کد خبر 843017
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
خشن‌ترین مردم جهان

نشریه فوربس در گزارشی به تیراندازی‌های مرگ‌بار و خشونت در آمریکا پرداخته و می‌نویسد در حالی‌که طی چند دهه گذشته جمعیت آمریکا رشدی ۳۵ درصدی داشته اما واردات سلاح به این کشور ۶۳۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری فوربس در گزارشی به تیراندازی‌های مرگ‌بار و خشونت در آمریکا پرداخته و می‌نویسد در حالی‌که طی چند دهه گذشته جمعیت آمریکا رشدی ۳۵ درصدی داشته اما واردات سلاح به این کشور ۶۳۲ درصد افزایش داشته است.

فوربس می‌نویسد: رئیس جمهور با فرمانداران درباره سلاح صحبت می‌کند، قانونگذاران فلوریدا درباره سلاح صحبت می‌کنند، قانونگذاران ایالت جورجیا درباره اقدام شرکت هواپیمایی دلتا مبنی بر متوقف کردن تخفیف ویژه اعضای انجمن ملی سلاح صحبت می‌کنند، مسئله‌ای که به نظر می‌رسد ما نمی‌توانیم درباره آن توافق داشته باشیم و باید درباره آن به توافق برسیم این است که ما اینجا در کشور آمریکا سلاح‌های خود را دوست داریم و حقیقتا در سال‌های گذشته علاقه با به سلاح‌هایمان رو به  افزایش بوده است.

در ادامه این گزارش آمده است: چیزی که درباره آن با یکدیگر به توافق نمی‌رسیم اقدامی است که درباره خشونت با سلاح باید انجام دهیم زیرا درباره این مطلب که چرا مردم آمریکا خشن‌ترین مردم جهان هستند قادر به توافق نیستیم، موضوع کاملا واضح این است که براساس بررسی اطلاعات انجمن آمار صادرات و واردات مرکز آمار آمریکا، ما سلاح‌های خود را بسیار بیشتر از سایر نقاط دنیا دوست داریم؛ نه تنها این بلکه ما به سلاح‌های آنان نیز علاقه زیادی داریم.

این نشریه آمریکایی افزود: مجموع سلاح‌های گرم تولید شده در آمریکا از سال ۱۹۸۶ تاکنون سه برابر شده است و این آمار بر اساس گزارش سالیانه  وزارت دادگستری از «تجارت سلاح‌های گرم در آمریکا» است؛ جمعیت آمریکا در طول این مدت رشدی ۳۵ درصدی داشته و اگر میزان جمعیت نیز مانند افزایش سلاح‌ها رشد داشت جمعیت کنونی آمریکا به جای ۳۲۴ میلیون رقمی معادل ۷۰۰ میلیون بود و ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که بیشترین میزان افزایش سلاح از سال ۲۰۱۲ رخ داده است.

بر اساس این گزارش سلاح‌های دستی وارد شده به آمریکا در طول این چند دهه ۶۳۲ درصد افزایش داشته است و با نگاهی دقیق‌تر به اطلاعات ارائه شده می‌توان برخی از یافته‌های قابل توجه را نیز مشاهده کرد؛

۱. ۶۰ درصد از کل سلاح دستی وارداتی به آمریکا تنها از دو کشور اتریش که اسلحه »گلارک» در آن تولید می‌شود و نیز برزیل که سلاح «تاروس» در آن تولید می‌شود، وارد این کشور می‌شوند. 

۲. ۴۷ درصد از این سلاح‌ها تنها از دو فرودگا وارد آمریکا می‌شوند؛ فرودگاه بین‌المللی «هارتسفیلد جکسون» آتلانتا و فرودگاه بین‌المللی «اوهر» شیکاگو.

۳. علاقه مردم آمریکا به سلاح‌های دستی وارداتی از این کشورها بسیار زیادتر از سلاح‌های خود آمریکا است.

فوربس در بخش دیگری از گزارش خود می‌نویسد: در سال ۲۰۱۷ ارزش کل صادرات اسلح دستی آمریکا ۱۲۱ میلیون دلار بوده در حالی‌که ارزش اسلحه‌های دستی وارد شده به این کشور در همین سال ۷۱۷ میلیون دلار بوده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 26
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    13 49
    البته گفته میشه یه عده دره پیت هم در لسانجلس که شهر الوده و نجس واری هست دست به خشونت میزنن
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
      35 12
      باشه تو خوبی
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      2 1
      آره اتفاقا" همین پریروز توی دبیرستان تگزاس در محله دروازه دولاب ! یک دبیرستانی هم کلاسیهاش رو به رگبار بست :: سه چهار روز قبل هم سر میدون شوش توی کازینوی کلمباین ، یکی اومد 40 نفر رو با مسلسل فرستاد بهشت زهرا !!!
    • روزبه IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      9 1
      امار خشونت در امریکا رو نه فقط در ارتباط با اسلحه باید دید،خشونت جنسی که صدای بازیگران هالیوود و هم در آورده،تعرض به حیوانات،کشتن بی دلیل راننده های سیاه پوست،کشتن بی گناه مردم غیر نظامی تو ژاپن ۳۰۰ هزار نفر،مردم کره شمالی نزدیک به ۲ میلیون نفر،مردم عراق و افغانستان،تولید ویروس ها و میکروب های بیولوژیک و تراریخته و گروههای تروریستی مثل القاعده،طالبان،داعش...اشاعه فحشا و تخریب فطرت انسانی در سطح کلان و... حمایت از جنایات عربستان علیه بشریت ،حمایت از دیکتاتورها و کودتاها برای سرکوب مردم...خیلی خوب مشخص میکنه که نه تنها امریکاییها ادمای خشنی هستن بلکه فاسد ترین جامعه رو هم ساختن،دولت سرمایه داری که محصول جامعه امریکاس و همه چیز رو بر اساس مناسبات سرمایه داری تنظیم کرده نتیجه اش حتما فاسدترین جامعه و خشن ترین جامعه خواهد بود...بعدش این چه مغلطه ای هس که بعضیا دارن طرح میکنن که اگه این همه اسلحه ای که تو امریکاس اگه تو ایران بود وضع بدتر بود،اقتضای فرهنگ و باور مردم امریکاس که اسلحه رو ازاد کرده،چنین ضرورتی به خاطر فرهنگ انسانی مردم ایرانه که نیازی به ضرورت اون احساس نمیشه تا ازاد کنه حمل اسلحه رو،بعدش خشونت در امریکا نهادینه س،فرهنگ کابویی و کشتار نزدیک به ۳۰ میلیون سرخ پوست بومی امریکا و برده داری ۱۰ میلیونی سیاهان نتیجش همین خشونت های امریکاس...فرهنگ مردم ما قابل قیاس با میراث خواران کابویها نیست،خیلی خوبه که عزت نفس داشته باشیم...افتخار ما رهایی بشریت از جرثومه های خشونت و ضد بشری مثل داعش هس که همون کابویها انداختن به جون مردم...قدردانی رییس جمهور فرانسه از زحمات سپاه قدس رو یادمون نره...
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    53 32
    مشرق چرا آرمانشهر یه عده احمق رو خراب میکنی؟! مگه مرض واری خیالاتشون رو به هم بزنی!اونجا بهشته!!!!
    • US ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      15 14
      اگ اینجا هم مردم مسلح بودند بهت میگفتم
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      2 11
      احمق خودتی مزدور
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    در آمریکا 220 میلیون جواز حمل سلاح صادر شده حالا کاری به تعداد سلاح های غیر قانونی نداریم 220 میلیون قبضه سلاح یعنی 70 درصد آمریکایی ها مسلح هستند شما 70 درصد ایرانی ها رو مسلح کنید اگر ظرف یک سال منقرض نشدند بیایید در مورد آمریکا قضاوت کنید شرف داری چاپ کن
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      20 6
      خداییش اینو حق میدم ، حرفی نیست
    • رضا IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      29 4
      ما يدونه شب چهارشنبه سوري مجهز به ترقه ميشم كلي كشته ميديم اگر مسلح به اسلحه جنگي بشيم چه شود
    • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      16 36
      شاید شما خوی آدم کشی داشته باشید اما اکثریت مردم ایران نوع دوست هستند و عاطفه دارند و داشتن و نداشتن اسلحه برایشان فرقی نمی کند
    • m IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      5 3
      چقدم لایک خوردی...
    • IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      15 5
      دلیل حمل سلاح تو امریکا باز میکررده ب یه چرخه معیوب .... امریکایی ها واسه اینکه از خودشون دفاع کنن ( در برابر حمله با سلاح ضاربان ) سلاح حمل می کنن ....اخه چرا باید سلاح در اختیار افرار قرار بگیره تا دیگران هم برای دفاع از خودسون سلاح حمل کنن دلیل اینم باز میگرده ب سود هنگفت کمپانی ها و شرکت های اسله سازی و حمایت از اشتغال زایی در صنعت اسلحه سازی !!!!
    • سهیل IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      8 7
      1-آمارتون باید مستند باشه2-220میلیون قبضه نمیتونه بمعنی این باشه که 70 درصدشون مسلح هستند شاید این میزان در دسترس درصد بسیار کمتری باشه.3-بسیاری از ایرانی ها جواز سلاح دارند حالا نه ب میزان 70 درصد اما انقدم بی رحم نیستن که همو منقرض کنند.4- تا شخصی هم تو خود آمریکا نباشه نمی تونه در موردش (لا اقل در این موضوع) قضاوت کنه چه مثبت چه منفی.
    • رحمان AE ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      15 3
      خشونت یعنی برخورد عصبی مردم ایران توی کوچه و بازار
    • IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      8 9
      بنا بفرموده جنابعالی پس نتیجتا مردم آمریکا و دولت محترم بسیار با فرهنگن که ایقد کم میکشن همو! مردم ما بنظرم بی نظیرن امثال شما دوست عزیز به خودت اینگونه تلقین کردی تا باورت شده اما ایرانی ها یه اصول و سنت های بی نظیری دارن که هیچ جا نیست. توصیه می کنم ایرانی رو با غرب زده قاطیش نکن دوتا ان.
    • IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      6 8
      اگه خودت شرف داشتی باید تمام شرایط رو در نظر میگرفتی اولا چطور یه همچین حکم متقنی میدی مگه نعوذبالله معاون خدایی؟! دوما مگه سلاح فقط سلاح گرمه؟! سوما تو چرا خودتو به اون راه میزنی با اون حجم عظیم کنترلی که تو آمریکا وجود داره عملا جرمی نباید اتفاق بفته
    • IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      5 7
      جناب، انگار خواب بودی وقتی که امیرظریف در دهه هفتاد نسبت به ورود تراریخته هایی که در جهت افزایش خشونت در جوامع مهندسی شدن، هشدار دادن؛ هر چند که ایشون هم دیگه براشون مهم نیست اما شما هم اینقدر احمقانه حقایقو نپوشون ضمنا چرا مثلا نمیگی اگه یه سال اون تخریبی که از تمام شبکه ها و کانالها و اساسا رسانه ها ضد ایران در جریانه در مورد آمریکا یا هر گور دیگه ای اجرا بشه چه بلایی سرش میاد؟!!! بگذریم از جنگی که هشت سال دنیا پشتش بود یا تمام تحریمهایی که هنوزم هست... حالا چاپش میکنی یا نه
    • رضا تواضعی IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      12 6
      همین حالا در بسیاری از شهرها و استانهای مرزی ایران مردم بیش از 70 درصد ( با جواز و بی جواز ) مسلح اند . نسل شان هم منقرض نشده است . هرچیزی فرهنگی یا ضد فرهنگ خود را هم میاورد .
    • علی IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      6 1
      دمت گرم
    • ها IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      2 5
      یعنی از معایب علم برای آقایان همین روشنفکری ومنطق شماست نویسنده محترم نظر که با دلیل و منطق جواب می‌دهد واقعا نظر جالبی بود و من با اجازه تصریح می‌کنم هفتاد درصد نه بگو بیست درصدی سلاح بدید چی میشه اصلا همینجوری بی سلاح داره چی میشه
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    7 3
    آزادی آزادی آزادی یعنی فساد و تباهی
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    6 0
    امریکا سلاح وارد میکنه؟
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    3 0
    گلارک نه گلاک !
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    9 2
    اون وقت یه عده تو ایران فکر میکنن اگر با این یانکی های سلاح به دست مذاکره کنیم همه چیز درست میشه
  • علی IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    4 0
    گلارک از کجا آوردی؟ گلاک هستش به اسمه طراحش..گاستون گلاک
  • US ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    1 3
    Inja ke amrika hastam man kharide aslahe Kheily asone ye farde 18 sale mitone ye kolt bekhare hamoontor ke refigham axaran daran albate khodesh mige feghat baraye sharayete margo zendgi hast na bara laat bazi
  • GB ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    4 7
    عجیب است که این کشر سرزمین آرزوهای عده ائی کثیر در جهان و علی الخصوص ایرایان است. البته آنهائی که در میان مردم نیستند نمی توانند این حقیقت تلخ را باور بکنند.
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      3 2
      عزیزم یه نگاهی به آمار کشته های تصادفات در ایران بنداز و نسبت جمعیت ما و آمریکارو هم مقایسه کن و نتیجه رو با تعجب نگاه کن..
  • US ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    20 1
    مشرق من اگ مسلح بودم دفترت رو به رگبار میبستم
    • ES ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      7 2
      بزودی اینکار را هم خواهید کرد تا شعار زنده باد مخالف من را به خوبی معنا کنید.
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      3 4
      امثال تو اینقدر بدبخت هستید که عمر زیادی تو امریکا نخواهید داشت - امریکاییها به امثال تو کاسه لیس مثل برده هاشون نگاه می کنن که بموقع ترتیبش رو خواهند داد.
    • US ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      3 3
      مشرق دفتر نداره از اون زیرزمینی هاست
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      2 4
      بهت میاد با این پرچم :: یه خمپاره هم بیار همراهت و مسلسل اتوماتیک
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    4 6
    رحمان لایک داری درضمن اینجا اگه اسلحه ازاد بود نسل ایران منقرض میشد اینجا به بچه های کوچک هم رحم نمیکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس