کد خبر 843508
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
کاسیاس

کاپیتان پیشین رئال مادرید در روزی که رکوردی با ارزش را در کارنامه دوران بازیگری‌اش به ثبت رساند، خاطره‌ای تلخ را هم تجربه کرد.

به گزارش مشرق، ایکر کاسیاس شب گذشته (دوشنبه) هزارمین بازی رسمی دوران بازیگری‌اش را انجام داد اما این بازی برای او چندان خاطره‌انگیز نشد.

کاسیاس و یارانش در لیگ برتر پرتغال میهمان تیم بلنسس بودند که در این بازی دروازه سنگربان اسپانیایی دو بار باز و این شکست منجر به سقوط پورتو به رده دوم جدول شد. اکنون این بنفیکا است که با حاشیه امنیتی یک امتیازی در فاصله 6 هفته به پایان فصل لیگ پرتغال پیشتاز کورس قهرمانی محسوب می‌شود.

این بازی یکصدوهشتمین بازی بود که کاسیاس 36 ساله با پیراهن پورتو به میدان می‌رفت و با احتساب 725 بازی او برای رئال مادرید و 167 بازی‌اش در تیم ملی اسپانیا، مجموعاً تعداد بازی‌های او رسه رقمی شد.

کاسیاس اکنون بیستمین بازیکن تاریخ فوتبال از حیث انجام بیشترین تعداد بازی رسمی است و در میان بازیکنان شاغل دنیای فوتبال پس از جان لوئیجی بوفون، دروازه‌بان ایتالیایی یوونتوس با یک هزار و 43 بازی و تیمی سیمونز، هافبک بلژیکی تیم کلوب بروژ با یک هزار و 16 بازی (هر دو بالای 40 سال سن) در رده سوم قرار دارد.

سنگربان پورتو همچنین دومین بازیکن اسپانیایی پس از هم‌تیمی سابقش رائول گونزالس (با یک هزار و 34 بازی) که بیشترین تعداد بازی رسمی در کارنامه‌اش به ثبت رسیده است.

در رده‌بندی بازیکنانی که بیشترین تعداد بازی رسمی دارند، پیتر شیلتون، دروازه‌بان اسبق تیم ملی انگلیس با یک هزار 377 بازی صدرنشین است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس