کد خبر 842723
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
آتش

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بخش کجور با اشاره به اینکه آتش‌سوزی 35 هکتار از جنگل‌های این بخش در 72 ساعت اخیر در آتش سوخت، گفت: تلاش‌ها برای مهار و خاموش کردن آتش‌سوزی ادامه دارد.

به گزارش مشرق، محرمعلی دیلم‌صالحی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بخش کجور در شهرستان نوشهر، با اشاره به اینکه جنگل‌های بخش کجور از سه روز قبل تاکنون همچنان در آتش می‌سوزد، اظهار کرد: چندین سورت پروازی برای خاموش کردن آتش انجام شد.

وی افزود: ساعت 4 بامداد روز پنج‌شنبه تعداد 30 نیروی تازه‌نفس منابع طبیعی را به محل وقوع حریق اعزام کردیم و با اسب و قاطر وسایل و تجهیزات لازم از جمله اره موتوری، بیل، آب و اغذیه را هم منتقل کردیم و نیروهای ما تا ساعت 9 شب همان روز مشغول به فعالیت برای خاموش کردن آتش بودند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بخش کجور با بیان اینکه بالگرد هر بار 4 هزار لیتر آب را بر روی مناطق در حال آتش‌سوزی تخلیه کرد، تأکید کرد: باید حاشیه‌ها و دورتادور منطقه حریق را برای جلوگیری از گسترش آتش مهار و کنترل کرد.

وی تصریح کرد: 35 هکتار از عرصه‌های جنگلی «منیاسنگ» روستای «کهنه ده» بخش کجور ظرف مدت 72 ساعت اخیر دچار آتش‌سوزی شد که 30 هکتار سطحی و 5 هکتار تنه‌ای بود.

این مسؤول با اشاره به اینکه احتمال دارد بالگرد دیگر عملیات اطفاء حریق انجام ندهد و به مبدأ خود بازگردد، عنوان کرد: البته آتش‌سوزی سمت منطقه «لَزیرک» روستای «کهنه ده» در ساعت 6 صبح روز پنج‌شنبه مهار شد و این مهم توسط 30 تن از نیروهای منابع طبیعی که سه برابر بیشتر از توان خود تلاش و کار کردند به دست آمد و جای قدردانی دارد.

وی گفت: در حال حاضر نقطه دیگری به طول حدود 6 هزار متر در قسمت جنوبی حریق و از سمت قله باید پاک‌سازی شود ولی هنوز در نوار شمالی آن، آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس