کد خبر 843221
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱
رفراندوم

اما چه می‌شود انقلاب با همه دشمنی‌ها پیش می‌رود؟ راز آن در دو چیز است. اولین آن به قول شهید بهشتی حرکت انقلاب "مبتنی بر مردم" است و دومی به فرموده امام "به خون شهدایش زنده می‌ماند."

به گزارش مشرق، «کمیل خجسته» در کانال تلگرامی خود به تحلیل راز ماندگاری جمهوری اسلامی با وجود همه دشمنی ها پرداخت که در ادامه می خوانید:

 آیا این یک شعار و بدون توجه به واقعیات است؟ خیر واقعیت مسلّمی است که تاریخ 40‌ساله‌ی مظلومانه‌اش آن را نشان می‌دهد.


واقعیت چیست؟ انقلاب که پیروز شد امام با وجود شرایط متلاطم کشور می‌توانستند حکومت مطلوب خود را مستقیم جایگزین پهلوی کنند؛ اما بلافاصله دستور برگزاری #رفراندم را دادند. امام باوجود  درگیری‌های مسلحانه چریک‌ها در تهران، سنندج، کرمانشاه و...، جدایی‌طلبی‌ها در ترکمن‌صحرا، کردستان، بلوچستان و خوزستان و باوجود  تبلیغات جماعت روشنفکر لیبرال و چپ برای تبلیغ الگوهای حکومتیشان از جمهوری تا جمهوری خلق به دنبال  انتخاب مردم بود.

 امام بعد از رفراندوم بلافاصله در همان سال اول بنای 3 انتخابات دیگر را گذاشتند و مردم قانون اساسی، رییس‌جمهور، نمایندگان مجلسشان را  انتخاب کردند. در همین قانون اساسی چهار جنگ بزرگ برای حیات انقلاب اسلامی شکل گرفت. موضوعاتی که امروز جزء #بدیهیات حساب می‌شود. مثلا اینکه بحث و اختلافاتی درباره دین و مذهب رسمی ایران شکل گرفت و در نهایت  اسلام و مذهب جعفری اثنی عشری مصوب قانون اساسی شد. مصوبات خبرگان قانون اساسی نماد شکست کامل مخالفان انقلاب بود.


اما سال 60 سال غلبه انقلاب در میدان سیاست عملی بود. آنجا که ترور شهید بهشتی برای مردم پرده  نفاق را کنار زد و امام پیام دادند "شما تا توانستید به فرزندان اسلام چون شهید بهشتی و شهدای عزیز مجلس و کابینه با حربه ناسزا و تهمت‌های ناجوانمردانه حمله کردید که آنها را از ملت جدا کنید و اکنون که آن حربه از کار افتاده... دست به جنایاتی ابلهانه زده‌اید." اینگونه بود که مردم شعار مرگ بر منافق را سر دادند و خط سیاسی در میدان عمل هم روشن شد و مردم بنی‌صدر، نهضت آزادی، منافقین و ... را کنار زدند.

واقعیت در سال97 چه می‌گوید؟ زمانی انقلاب برای حیات خودش می‌جنگید. دغدغه‌اش پس گرفتن شهرهایش، تجزیه نشدنش کشورش، بیرون کردن دشمن از مرزهایش و تثبیت نظامش بود. 40 سال پیش برای اینکه تشیع مذهب رسمی شود تلاش می‌کرد و حالا امروز دشمنش را نه از مرز بلکه از منطقه بیرون کرده‌ است. در مرزها دارای همسایگانی نه فقط دوست بلکه با منافع استراتژیک مشترک و در داخل دارای ثبات سیاسی است. البته خوب می‌داند خاکریز و چالش پیش رویش  خاکریز اقتصادی است.

اما چه می‌شود انقلاب با همه دشمنی‌ها پیش می‌رود؟ راز آن در دو چیز است. اولین آن به قول شهید بهشتی حرکت انقلاب "مبتنی بر مردم" است و دومی به فرموده امام  "به خون شهدایش زنده می‌ماند." خط آری انقلاب سرخ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • CH ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    37 43
    خودتون رو زدین کوچه علی چپ ! اما تا کی میتونید ادامه بدین هااااا...
    • IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
      25 10
      نه تو خودت زدی به کوچه وطن فروشان امریکا پرست.
    • US ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
      9 12
      تا وقتی از پس خیانت امثال تو بربیایم
    • US ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
      30 7
      خیانت عوامل داخلی مهیب تر از هر تجاوز خارجیه، از خارج نشینهای لیبرال که به پست و مقام میرسند خائنتر وجود نداره
    • US ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
      31 15
      تا ابد. وايستا و تماشا كن. حتي سبز شدن علف زير پايت را خواهي ديد. سبزي كه نشان از مقاومت مردم حزب الهيست. كه نااميدي در آن ها اصلا وجود ندارد.
    • امین IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
      0 0
      خطاب به 00:34، احمق تر و متوهم تر از شما ضد انقلاب خودتون هستید، در اول انقلاب که نهال انقلاب نوپا بود و ضد انقلاب به انواع و اقسام تجهیزات و امکانات مجهز بودند، هم انها و هم اربابان غربی و منطقه ای آنها ،هیچ غلطی نتوانستند بکنند، حالا که جمهوری اسلامی ایران در اوج قدرت و صلابت خود به سر می برد و در عوض ، ضدانقلاب به دریوزگی افتاده و مشتی عقب افتاده مفنگی و شیره ای در رسانه های ضد انقلاب خزعبلات تحویل مخاطب می دهند، جنابعالی بر اساس کدام منطق!!!! چنین اظهار نظر مضحکی انجام می دهی؟!!!!!
  • محمد IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    19 8
    پایش درست بوده که مونده از فریاد ضد انقلاب نترسید که شهادت فقط مخصوص شماست مبارزه کنید باهاشون و افراد ناکارآمد رو هم بیرون برزید ؟؟
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    6 0
    خون شهدایی که جیب مسولینش را پر می کند بی ارزش است جوانان شهید شدند اسلام زنده بماند نه دروغگو های مسول نه اختلاسه
  • US ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    22 13
    اين انقلاب از صدقه سر خون شهدا و مقاومت مردم با ايمان ان شاء الله خاري در چشم دشمنان باقي خواهد ماند.
  • DE ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    2 0
    پس چرا روزگار مردم ، پس میرود ؟؟؟ جواب این تناقض را بده مشرق !!
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    2 1
    یکی از پیشرفت عاشو نام ببر
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    1 1
    وعده الهی محقق خواهد شد و کسانی که باور ندارند هلاک خواهند گشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس