید کنندگان نمونه کشور محسوب می شود.

البته این نماینده اصلاح طلب پیش از این کذبیاتی را در خصوص آیت الله مکارم شیرازی و قوه قضائیه منتشر کرده بود اما بعد از این توئیت یکی از اعضای شرکت مذکور به سرعت دروغین بودن خبر وی را آشکار کرد از نظر سرعت تکذیب و واکنش های مختلف کاربران شبکه اجتماعی توئیتر رکورد جالب توجهی در فضای مجازی بوجود آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    2 0
    فکر کن با این14 میلیون برای چند کودک کار می شدعیدی داد. میشد برای دویست و هشتاد کودک تراول پنجاه تومنی داد.
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    0 0
    چشم ما روشن...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس