دمشق.jpg

در حالی که گروهی از سرکرده های گروه تروریستی جیش الاسلام پیشنهاد انتقال به درعا را مطرح کرده اند برخی دیگر از سرکرده های ارشد این گروه اعتقاد دارند تا آخرین لحظه باید در مقابل ارتش سوریه مقاومت کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش و گارد ریاست جمهوری سوریه از ششم اسفندماه عملیات پاکسازی غوطه شرقی دمشق را با پشتیبانی جنگنده های روسی آغاز کردند و پس از 4 هفته درگیری سنگین توانستند 85 درصد مناطق اشغالی را به کنترل خود درآورند.

نیروهای سوری در آخرین مرحله عملیات خود با وجود فضاسازی رسانه های جبهه غربی - عربی - صهیونیستی، تیرخلاص را بر پیکره تروریست ها ( جبهه النصره، فیلق الرحمن و احرار الشام) وارد و با محاصره آنان در سه بخش غوطه شرقی، زمینه تسلیم و بازگشت سرکرده های گروه های تروریستی را به میز مذاکره فراهم کردند.

پیشروی های سریع و برق آسای نیروهای سوری در غوطه شرقی، تروریست های محاصره شده را به این نتیجه رساند که مقاومت دیگر تاثیری ندارد و راهی جزء پذیرش شروط تعیین شده ندارند و باید به چگونگی خروج و عزیمت به استان ادلب فکر کنند.

از سویی دیگر، تظاهرات دهها هزار تن از شهروندان غوطه شرقی علیه جنایت های تروریست ها باعث شد راه برای تسلط بیشتر نیروهای سوری باز شود و در نهایت ضربه مهلکی به گروه های تروریستی وارد آمد.

عناصر تروریستی احرار الشام اولین گروهی بودند که در غوطه شرقی دمشق آمادگی خود را برای خروج از غوطه شرقی اعلام کردند و با میانجی گری دولت روسیه به سمت مناطق اشغالی استان ادلب انتقال داده شدند.

با خارج شدن تروریست های احرارالشام از شهرک حرستا، گروه تروریستی جبهه النصره و فیلق الرحمن در شهرک های « عربین، حزه، زملکا و جوبر» برای انتقال به استان ادلب چراغ سبز نشان دادند و دریافتند راهی جزء تسلیم شدن ندارند.

نباید فراموش کرد، عملیات دقیق ارتش سوریه که منجر به پاکسازی شهرک عین ترما و محاصره عناصر تروریستی در شهرک جوبر و قطع ارتباط آنان با شهرک های « زملکا، عربین و حزه»  شد هم تاثیر ویژه ای در تسلیم شدن تروریست ها داشت.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: گروهای تروریستی احرارالشام، جبهه النصره و فیلق الرحمن در مناطق اشغالی استان ادلب همپیمانانی دارند و همین مسئله باعث شد برای خروج از غوطه شرقی اعلان آمادگی کنند.

براساس توافق به دست آمده، عناصر تروریستی ( جبهه النصره و فیلق الرحمن) تمامی سلاح های سنگین خود را تحویل می دهند و هزاران تن از مردم و نیروهای اسیر ارتش سوریه را آزاد می کنند؛ تروریست ها برای انتقال به استان ادلب باید نقشه های تله های انفجاری کار گذاشته را هم در اختیار نیروهای سوری قرار دهند.

**برای دیدن نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید**

به گزارش مشرق، گروه تروریستی فیلق الرحمن و جبهه النصره درصدد هستند پس از خروج از غوطه شرقی دمشق در مناطق تحت اشغال استان ادلب علیه تروریست های مورد حمایت دولت ترکیه ( احرار الشام و تحریر سوریه) متحد شوند.

در حال حاضر، گروه تروریستی جیش الاسلام که مساحت 15 کیلومتر مربعی را در غوطه شرقی تحت اشغال دارد در قبال فرصت موقت ارتش سوریه، تصمیمی برای خروج یا ادامه جنگ اتخاذ نکرده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، گروه تروریستی جیش الاسلام که به صورت مستقیم توسط رژیم عربستان حمایت می شود،در تلاش است راهی برای انتقال به جنوب سوریه برای خود باز کند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به چرایی تمایل گروه تروریستی جیش الاسلام برای انتقال به جنوب سوریه اشاره کرد و گفت: این گروه تروریستی هیچ همپیمانی در استان ادلب ندارد و علاقه ای برای امتیاز دادن به تروریست های مورد حمایت ترکیه ندارند.

وی با بیان این که مناطق اشغالی استان درعا در جنوب سوریه گزینه گروه تروریستی جیش الاسلام برای خروج از غوطه شرقی دمشق است، افزود: بیشتر گروهک های فعال در جنوب سوریه تحت حمایت عربستان هستند و همین مسئله باعث شده تروریست های جیش الاسلام زیر سلطه دولت ترکیه نروند.

به گزارش مشرق، در حالی که گروهی از سرکرده های گروه تروریستی جیش الاسلام پیشنهاد انتقال به درعا را مطرح کرده اند برخی دیگر از سرکرده های ارشد این گروه تروریستی اعتقاد دارند تا آخرین لحظه باید در مقابل ارتش سوریه در غوطه شرقی دمشق مقاومت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • حسین IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    35 98
    خبر اختصاصی مشرق واقعا گل کاشته است!! ای خاک بر سر آن کسی که این مطالب را نوشته است . واقعا باید محاکمه نظامی بشی و یا به تخت دیوانه خانه چهار میخت کنند . تف به کسانی که قلم به دست تو داده اند. نیروی هوایی روسیه!!! عکس هایی که گذاشتین را شرم می کنید نگاه کنید؟ قدرت برای شما چقدر عزیز است آهاااای عاشق کلاه بر دار خدمت !!! هرری بابا آبروی انسانیت را بردید.
    • محمد IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
      72 11
      ای خدا دستم به بی وجودی مثل تو برسه کاری میکنم بری پیش رفقای تروریستت
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
      28 2
      تف به ذات کثیف بی غیرتت
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
      16 0
      از عجايب روزگار اينكه عاشقان آمريكا و اسرائيل دم از انسانيت ميزنند.
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    13 29
    ترکیه و روسیه تل رفعت را با غوطه شرقی معامله کردند
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    47 10
    قبل از اینکه بروند در درعا به دیگر تروریست های مورد حمایت رژیم کودک کش سعودی ملحق شوند و قدرتی در جنوب سوریه دست و پا کنند و بنوعی از محاصره هم خارج شوند در همین غوطه شرقی سرکوب و نابود بشند بهتر نیست؟ 15 هزار تروریست بروند جنوب سوریه و به مرزهای اردن و رژیم اشغالگر قدس دسترسی پیدا کنند دردسر می شوند
    • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
      11 0
      هر چند با ماندن گروهی از تروریستها در محل زندگیشان نیروی آنها در محلهای استقرار جدید تحلیل می رود ولی به نظر می رسد درعا محل خطرناکی برای کوچاندن آنها باشد.
    • US ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
      6 0
      فرستادن ادلب نه درعا
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
      10 0
      آری فرصت خوبیست تا کلکشون کنده بشه و ...
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
      0 8
      الان ارتش سوریه با تروریست ها توافق کرده؟وای وای وای
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
      5 0
      منافقان فتنه گر بد سوختند وای وای وای
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    2 16
    سوریه داره بین ایران و ترکیه تقسیم میشه.
    • صالح ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
      4 8
      بین ایران،روسیه،ترکیه،آمریکا
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    9 0
    چند مدته این نقشه تغییری نکرده بابا این چند کیلومترم بگیرید خیال جهان رو راحت کنید حالا این وسط عربستان و آمریکا عزا بشه مشکلی نیست
  • IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    7 0
    یمن دوباره موشک زده یا شایعس؟ به شرکت نلتی آرامکو در نجران
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    10 1
    این جنایتکاران و نوکران سعودی که دستشان به خون بیگناهان زیادی الوده است هرگز نباید به سادگی از این مزدوران گذشت.باید تقاص سنگینی پس بدن. همه رو باید سرکوب ونابود کنند وریشه تروریست ازبین بره
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    6 0
    همه این تروریستها باید بمیرند و یا زندانی شوند نباید جایگزین دیگری را داشته باشید بجز اینکه ادلب بروند
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    6 0
    بروند درعا یا اینکه در دمشق زندانی شوند فرقی ندارد
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    2 5
    عفرین در برابر غوطه شرقی
  • احمدی IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    0 5
    مشرق بد و بیراه و ناسزا را پخش می کنه اما منطق مخالفان خودش را انتشار نمی ده
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    3 0
    ای وایییی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس